Το Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου, του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών
Πανεπιστημίου Πατρών, με αφορμή τα 170 χρόνια από τη γέννηση του Σπυρίδωνος
Περεσιάδη στο Μεσορρούγι Αχαΐας και τα 130 χρόνια από την πρώτη παρουσίαση
του έργου του «Η Γκόλφω», διοργανώνει υπό την αιγίδα του ΥΠ.ΠΟ. επιστημονικές
και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών,
στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών και στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πατρών (Αίθουσα Μπάρρυ),
από τις 16 έως τις 25 Οκτωβρίου 2024.
Στις 16/10/2024 θα γίνουν στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών τα
εγκαίνια της πολύτεχνης έκθεσης που θα διαρκέσει έως τις 25/10/2024 και έχει
ενταχθεί στο πλαίσιο του Welcome UP Festival, με την υποστήριξη του Ιδρύματος
Ι&Ε Τοπάλη. Στην Έκθεση θα παρουσιαστούν εικαστικές εγκαταστάσεις, video art και
άλλες δημιουργίες εικόνας , ήχου και λόγου, νέων εικαστικών και φοιτητών του
Τμήματος Θεατρικών Σπουδών.
Στο έργο Ο έρωτας για πάντα, Όφις οφιόδηκτος, μια εικαστική εγκατάσταση εννέα
καλλιτεχνών, βρίσκουμε την αυλή της Γκόλφως, το δακρύβρεχτο κέντημά της, ένα
γαμήλιο δείπνο που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, απροσδιόριστα λόγια, εικόνες σα
σκιές και ολόγυρα βαριές μύγες/ κατάρες, που ανασταίνουν την ατμόσφαιρα ενός
έρωτα που εκπληρώθηκε μονάχα απ’ το θάνατο.
Το έργο ¨Τρεις περδικούλες κάθονται και πίνουνε ταμπάκο¨ είναι μια πειραματική
προσέγγιση στην Γκόλφω του Σ.Περεσιάδη. Πρόκειται για μία συνεργασία τεσσάρων
εικαστικών , η οποία με αφετηρία την μελέτη του ειδυλλιακού αυτού δράματος, μέσω
της αποδόμησης του και με διαφορετικές αισθητικές αναφορές και κατευθύνσεις,
κατέληξε σε ένα σκόπιμα ανομοιογενές οπτικοακουστικό έργο και ένα καλλιτεχνικό
βιβλίο (Artist Book).
Οι «Golfo’s Μονόλογοι» είναι το αποτέλεσμα ενός εργαστηρίου θεατρικής γραφής
που οδήγησε στην έκδοση του αποτελέσματος και θα παρουσιαστεί με έναν
πρωτότυπο τρόπο. Όλα τα στοιχεία των ομάδων που συμμετέχουν στην Πολύτεχνη
Έκθεση εδώ:

Πληροφορίες: [email protected], [email protected]
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας,Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
 Ο έρωτας για πάντα, Όφις οφιόδηκτος
Πέννυ Αναγνωστοπούλου, Σοφία Αντωνακάκη, Μαρία Διαμαντοπούλου, Χρύσα Διαμαντοπούλου,
Χάρης Κοντοσφύρης, Ειρήνη Kούλη, Σοφία Λεωνίδου, Μάγδα Χριστοπούλου, Ελένη Γάτσιου
Υπεύθυνος Χάρης Κοντοσφύρης
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης
 "Τρεις περδικούλες κάθονται και πίνουνε ταμπάκο"
Νίκος Αρτέμης, Βίκτωρας-Μηνάς Καραμανλής, Σάκης Κόκκινος,
Υπεύθυνος Νίκος Αρτέμης
Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
 Golfo's μονόλογοι , Εργαστήριο Θεατρικής Γραφής , Υπεύθυνη Γιάννα
Ροϊλού
Συντονισμός : Μαρία Φραγκή
Εγκαίνια στις 16/10/2024, 20.30, Ωράριο έκθεσης : 10.00-15.00


Επιστημονική Ημερίδα, Παρασκευή 25/10/2024
Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Αίθουσα Κ11
(https://my.upatras.gr/class/k11/)

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη - Ερευνητικά ζητήματα

(Διά ζώσης ομιλίες και διαδικτυακή μετάδοση)

