Λίγα λόγια πριν...

Επιστρέψαμε δριμύτεροι, με ανατρεπτικές συνεντεύξεις που θα συζητηθούν και το 2013. Θα ξεκινήσουμε με νέο αίμα και ζωντάνια, που μόνο ένας αγαπητός νεαρός καλλιτέχνης εκπέμπει, γιατί εσείς το ζητήσατε και εγώ απλώς πραγματοποίησα μια συνέντευξη με τον γνωστό ηθοποιό, Δημήτρη Κουρούμπαλη.

Το αγαπητό παιδί που όλοι γνωρίσαμε στην τηλεοπτική επιτυχημένη σειρά ¨10 λεπτά κήρυγμα¨, έχει γίνει ένα ωραίος άνδρας, με στόφα καλού ηθοποιού, ο οποίος επικεντρώνεται στην τέχνη και αφήνει το life style για τους άλλους. Ευγενικός, ευθύς και με χιούμορ, ο Δημήτρης δεν δίστασε να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις μου, χωρίς να προβάλλει ίχνος βεντετισμού.ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΑΛΗΣ

Αυτό το διάστημα και έως τις 14/2/2013, ο Δημήτρης Κουρούμπαλης πρωταγωνιστεί στην θεατρική παραγωγή «ΠΛΟΥΤΟΣ» του Αριστοφάνη, υπό την αιγίδα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας. Την σκηνοθεσία του έργου την έχει αναλάβει ο Λιθουανός σκηνοθέτης, Τσέζαρις Γκραουζίνις.

 

«Ο Δημήτρης Κουρούμπαλης έχει γεννηθεί  το 1979 στην Kόρινθο. Είναι απόφοιτος του Κολλεγίου Αθηνών, της Φιλοσοφικής Σχολής και έχει τελειώσει τη δραματική σχολή Ίασμος.

Έγινε γνωστός από το σήριαλ ¨10 λεπτά κήρυγμα¨ και την τηλεοπτική σειρά ¨Η πολυκατοικία¨ όπου υποδυόταν τον ρόλο του θυρωρού.

Το τελευταίο διάστημα δημιούργησε τη δική του θεατρική ομάδα, τους So7, όπου έχει ήδη παρουσιάσει έργα όπως την "Πολιτική ανυπακοή"».

Η συνέντευξη...

1. Δημήτρη, πρωταγωνιστείς στην θεατρική παραγωγή «ΠΛΟΥΤΟΣ». Ομολογώ, ότι έχουμε συνδέσει το αρχαίο δράμα με ανοιχτούς ιστορικούς, θεατρικούς χώρους. Η εκδοχή και η σκηνοθεσία σε έναν κλειστό χώρο, με την μεγαλοπρέπεια όμως που χαρακτηρίζει το Θέατρο Απόλλων, προκαλεί άλλη αίσθηση στον θεατή αλλά και στους πρωταγωνιστές του έργου;

1. Ναι, είναι τελείως διαφορετική αίσθηση, εδώ ¨πέφτει η μάσκα του αρχαίου δράματος¨. Στο ανοιχτό θέατρο, πολλές φορές δεν ακούς καλά, δεν καταλαβαίνεις τι γίνεται, βλέπεις τους ηθοποιούς να κινούνται γιατί κάτι σπουδαίο συμβαίνει, αλλά δεν ενδιαφέρει και πολύ…ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΑΛΗΣ

Στο κλειστό θέατρο πέφτει αυτή η μάσκα και ακούγεται πεντακάθαρα το κείμενο. Γίνεται πάρα πολύ έντονη η σύνδεση της τωρινής εποχής με την εποχή που γράφτηκε το έργο και αυτό αποτελεί προϊόν φιλολογικής έρευνας. Οι άνθρωποι για τους οποίους γράφει ο Αριστοφάνης, μοιάζουνε πάρα πολύ με τους σημερινούς. Πιστεύω ότι στον κλειστό χώρο ακούγεται και φαίνεται ξεκάθαρα το πόσο σύγχρονο είναι αυτό το έργο.

 

2. Αυτό που μας περιγράφεις πως το διαχειρίζεται το κοινό; Έχεις διαπιστώσει διαφορετικές εκδηλώσεις και αντιδράσεις των θεατών;

2. Θα αναφέρω δυο χαρακτηριστικά περιστατικά. Το ένα ήταν πριν 10 μέρες, όταν ήρθε μια παρέα 17 ατόμων (μεγάλης ηλικίας), η οποία γέλαγε σε όλη τη διάρκεια της παράστασης, πολύ δυνατά και πολύ ειλικρινά. Στο τέλος όλοι μαζί, ήρθαν στα παρασκήνια και μας ευχαρίστησαν, γιατί δεν περίμεναν να δουν αυτό που είδαν. Μάλιστα, η μία κυρία, μας είπε ότι είχε κουραστεί για να τους φέρει, γιατί κανείς δεν ήθελε να έρθει και τώρα το χάρηκαν ακόμη περισσότερο, διότι είχαν καρό να γελάσουν έτσι.

