Αδιανόητες καταστάσεις εκτυλίχθηκαν στο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ, στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας 175Α, όπου καρκινοπαθείς και συγγενείς ασθενών με χρόνια, βαριά νοσήματα περίμεναν μάταια από νωρίς το πρωί, στο πεζοδρόμιο, έξω από την κλειστή πόρτα, αναμένοντας να πάρουν φάρμακα για χημειοθεραπείες, ανοσοθεραπείες και αντιμετώπιση άλλων βαριών παθήσεων.

Το φαρμακείο ήταν «κλειδωμένο» αλλά δεν υπήρχε ενημέρωση ούτε γιατί ούτε για το πώς και πότε θα εξυπηρετηθούν οι ασφαλισμένοι.

Την ώρα που ο Άδωνις Γεωργιάδης πήγαινε προς το γραφείο του στο Υπουργείο Υγείας δέχθηκε τηλεφώνημα από μια κυρία η οποία του είπε «Υπουργέ, αυτό που συμβαίνει είναι απαράδεκτο. Είμαι από τις 08:00 στημένη στην ουρά με άλλους 30 ασθενείς, στο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και ενώ θα έπρεπε να έχει ανοίξει από τις 08:00, παραμένει κλειστό και ο κόσμος με τις συνταγές περιμένει».

Ο Υπουργός Υγείας επικοινώνησε αμέσως με τον ΕΟΠΥΥ, όπου μετά από έρευνα τον ενημέρωσαν ότι «και οι τρεις φαρμακοποιοί ασθένησαν και δεν ενημέρωσαν δυστυχώς κανέναν και έτσι δεν θα ανοίξει το φαρμακείο σήμερα».

Ο Άδωνις Γεωργιάδης, όπως αφηγείται ο ίδιος, έδωσε αμέσως εντολή και ο Αντιπρόεδρος του Οργανισμού, η Γενική Διευθύντρια του ΕΟΠΥΥ και η Διευθύντρια Φαρμάκου του Οργανισμού, αμφότερες φαρμακοποιοί οι τελευταίες, κατέβηκαν στο εν λόγω φαρμακείο, μαζί με κλειδαρά για να ανοίξει η πόρτα, καθώς τα κλειδιά της πόρτας τα είχαν μαζί τους οι υπάλληλοι που δήλωσαν ασθένεια.

Σύμφωνα με την μαρτυρία του Υπ. Υγείας, σε 15 λεπτά ήταν εκεί άπαντες και έφθασε και ο ίδιος ο κ. Γεωργιάδης, ο οποίος αφού δέχθηκε τις διαμαρτυρίες των πολιτών, άρχισε να μαζεύει τις συνταγές τους και τις έδωσε στις δύο φαρμακοποιούς: την Γενική Διευθύντρια του ΕΟΠΥΥ και την Διευθύντρια Φαρμάκου του Οργανισμού για να δρομολογήσουν την εξυπηρέτηση των πολιτών που περίμεναν.

Παράλληλα, ο κλειδαράς άνοιξε την πόρτα, οι ασθενείς και οι συγγενείς ασθενών που περίμεναν, μπήκαν στο εσωτερικό του φαρμακείου και κάθισαν στις καρέκλες για να μην περιμένουν όρθιοι, ενώ παράλληλα ξεκίνησε η διανομή των φαρμάκων.

Εντωμεταξύ, ο Άδωνις Γεωργιάδης πήγε μαζί με έναν συνοδό του σε διπλανή καφετέρια, αγόρασε καφέδες και τους προσέφερε στον κόσμο που είχε ταλαιπωρηθεί χωρίς να φταίει στο ελάχιστο.