Σύνδεσμος για όσα άτομα παρακολουθήσουν μέσω Zoom webinar:
https://upatras-gr.zoom.us/j/92362842239?pwd=v3di6Gu1phdn7RghBnCpR4fTshXeo7.1 

Α΄ ΜΕΡΟΣ
09.00 – 14.00

Προσφώνηση από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών, Καθηγητή κ. Χρήστο Μπούρα
Χαιρετισμοί:
Γιώργος Ξυδόπουλος, Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών
Χαράλαμπος Μπονάνος, Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας
Βαγγέλης Πολίτης-Στεργίου, Πρόεδρος Ιδρύματος Τοπάλη
Γιάννης Καλατζόπουλος, Καλλιτεχνικός Διευθυντής ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πατρών
Ιωάννα Παπαγεωργίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Πρόεδρος του Τ.Θ.Σ.
Άγις Μαρίνης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Διευθυντής του Ε.Σ.Π.Λο.

1η Συνεδρία
Προεδρία: Ι. Παπαγεωργίου

Νικόλαος Αναστασόπουλος: Η ηρωίδα Γκόλφω στον ημερήσιο Τύπο των αρχών του 20ού
αιώνα: αποτυπώσεις, μηνύματα και προσεγγίσεις

Όλγα Παπαζαφειροπούλου: Η Γκόλφω στο θέατρο και τον κινηματογράφο στην Αυστραλία: Η
συμβολή του έργου του Περεσιάδη στη διαμόρφωση της θεατρικής ταυτότητας των πρώτων
ομογενών.

Χρήστος Μεράντζας: Γκόλφω: ένα νεωτερικό παράδειγμα αυτοκαταναγκαστικής
υποκειμενικότητας.

Θεόδωρος Κ. Σιόντης: Γκόλφω και Τάσος: η απεικόνιση του βουκολικού ειδυλλίου σε λαϊκές
δημιουργίες και η μεταφορά του στη δημοτική μουσική.

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)

Διάλειμμα 15 λεπτών

2η Συνεδρία
Προεδρία: Κ. Ζηροπούλου

Μάνος Στεφανίδης: Η σχέση λαϊκής ζωγραφικής, θεάτρου σκιών και κωμειδυλλίου. Ηρωικός
μύθος και προνεωτερική κοινωνία.

Ιωάννα Παπαγεωργίου: Οι διασκευές του δραματικού ειδυλλίου «Εσμέ η Τουρκοπούλα» του
Σπ. Περεσιάδη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Αριστείδη Κυριακού και στο θέατρο σκιών.

Ανθή Γ. Χοτζάκογλου: Τα «παιδιά» της Γκόλφως στον μπερντέ του Καραγκιόζη.

Κατερίνα Καρρά: Η «Γκόλφω» οπερέτα.

Διάλειμμα 15 λεπτών

3η Συνεδρία
Προεδρία: Κ. Καρρά

Παναγιώτα Κωνσταντινάκου: Δραματουργικές όψεις της «Γκόλφως» στη θεατρική σκηνή του
21ου αιώνα

Κωνσταντίνα Ζηροπούλου: Εγκιβωτίζοντας την «Γκόλφω»: Το «Πανελλήνιον» του Δημήτρη
Δημητριάδη ή ένα πιραντελλικό παίγνιο.

Αχιλλέας Ντελλής: Η περιπέτεια της «Γκόλφως» στον κινηματογράφο.

Συζήτηση

Διάλειμμα – Γεύμα (1 ώρα)

 Προβολή ντοκιμαντέρ: «Η Γκόλφω στην Επίδαυρο» του Η. Γιαννακάκη

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)

Β΄ ΜΕΡΟΣ
15.00 - 17.00

Στρογγυλό τραπέζι (ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ και ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ)

Συντονισμός: M. Φραγκή
Κώστας Αρζόγλου, Δημήτρης Δημητριάδης, Δημήτρης Ήμελλος, Σίμος Κακάλας,, Νίκος
Καραθάνος, Γρηγόρης Καραντινάκης, Χρήστος Στρέπκος,

Γ΄ ΜΕΡΟΣ
21.00-22.30

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. (Θέατρο Μπάρρυ), Παράσταση

Γκόλφω in progress

Α Πράξη (Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου)

