Η «Λοκαντιέρα» του Κάρλο Γκολντόνι, μια κωμωδία χαρακτήρων που πρωτοπαρουσιάστηκε στο καρναβάλι της Βενετίας το 1753, απομακρύνεται από τις χοντροκομμένες φάρσες της ιταλικής comedia del’arte, προβάλλοντας ολοκληρωμένους και πολυδιάστατους χαρακτήρες. 

Το σκηνικό είναι μια λοκάντα (πανδοχείο) στη Φλωρεντία, όπου η Μιραντολίνα, η λοκαντιέρα, με την ομορφιά, την εξυπνάδα και την κομψότητά της, γίνεται αντικείμενο πόθου όλων των ανδρών που τη γνωρίζουν. Ανάμεσα στους μόνιμους θαμώνες ξεχωρίζουν ο Κόμης Αλμπαφιορίττα, πλούσιος και επιδεικτικός, και ο Μαρκήσιος Φορλιπόπολι, ένας άφραγκος αριστοκράτης που παλεύει να διατηρήσει την αίγλη του. Κάθε ένας χρησιμοποιεί διαφορετικά όπλα για να κερδίσει την καρδιά της.

Αντίθετα, ο Ιππότης Ριπαφράττα, ευκατάστατος αλλά μισογύνης, περιφρονεί το γυναικείο φύλο, θεωρώντας τις γυναίκες ψεύτρες και υποκρίτριες. Η Μιραντολίνα, όμως, δεν ανέχεται την ταπείνωση του γυναικείου εγωισμού της και πολύ γρήγορα τον «κατακτά» - όχι από έρωτα, αλλά ως πρόκληση. Με ευφυΐα, γοητεία και χειριστική ικανότητα, τον παρασύρει σε ένα πάθος που τόσο καιρό αρνιόταν. Παρά την άρνησή του, πλέον ο έρωτάς του είναι εμφανής σε όλους.


Ο Γκολντόνι σατιρίζει με οξυδέρκεια την υποκρισία στις διαπροσωπικές σχέσεις, αποκαλύπτοντας πώς η επιτήδευση και η εκμετάλλευση συχνά συγκαλύπτονται από το προσωπείο του φλερτ και του έρωτα.

Η παράσταση του Χρήστου Στρέπκου αναδεικνύει άψογα το πνεύμα της commedia dell’arte, χωρίς να παγιδεύεται σε στερεότυπα. Το αποτέλεσμα είναι μια σύγχρονη, λιτή και δυναμική προσέγγιση, με σκηνική καθαρότητα κι έντονη κινησιολογία από τον Καμίλο Μπεντανκόρ. Το πρωτότυπο, κινούμενο σκηνικό και τα κοστούμια εποχής (του Κέννυ ΜακΛέλλαν) είναι λειτουργικά και κομψά, υποστηρίζοντας την κίνηση και το παίξιμο των ηθοποιών. Η κινησιολογία είναι μελετημένη ώστε να αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά των ρόλων και τους διαλόγους, με τρόπο που αναζωογονεί την κλασική φόρμα.

Η Αλίκη Οικονομοπούλου ενσαρκώνει μια Μιραντολίνα μακριά από καρικατούρες: γοητευτική, ευφυής, ανεξάρτητη αλλά και σκιερά χειριστική. Με έλεγχο στη φωνή, σωματική αμεσότητα και πονηρό βλέμμα, χτίζει έναν χαρακτήρα που πείθει τόσο με την κομψότητα όσο και με την πονηριά του.