«Αυτό δεν θα ξαναγίνει ποτέ. Ήρθε η ώρα για ριζική λύση με τα ΦΥΚ. Δεν το δέχομαι άλλο να ταλαιπωρείται έτσι ο κόσμος και για το σημερινό αισθάνθηκα ντροπή», δήλωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Γεωργιάδης στον realfm 97,8: Ζητώ συγγνώμη από τον κόσμο, ήταν ντροπιαστικό

Για τα όσα συνέβησαν στο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ, μίλησε στον realfm 97,8 ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης.

«Ζητώ συγγνώμη από τον κόσμο, ήταν ντροπιαστικό» δήλωσε ο κος Γεωργιάδης στην εκπομπή των Μάνου Νιφλή και Παναγιώτη Στάθη. Πρόσθεσε ότι «αυτό που έγινε δεν είναι αυτό που έπρεπε να συμβαίνει. Ζητώ μια μεγάλη συγγνώμη για την ταλαιπωρία του κόσμου. Και γενικά συγγνώμη από τον κόσμο που περιμένει στις ουρές των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ. Δεσμεύομαι ότι τις επόμενες ώρες θα ανακοινώσω πώς θα λάβουμε άμεσα μέτρα για να ανακουφίσουμε αυτόν τον κόσμο. Αυτό που έγινε σήμερα, είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι».

Ο υπουργός Υγείας ανέφερε ότι «το συγκεκριμένο φαρμακείο έχει 3 υπαλλήλους. Και οι τρεις είπαν ότι έπαθαν πνευμονία ταυτόχρονα χθες το βράδυ και δεν άνοιξαν το φαρμακείο. Την ώρα που κατέβαινα να πάω στο υπουργείο με πήρε μία ασθενής που περίμενε στην ουρά και είχε το κινητό μου και με ενημέρωσε. Πήρα τηλέφωνο στον ΕΟΠΥΥ και κατέβηκε ο αντιπρόεδρος μαζί με την γενική διευθύντρια και την διευθύντρια φαρμάκων, φωνάξαμε κλειδαρά και ανοίξαμε το φαρμακείο. Μάζεψα εγώ ο ίδιος τις συνταγές και αρχίσαμε να δίνουμε τα φάρμακα και ανακουφίστηκαν από τη στενοχώρια τους οι άνθρωποι που περίμεναν. Πήγα και τους πήρα και καφέδες έτσι ως έμπρακτη συγγνώμη».

Ο Άδωνις Γεωργιάδης σημείωσε ότι «έχουμε καταλήξει σε ένα σχέδιο ώστε να μεταφέρουμε ένα κομμάτι από αυτά τα φαρμακεία ώστε να μειωθούν οι ουρές στο μισό. Έχουμε επίσης σε εξέλιξη διαγωνισμό για τη μεταφορά φαρμάκων απευθείας στα σπίτια ασθενών, άρα μέσα στον τρέχοντα μήνα θα έχουμε μεγάλη αλλαγή».

Σε ερώτηση για το εάν θα ελεγχθούν οι υπάλληλοι του φαρμακείου ο κ. Γεωργιάδης απάντησε: «Προφανώς ναι. Δεν θέλω να κάνω δίκη προθέσεων και υγείας αλλά σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να υπάρξει ενημέρωση».

Οι εξηγήσεις από τον ΕΟΠΥΥ

Εξηγήσεις για το περιστατικό που σημειώθηκε το πρωί στο Φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, δίνει ο Οργανισμός.

Σημειώνεται ότι το φαρμακείο ήταν κλειστό, καθώς ασθένησαν ταυτόχρονα οι υπάλληλοι, χωρίς όμως να ενημερώσουν, ενώ οι ασθενείς περίμεναν να πάρουν τα φάρμακά τους. Διευκρινίζεται ότι τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ διακινούν Φάρμακα Υψηλού Κόστους στους ασφαλισμένους.

«Έχει ήδη δοθεί εντολή από τη Διοίκηση για τη διεξοδική διερεύνηση του περιστατικού και την απόδοση πάσης φύσεως ευθυνών», αναφέρει ο ΕΟΠΥΥ και ζητά συγγνώμη από τους ασφαλισμένους του για την ταλαιπωρία που υπέστησαν μέχρι την αποκατάσταση του προβλήματος.