Ελευθερία Ανδρεοπούλου
Λουκία Βισίλια
Κωνσταντίνος Γαβριήλ
Νάνσυ Κολλιοπούλου
Δημήτρης Μαρούδας
Μαρία Μπλατσογιάννη
Γιώργος Πουρνάρης
Έφη Τριπολιτσιώτη
Μαίρη Χρονοπούλου
Διδασκαλία/σκηνοθεσία: Μαρία Φραγκή

Β Πράξη (Αρχή - Ν.Καρρά)

Αριάδνη Κωνσταντακοπούλου
Αθήνα Κολπονδίνου
Φανή Κοστελίδου
Αιμιλιανή Σταυριανίδου
Βασίλης Σταματάκης

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)
Καλλιόπη Αναστασιάδου
Κωνσταντίνα Ευθυμίου
Κωνσταντίνος Χελιώτης
Μιλένα Τούμπα
Πέννυ Μουμτζή
Σωτηρία Παπαντίδου
Διδασκαλία/σκηνοθεσία: Δημήτρης Ήμελλος

Γ Πράξη (Δραματική Σχολή Ωδείου Αθηνών)

Ινώ Αθανασιάδου
ΑνναΓκαραφλή
Αικατερίνη Θεοδώρου
ΒάλιαΚουμπή
Στέλιος Κράτσας
Λήδα Αναστασία Κτώνα
Άγγελος Μαγνήσαλης
Κλειώ Παπατζανάκη- Χρυσοβέργη
Χριστίνα Παρασκευά
Φοίβος- Χρήστος Παυλόπουλος
Κλάρα Σαντίκου
Αντώνης Σκύβαλος
Γεωργία Σπυροπούλου
Βασίλειος Σύρρος
Κλάουντιο Τσούκα
Μουσικοί
Στράτος Πογκοσιάν
Πέτρος Χοχλακάκης,
Γιάννης Ψαράκης
Διδασκαλία/σκηνοθεσία υποκριτικής: Μαρία Σαββίδου
Χορός-Κίνηση Άλκηστις Πολύχρονη & Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση Πέτρου Χοχλακάκη

Δ Πράξη (Δραματική Σχολή ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας)

Χριστίνα Αναγνώστου
Κυριακή Δρίτσα

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)
Αναστασία Κούλη
Αγλαΐα Κυριλλή
Ευαγγελία Λάμπρου
Αθηνά Μαρκαντέ
Αργυρώ Πολίτη
Γιώργος Σώλος
Γεωργία Τσιμπλιδάκη
Τάσος Χαρέλας
Διδασκαλία/σκηνοθεσία: Γιάννης Λεοντάρης

Ε Πράξη (Εθνικό Θέατρο, Κατευθύνσεις Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας)

Κατεύθυνση Υποκριτικής
Κατερίνα Γαλανάκη
Δημήτριος Γιαννόπουλος
Δανάη Γρηγοράκη
Ναταλία Εκσιέλ
Μαρία Ζαφειροπούλου
Στέφανος Καλτζίδης
Κωνσταντίνα Κατσιάρη
Ίρις Κατσούρη
Δέσποινα Λιοτσάκη
Θεόδωρος Μερκούρης
Αικατερίνη Όλγα Μολφέση
Γεώργιος-Ζήσης Μπιλιώνης
Γεώργιος Μπραούδακης
Παρασκεύη-Λιζελότε Ροσμάγερ
Γεώργιος Τολίδης
Μαρία Τσικριτσάκη
Κατεύθυνση Σκηνοθεσίας
Ερμιόνη Γκαρραμόνε Πατσού
Δημήτρης Κυπραίος
Διδασκαλία/σκηνοθεσία: Σίμος Κακάλας

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)
Από τον Περεσιάδη στον Δημητριάδη
Πέμπτη, 24/10/2024, 21.00
ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας (Μπάρρυ)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΝ, Δ. Δημητριάδη