Ο εξαιρετικός Βασίλης Κόκκαλης, ως Ιππότης, επιλέγει να μειώσει τη φαρσική διάσταση του ρόλου, εμβαθύνοντας στην εσωτερική συναισθηματική διαδρομή του χαρακτήρα: από την άκαμπτη αντιπάθεια για το γυναικείο φύλο, στην απρόσμενη τρυφερότητα και τέλος στη σιωπηλή θλίψη της απόρριψης. Η μετάβασή του από την άρνηση στον παθιασμένο έρωτα στήνεται υποδειγματικά, μέσα από χαμηλότονες αποχρώσεις — αλλαγές στο βλέμμα, στη φωνή, στην κίνηση — με αποκορύφωμα τη σκηνή της αποχώρησής του, όπου η αξιοπρέπεια διασταυρώνεται με τη συντριβή. Στο πρόσωπό του, η αρσενική εξουσία του 18ου αιώνα ραγίζει αθόρυβα, προσδίδοντας στο έργο μια υποβόσκουσα τραγικότητα.
Ο Δημήτρης Καρακούσης αποδίδει τον Κόμη ως έναν νεόπλουτο που νομίζει ότι ο τίτλος και τα χρήματα αρκούν για την αγάπη. Η επιδεικτική του γοητεία αποκαλύπτει μια κενή, επιφανειακή προσωπικότητα.

Ο Γιώργος Βασιλόπουλος, ως Μαρκήσιος, είναι το μεγαλύτερο κωμικό ατού της παράστασης, πλάθοντας μια αξιαγάπητα αστεία φιγούρα. Με σωματικό παίξιμο, γκριμάτσες και ακρίβεια στην ατάκα, μετατρέπει την αριστοκρατική ένδεια σε πηγή αβίαστου γέλιου.

Η Έλενα Νάτση, ως ηθοποιός που παριστάνει τη Βαρόνη, έφερε παιχνιδιάρικη ενέργεια και χιούμορ στη σκηνή, αναδεικνύοντας το θέατρο μέσα στο θέατρο και τις κοινωνικές μάσκες πίσω από τους ρόλους.
Η παράσταση του Χρήστου Στρέπκου μάς θυμίζει πως το καλό θέατρο δεν είναι απλώς ψυχαγωγία — είναι καθρέφτης της κοινωνίας και των ανθρώπινων σχέσεων.


Συντελεστές

Μετάφραση : Αντώνης Η. Σακελλαρίου (Εκδόσεις Δωδώνη)
Σκηνοθεσία-Διασκευή Δραματουργική Επεξεργασία: Χρήστος Στρέπκος
Σκηνογραφία- Ενδυματολογία: Κέννυ ΜακΛέλλαν
Κινησιολογία: Καμίλο Μπεντακόρ
Φωταγράφηση παράστασης: Βασίλης Ζαβέρδας
Βίντεο: Κωνσταντίνος Λιόπετας
Παίζουν οι ηθοποιοί:
Γιώργος Βασιλόπουλος
Δημήτρης Καρακούσης
Βασίλης Κόκκαλης
Ελένη Νάτση
Αλίκη Οικονομοπούλου

Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Χρήστο Στρέπκο https://www.patrasevents.gr/article/719245-xristos-strepkos-prospatho-panta-na-kano-parastaseis-pou-tha-aksize-na-do-os-theatis 


Συνέντευξη με τον ηθοποιό Βασίλη Κόκκαλη https://www.patrasevents.gr/article/720344-vasilis-kokkalis-to-arma-thespidos-eine-mia-antepithesi-politismou-me-noima-ke-skopo 

Καλοκαιρινή Περιοδεία 

Ιούνιος 2025 (ώρα έναρξης παραστάσεων: 21:30)
Πέμπτη 19 Ιουνίου 2025: 2ο ΓΕΛ ΠΑΤΡΩΝ
Σάββατο 21 Ιουνίου 2025: ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟΥ
Κυριακή 22 Ιουνίου 2025: ΣΤΑΡΟΧΩΡΙ ΔΗΜΟΥ ΕΡΥΜΑΝΘΟΥ 
Δευτέρα  23 Ιουνίου 2025: ΚΟΜΑΙΘΩ-ΚΕΝΤΡΟ  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ  ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Τετάρτη 25 Ιουνίου 2025: ΑΡΟΗ
Πέμπτη 26 Ιουνίου 2025: ΜΠΕΓΟΥΛΑΚΙ-Σύλλογος  «ΜΥΛΟΙ»
Σάββατο 28 Ιουνίου 2025: Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Συλ. Παραλίας «Η Αναγέννηση»

Με ελεύθερη είσοδο.
Πληροφορίες
Πληροφορίες: 2610 623730 και www.dipethepatras.gr