Αυτό ήταν το πρώτο και το άλλο συνέβη πρόσφατα, τις προάλλες, όπου ήρθε μια παρέα κοριτσιών, που σπουδάζουν νηπιαγωγοί. Έδειξαν ότι το απόλαυσαν και μας ευχαρίστησαν. Χειροκροτούσαν με χέρια και πόδια και στην υπόκλιση, φώναζαν μπράβο.

Αυτές οι αντιδράσεις του κοινού μας χαροποιούν και είναι ενδεικτικές για το πως εκλαμβάνει ο κόσμος την παράσταση.

 

3. Τελικά η συνεργασία σου με τον Λιθουανό σκηνοθέτη Τσέζαρις Γκραουζίνι, φαίνεται ότι έχει αποκτήσει καλό κώδικα επικοινωνίας.

3. Συνεργαζόμαστε 6 χρόνια και αυτή τη φορά θεωρώ ότι είναι από τις πιο καλές αν όχι η καλύτερη.ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΑΛΗΣ

 

4. Για τις ανάγκες της παράστασης, το τελευταίο διάστημα μένεις στην Πάτρα. Σου αρέσει η πόλη μας;

4. Μου αρέσει πολύ. Δεν είχα έρθει ούτε για διακοπές, μόνο για να πάρω το πλοίο προς Ιταλία. Είναι πολύ ωραία και την έχω μάθει. Κυκλοφορώ το βράδυ και έχω πάρει μια πολύ καλή γεύση της.

 

5. Η αναγνωρισημότητα σε φέρνει πιο κοντά στο Πατρινούς, αν και μας έχουν χαρακτηρίσει δύσκολο ίσως και συγκρατημένο, κλειστό κοινό. Κυκλοφορείς και δέχεσαι έντονες εκδηλώσεις θαυμασμού;

5. Εντάξει, έντονες…, μην τρελαθούμε, δεν βλέπουνε και τον Σάκη Ρουβά. Με αναγνωρίζουν και μου μιλάνε.

Οι Πατρινοί μας έχουν καλωσορίσει, μας έχουν προσκαλέσει ήδη 2-3 φορές για φαγητό. Η συζήτηση μαζί τους είναι πάρα πολύ ανοιχτή και εγκάρδια, δεν νομίζω ότι είναι κλειστοί και με όσους ανθρώπους έχω συναναστραφεί είναι πολύ φιλικοί και πολύ ζεστοί, καμία αίσθηση ότι είναι κλειστοί, αφιλόξενοι ή σνόμπ.

 

6. Το γυναικείο κοινό;

6. Είναι ευγενικές και με καλή πρόθεση για να μου δείξουνε την αγάπη και την συμπάθεια που μου έχουν.

 ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΑΛΗΣ

7. Τι δεν σου αρέσει στην Πάτρα;

7. Που δεν κυκλοφορούν πολύ στο δρόμο. Δηλαδή, τελειώνει 11 η παράσταση, τα μαγαζιά είναι γεμάτα αλλά δεν κυκλοφορεί ο κόσμος στην πόλη. Είναι μέρες που δεν κάνει τόσο κρύο και δεν κυκλοφορούν, μου δίνει αίσθηση εγκατάλειψης.

 

8. Δουλεύοντας στην Πάτρα, νιώθεις ότι απαλλάσσεσαι από το άγχος της Αθήνας;

8. Ναι, δεν έχουμε τόσο άγχος όσο στην Αθήνα. Έχει πολύ μεγάλες διαφορές ως προς τον τρόπο ζωής, δηλαδή τους ρυθμούς, το κόστος, έχει πολύ κοντά θάλασσα, βουνό και έχει μια εντελώς διαφορετική νοοτροπία.

Βέβαια, τώρα που ήρθα στην Πάτρα έχω γλυκαθεί, αλλά δεν ξέρω αν μπορώ να απεξαρτηθώ από την Αθήνα.

 

9. Ο Αριστοφάνης πιο επίκαιρος από ποτέ, εφόσον και ο «Πλούτος» καυτηριάζει την πολιτική επικαιρότητα και παρουσιάζει την εξουσία η οποία είναι συνυφασμένη με τη διαφθορά. Αυτό που επικρατεί στην πολιτική σκηνή σε επηρεάζει, σου δημιουργεί ψυχολογικές μεταπτώσεις;

9. Ναι, έχω κι εγώ τα διαλείμματα της μιζέριας αλλά δεν το βάζω κάτω γιατί ξέρω ότι αυτό δεν αφορά εμένα. Είναι ένα παιχνίδι που δεν θα πάρω μέρος.