Συμμετέχουν οι φοιτητές της Δραματικής Σχολής «Δήλος»
Μαρία Ελένη Αγγελαδάκη
Σταυρούλα Αγορά
Δέσποινα Αλωνιστιώτη
Δανάη – Στέλλα Αμαλβυτσιάμη
Αγγελική – Ελευθερία Αντωνιάδη
Αγγελική Πηνελόπη Βάσση
Μαρία Γαληνού
Γεώργιος Εφραιμίδης
Ευγένιος Καβαλέρος
Καλλιόπη Κανελοπούλου – Στάμου
Μαρία Ζωή Καραμιχαήλ
Στεφανία Καριμάλη
Μάριος Λαγγής
Βασίλειος Λαζαρίδης
Επαμεινώνδας Μητσοστέργιος
Πάρις Οικονόμου
Νικόλαος Πλασκασοβίτης
Σοφία Σεραφείμ
Αλκιβιάδης Στασινός
Σωτήριος Τσουκλείδης
Παναγιώτης Τσούλης
Μαρία Γεωργία Χριστοδούλου
Διδασκαλία/σκηνοθεσία: Σίμος Κακάλας

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)
Η συντονιστική ομάδα των δράσεων που διοργανώνει το Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και
Λόγου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών αποτελείται από τους:
Κάτια Σαβράμη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Αντώνη Βολανάκη, Επίκουρο Καθηγητή,
Κωνσταντίνα Ζηροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Μαρία Φραγκή, Μέλος ΕΕΠ, Γιώργο
Βαρελά, Μέλος ΕΔΙΠ, Ανδρέα Θανασούλα, Εκπαιδευτικό Δραματικής Τέχνης.
Την Επιστημονική ευθύνη των δράσεων έχει η Μαρία Φραγκή.

Βιογραφικά συμμετεχόντων

Κώστας Αρζόγλου
Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και
στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, απ' όπου αποφοίτησε το 1969. Ο ίδιος δήλωσε
ότι έχει εργαστεί και ως οικοδόμος, μεταφραστής, έμπορος και στατιστικολόγος, χωρίς
ιδιαίτερη επιτυχία.
Στον κινηματογράφο συνεργάστηκε με τη Μελίνα Μερκούρη και την Έλεν Μπέρστιν.
Αποτέλεσε ιδρυτικό στέλεχος του Ελεύθερου Θεάτρου το 1970. Συμμετείχε σε πολλές
θεατρικές παραστάσεις και επιθεωρήσεις στο θέατρο του Άλσους Παγκρατίου, ενώ
συνεργάστηκε με τους θιάσους της Έλλης Λαμπέτη, του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, του Αλέκου
Αλεξανδράκη κ.ά. Το 1984 ίδρυσε τη δική του θεατρική ομάδα που πήρε το όνομα
"Αεικίνητο".
Τα τελευταία χρόνια έχει ασχοληθεί με την σκηνοθεσία θεατρικών παραστάσεων.

Νίκος Αρτέμης
Ο Νίκος Αρτέμης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1964. Είναι εικαστικός καλλιτέχνης και
Αναπληρωτής Καθηγητής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Σπούδασε Ζωγραφική στην Α.Σ.Κ.Τ. και έλαβε μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στις
Ψηφιακές Μορφές Τέχνης από την ίδια σχολή. Έχει σπουδάσει επίσης ηχητικό σχεδιασμό και
Παραγωγή Ηλεκτρονικής Μουσικής στη SAE Athens. Η καλλιτεχνική του δραστηριότητα
περιλαμβάνει εικαστικές τέχνες, εγκαταστάσεις μεικτών μέσων και ηλεκτρονική μουσική.
Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε εννέα ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα καθώς και σε
ομάδικές εκθέσεις σε Αθήνα, Μπολόνια, Βερολίνο και Βιέννη. Από το 2011 αναπτύσσει το
προσωπικό εγχείρημα Opera di Bestia συνδυάζοντας εικαστικές τέχνες και ηλεκτρονική
μουσική (www.operadibestia.com).