Το συγκεκριμένο φαρμακείο, αναφέρει «δεν παρέχει φάρμακα σε ογκολογικούς ασθενείς, οι οποίοι εξυπηρετήθηκαν απρόσκοπτα από το όμορο φαρμακείο».

Σημειώνει ότι η καθυστέρηση έναρξης λειτουργίας του φαρμακείου οφείλεται σε ταυτόχρονη ασθένεια και συνεπακόλουθη απουσία υπαλλήλων, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση της Διοίκησης. Το τακτικό ωράριο εξυπηρέτησης του κοινού αρχίζει στις 8:00 π.μ. «και μόλις έλαβε γνώση η Διοίκηση σχετικά με την αδυναμία έναρξης λειτουργίας του φαρμακείου την προκαθορισμένη ώρα, έδωσε άμεσα εντολή σε φαρμακοποιούς από την κεντρική υπηρεσία να μεταβούν στο φαρμακείο.

Με την συνδρομή του Διευθυντή της οικείας περιφερειακής Διεύθυνσης που υπάγεται το φαρμακείο, ο οποίος μετέβη άμεσα και μερίμνησε για το άνοιγμα του φαρμακείου, έως τις 10:00 πμ είχε πλήρως αποκατασταθεί η λειτουργία του και εξυπηρετήθηκαν οι ασφαλισμένοι».

Ο ΕΟΠΥΥ σημειώνει ότι η αυξημένη προσέλευση των ασφαλισμένων που παρατηρείται σε ορισμένα φαρμακεία τις τελευταίες ημέρες οφείλεται σε μείωση της ταχύτητας απόκρισης των ηλεκτρονικών εφαρμογών, λόγω της πρόσφατης κυβερνοεπίθεσης στο δίκτυο του ΣΥΖΕΥΞΙΣ και στο νέο σύστημα ηλεκτρονικής εκτέλεσης συνταγών που οδήγησαν σε καθυστέρηση στην εξυπηρέτηση, με αποτέλεσμα μέρος των ασφαλισμένων να προσέλθουν και σήμερα.

«Ο ΕΟΠΥΥ προς τον σκοπό της καλύτερης εξυπηρέτησης των ασθενών έχει προβεί διαχρονικά σε όλες τις θεσμικές ενέργειες για την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού και ιδίως φαρμακοποιών, δεδομένης της σοβαρής υποστελέχωσης που αντιμετωπίζει».

Παράλληλα ο ΕΟΠΥΥ δίνει οδηγίες στους ασφαλισμένους και για άλλους τρόπους προμήθειας των φαρμάκων τους.

Μέσω των Μνημονίων Συνεργασίας με τις ιδιωτικές κλινικές, οι ασθενείς δεν χρειάζεται να προσέρχονται οι ίδιοι στα φαρμακεία, καθώς μπορούν να παραλαμβάνουν τα φάρμακά τους από τις ιδιωτικές κλινικές, στις οποίες πραγματοποιούν τις θεραπείες τους.

Επιπλέον, οι ασφαλισμένοι που παρακολουθούνται σε κρατικά νοσοκομεία μπορούν να προμηθεύονται τα φάρμακά τους από τα φαρμακεία των κρατικών νοσοκομείων που επισκέπτονται για τις θεραπείες τους.

Για τη διευκόλυνση των ασφαλισμένων και την παραλαβή των φαρμάκων τους στο σπίτι έχει δρομολογηθεί το σημαντικό έργο της κατ' οίκον αποστολής φαρμάκων, πρόγραμμα το οποίο ήδη υλοποιείται πιλοτικά από το 2024 και θα εφαρμοστεί καθολικά μετά τα τέλη Απριλίου 2025, με την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού.

πηγή real.gr