Γνωρίζω πολύ καλά ότι η εξουσία είναι συνυφασμένη με την διαφθορά ακόμα και σε περιόδους που δεν μας καίγεται καρφί για τις απάτες που γίνονται. Δεν εκπλήσσομαι, αρρωσταίνω, με πιάνει μια σιχασιά και μια απαισιοδοξία γιατί δεν βλέπω να μπορεί να τ’ αλλάξει κανένας αυτό το σκηνικό.

Δεν φταίει ο «Πλούτος», ο καημένος, φταίνε οι άνθρωποι που τον αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο, με λαιμαργία, φταίει η παντελής έλλειψη ψυχραιμίας. Με τις δυσκολίες της χώρας έχουμε χάσει τον «Πλούτο» και νομίζω έχουμε χάσει και την προσωπικότητα μας.

 

10. Απέχεις από τις κοσμικές στήλες, γιατί κρατάς αποστάσεις;ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΑΛΗΣ

10. Νομίζω ότι δεν αφορά τον κόσμο η προσωπική μου ζωή, η οποία είναι εντελώς ανιαρή και βαρετή για εκείνον. Αυτά μου φαίνεται είναι λίγο κουτσομπολίστικα και δεν έχουν καμία σχέση με την δουλεία μου ούτε με το επάγγελμα μου, δεν θεωρώ απαραίτητο να ξέρει κάποιος αν είμαι ερωτευμένος ή όχι, με ενδιαφέρει να πιστεύει αν είμαι καλός ηθοποιός ή αν έχουν ενδιαφέρον οι απόψεις μου πάνω στη τέχνη και την ζωή.

 

11. Έχεις δημιουργήσει τη δική σου θεατρική ομάδα που λέγεται So 7.

11. Προέκυψε απ την ανάγκη μου να κάνω ένα διαφορετικό είδος θεάτρου, πολύ κοντά σε αυτό που κάνει ο σκηνοθέτης του έργο που παίζω στο θέατρο, αυτή τη περίοδο. Είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που γίνεται στην Ελλάδα, προέκυψε από την συνεργασία μου με τη Φρόσω Κόρου. Είμαστε ήδη ενεργοί μια 5ετία στο χώρο και έχουμε κάνει αρκετές δουλειές οι οποίες είναι η κάθε μια διαφορετική από την άλλη και η κάθε μια έχει τη δική της ταυτότητα.


12. Υπάρχει νέα μόδα στην Ελλάδα, όπου μια ομάδα παρουσιάζει το θεατρικό της έργο μέσα στο σαλόνι ενός σπιτιού. Μια πριβέ θεατρική παράσταση. Θέατρο μπορούμε να κάνουμε παντού;

 12. Επειδή είμαστε απ’ τους πρώτους που κάναμΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΑΛΗΣε τέτοια παράσταση, είχαμε πάρει ένα χώρο ο οποίος ήταν εγκαταλελειμμένος και ανεβάσαμε ένα έργο για 4 ανθρώπους, οι οποίοι ήθελαν να φύγουν από τη χώρα.

 Η σύλληψη-σύνδεση του χώρου με το περιεχόμενο ήταν πολύ δυνατή, γιατί ήταν στο κέντρο της Αθήνας, σε έναν εξαιρετικά όμορφο χώρο, τον οποίο διαμορφώσαμε και φτιάξαμε μια καινούργια πραγματικότητα εκεί όπου κάποιοι εγκαταλείπουν φοβούμενοι για την βία και για την χειροτέρευση του επιπέδου ζωής. 

Οι άνθρωποι της παράστασης που ήθελαν να φύγουν από τη χώρα, βρήκαν αυτό το χώρο και αποφάσισαν να μείνουν εκεί. Η σύνδεση, οι συνειρμοί ανάμεσα στο σπίτι και το περιεχόμενο της παράστασης ήταν πολύ έντονη. Αντίστοιχα έχουνε γίνει και άλλες παραστάσεις που πάντα ο χώρος έχει πάρα πολύ έντονο ρόλο στο περιεχόμενο της. Παλιότερα ήταν της μόδας να πηγαίνουν στα γκαράζ, στις αποθήκες κτλ

Εξαρτάται από τις ανάγκες της παράστασης. Το θέατρο χρειάζεται ένα χώρο που να είναι σαφώς προσδιορισμένος, πρέπει να έχει τα φώτα του, να έχει τα καθίσματα ώστε να είναι οι θεατές άνετα, να έχει την κλειστή ηχομονωμένη ατμόσφαιρα...