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)
Νίκος Αναστασόπουλος
Ο Νίκος Αναστασόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα. Υπηρετεί ως μόνιμος επίκουρος
καθηγητής νεώτερης και σύγχρονης ελληνικής ιστορίας στο Τμήμα Ιστορίας και
Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Επίσης είναι
αριστούχος Διδάκτορας σύγχρονης Ελληνικής ιστορίας του ιδίου Πανεπιστημίου. Την
διδακτορική του διατριβή την εκπόνησε ως Υπότροφος έρευνας του Προγράμματος
«Ηράκλειτος» του Υπουργείου Παιδείας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης προσκλήθηκε
και πραγματοποίησε αρχειακή έρευνα στο Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών
Σπουδών Βενετίας, στο Πανεπιστήμιο των Βρυξελλών και στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης.
Είναι μέλος της Συντακτικής Επιτροπής α) της Επιστημονικής Επετηρίδας «Δωδώνη» του
Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, β) του επιστημονικού
περιοδικού «Ηπειρωτικό Ημερολόγιο» της Εταιρείας Ηπειρωτικών Μελετών και γ) στα
«Πελοποννησιακά Γράμματα». Από τον Οκτώβριο του 2021 είναι και διδάσκων στο
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Επίσης, σήμερα είναι Γενικός Γραμματέας της Εταιρείας
Ηπειρωτικών Μελετών.

Κωνσταντίνα Ζηροπούλου
Είναι επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών.
Απόφοιτος κλασικής φιλολογίας του ΕΚΠΑ, κάτοχος ΜΑ in DramaStudies του
Πανεπιστημίου Essex της Μ. Βρετανίας, απόφοιτος του μεταπτυχιακού προγράμματος
Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, Υπότροφος Erasmus του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών
του Πανεπιστημίου Paris III, SorbonneNouvelle, Διδάκτωρ Θεατρολογίας του Τμήματος
Θεάτρου του Α.Π.Θ. (2007). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στο δράμα
και την παράσταση στους νεότερους χρόνους και ιδιαίτερα στο ελληνικό μεταπολεμικό και
σύγχρονο θέατρο. Έχει δημοσιεύσει τα βιβλία: Γιώργος Σεβαστίκογλου. Αγωνιστής του
θεάτρου και της ζωής, Μεταίχμιο 2016, Το θέατρο του Ανδρέα Στάικου. Στοιχεία ποιητικής,
Σοκόλη 2019. Έχει διδάξει στα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών των Πανεπιστημίων Α.Π.Θ.
και Πελοποννήσου, στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Θεατρικών Σπουδών του Ανοικτού
Πανεπιστημίου Κύπρου ως Συντονίστρια της Ενότητας Ιστορία θεάτρου - Δραματολογία,
καθώς και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, στο οποίο εξακολουθεί να διδάσκει μέχρι
σήμερα στην Ενότητα Νεοελληνικό Θέατρο-Κινηματογράφος. Συνεργάζεται με τη
Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών για περισσότερο από μία δεκαετία. Υπήρξε μέλος Δ.Σ.
του Ελληνικού Κέντρου του International TheatreInstitute από το 2004 έως το 2010 και είναι
τακτικό μέλος του International Playwrights’ Forum από το 2010.

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)
Δημήτρης Ήμελλος
Γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε Νομικά στη Νομική Σχολή Αθηνών, Θέατρο στη
Δραματική Σχολή του Διομήδη Φωτιάδη και Σκηνοθεσία και Υποκριτική στη Ρώσικη
Ακαδημία Θεατρικής Τέχνης της Μόσχας στο σκηνοθετικό τμήμα του Λεονίντ Εφίμοβιτς
Χέιφιτς. Υπήρξε ιδρυτικό στέλεχος της ομάδας της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού
Θεάτρου υπό την διεύθυνση του Στάθη Λιβαθινού. Συνεργάστηκε, επίσης, με τη Νέα Σκηνή
και τον Λευτέρη Βογιατζή σε 8 παραστάσεις, καθως και με άλλους Έλληνες και ξένους
σκηνοθέτες σε θέατρο και κινηματογράφο. Έχει τιμηθεί με τις εξής διακρίσεις: Βραβείο
Δημήτρης Χορν, 2ο βραβείο Πρώτου Ανδρικού Ρόλου Περιοδικού Αθηνοράματος, τιμητική
διάκριση διεθνούς ρεπερτορίου θεάτρου 2010 από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών και με
βραβείο 2ου ανδρικού ρόλου από την Ακαδημία Κινηματογράφου. Από το 1998 διδάσκει
αδιαλείπτως σε εθνικές, κρατικές και ιδιωτικές θεατρικές σχολές της Ελλάδας. Τέλος έχει
συμμετάσχει σε πάνω από 30 ελληνικές ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους καθώς και σε
τηλεοπτικές σειρές.

Σίμος Κακάλας
Είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης, συγγραφέας. Γεννήθηκε το 1973 (ηλικία 51 χρονών) στη
Θεσσαλονίκη.Αποφοίτησε απο τη Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου
Ελλάδος. Είναι μόνιμος συνεργάτης και καθηγητής της σχολής θεάτρου “δήλος”. Πέρασε τα
πρώτα του επαγγελματικά χρόνια ως ηθοποιός και μέλος του θεατρικού οργανισμού Νέες
Μορφές. Η ερευνητική φύση της εργασίας με τη συγκεκριμένη ομάδα και η physical
κατεύθυνση επηρέασαν τη μετέπειτα πορεία του. Το 2000 προσελήφθη ως ηθοποιός στο
ΚΘΒΕ, πρωταγωνιστώντας σε αρκετές παραστάσεις, ενώ παράλληλα άρχισε να εργάζεται ως
βοηθός σκηνοθέτη. Το 2003 σχημάτισε την ομάδα που αργότερα έγινε γνωστή με την
ονομασία Εταιρεία Θεάτρου Χώρος, με στόχο ένα μοντέλο θιάσου που συνδυάζει την έρευνα
με την επαγγελματική επιβίωση. Η πολύπτυχη εργασία του με το The Goλfω! Project
αποτέλεσε και τη σκηνική κατάθεση μιας ερευνητικής πορείας 15 χρόνων. Το 2007 ξεκίνησε
την εργασία του με τον κρητικό δεκαπεντασύλλαβο, που ολοκληρώνεται σκηνικά με το
επίσης πολύπτυχο Erofili Project. Παρουσίασε στην Επίδαυρο το ποίημα Σύσσημον του Ν.
Παναγιωτόπουλου (2013). Το 2018 ολοκλήρωσε έναν κύκλο σκέψης με την
παράσταση Ανεμοδαρμένα ύψη και την Εταιρεία Θεάτρου Χώρος.Δείγμα της δουλειάς του
στο θέατρο είναι οι παραστάσεις GODOT2 (2018), Ανεμοδαρμένα Ύψη (2018), Ο
καταποντισμός του εγωιστή Γιόχαν Φάτσερ (2018), Greek Freak/Fire and Fury! (2017).

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)
Νίκος Καραθάνος
Γεννήθηκε στην Αθήνα, έχοντας καταγωγή από την Ευρυτανία. Σπούδασε στην Παιδαγωγική
Ακαδημία της Ρόδου και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Στο σκηνοθετικό του
έργο περιλαμβάνονται οι εξής παραγωγές: Ιούλιος Καίσαρ του William Shakespeare στο
Εθνικό Θέατρο, Οκτώ Γυναίκες του Robert Thomas στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου,
Συρανό ντε Μπερζεράκ του Edmond Rostan στο Εθνικό Θέατρο, Τελετή Έναρξης στο
Αρχαίο Θέατρο των Δελφών, Γκόλφω του Σπυρίδωνος Περεσιάδη στο Εθνικό
Θέατρο, Δεκαήμερο, μια διασκευή πάνω στο έργο του Βοκάκιου στο Εθνικό
Θέατρο, Βυσσινόκηπος του Anton Chekhov στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Σαλώμη με βάση
το ορατόριο San Giovanni Battista του Alessandro Stradella στο Φεστιβάλ Αθηνών και
Επιδαύρου, Όρνιθες του Αριστοφάνη στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και στη Στέγη
Ιδρύματος Ωνάση, Οπερέττα του Witold Gombrowicz στο Εθνικό Θέατρο, Όρνιθες του
Αριστοφάνη στο St. Ann’s Warehouse στο Μπρούκλιν, Νέα Υόρκη. Έχει βραβευθεί πολλές
φορές, τόσο ο ίδιος όσο και όλοι οι συντελεστές της ομάδας του, για το καλλιτεχνικό του
έργο. Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Φεστιβάλ
Αθηνών και Επιδαύρου, καθώς και με πλήθος ιδιωτικών και περιφερειακών θεάτρων, αλλά
και με το Μουσείο Getty του Λος Άντζελες. Ως ηθοποιός, συνεργάστηκε με τους σκηνοθέτες
Anatoli Vassiliev, Dimiter Gotscheff, Γιώργο Λάνθιμο, Jossi Wieler, Matthias Langhoff, John
Madden, Γιάννη Χουβαρδά, Μιχαήλ Μαρμαρινό, Δημήτρη Μαυρίκιο, Βασίλη
Παπαβασιλείου κ.α. Έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλές παραστάσεις του κλασικού και
σύγχρονου ρεπερτορίου και έχει λάβει μέρος σε περιοδείες στην Ελλάδα και σε όλο τον
κόσμο. Είναι καθηγητής στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου (Τμήμα Σκηνοθεσίας)
και έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο UCRA του Ρίο ντε Τζανέιρο, στη Βραζιλία. Φιλμογραφία
πάνω στο έργο του: Η Γκόλφω στην Επίδαυρο σε σκηνοθεσία Ηλία Γιαννακάκη, Ο Νίκος
Καραθάνος, ο Βυσσινόκηπος και ο Μίκυ Μάους, σε σκηνοθεσία Ηλία Γιαννακάκη,
και Όρνιθες ή πώς να γίνεις πουλί, σε σκηνοθεσία Μπάμπη Μακρίδη. Στο πλαίσιο του
πιλοτικού προγράμματος υποτροφιών του Onassis AiR (2018), ο Νίκος Καραθάνος
πραγματοποίησε ένα πολυφασικό πρόγραμμα ερευνητικών ταξιδιών: παρακολούθησε την
50ή επέτειο του φεστιβάλ Steirischer Herbst στο Γκρατς της Αυστρίας, επισκέφθηκε στούντιο
καλλιτεχνών και καλλιτέχνιδων που δραστηριοποιούνται στις εικαστικές και παραστατικές
τέχνες στην Ολλανδία και στο Βέλγιο και έκανε συναντήσεις με διευθυντές και διευθύντριες
ιδρυμάτων, φεστιβάλ και προγραμμάτων φιλοξενίας, καταλήγοντας σε ένα ταξίδι πρακτικής

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)
και φαινομενολογικής έρευνας στις ποικίλες αστικές και αγροτικές περιοχές της Βραζιλίας,
καθώς και στην Αργεντινή και στη Χιλή.

Γρηγόρης Καραντινάκης
Έχει σπουδάσει Σκηνοθεσία κινηματογράφου & τηλεόρασης στην Εθνική Σχολή
Κινηματογράφου (V.G.I.K.), Μόσχα και Σκηνογραφία – Ενδυματολογία στη Σχολή
Κινηματογράφου Λ. Σταυράκου. Διδάσκει Υποκριτική στη Δραματική Σχολή Κρατικού
Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.Από το 2009 έως και το 2011 διετέλεσε Καλλιτεχνικός
συνεργάτης - Aναπληρωτής Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Κ.Θ.Β.Ε, ενώ από το 2011 έως και
σήμερα είναι Γενικός Διευθυντής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Σκηνοθεσίες στον κινηματογράφο:“Η χορωδία του Χαρίτωνα” – Ταινία μεγάλου μήκους
(2005). 1ο Κρατικό Βραβείο Ταινίας Μυθοπλασίας, Κρατικό Βραβείο Ήχου, Βραβείο
Κοινού, 46ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, 2005, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Βραβείο
Σκηνοθεσίας & Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στο 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου
Αλεξάνδρειας, 2006, Ειδικό Βραβείο κριτικής επιτροπής Festival du film De Rome, 2010.
“Perfect day” Σενάριο & Σκηνοθεσία – Ταινία μικρού μήκους – 1992. “Φωνή” – Σκηνοθεσία
- Ντοκιμαντέρ – 1990. “Ιστορία ενός κρεβατιού” – Σενάριο & Σκηνοθεσία – Ταινία μικρού
μήκους.
Σκηνοθεσίες στο θέατρο:“Μικρά Διονύσια”- σκην. σύνθεση Κ.Θ.Β.Ε. – Αρχαίο Θέατρο
Επιδαύρου 2011. “Ηλέκτρα” – σκην. σύνθεση – Θεατρική παράσταση – Νεανική Σκηνή
Κ.Θ.Β.Ε 2010. “Το κορίτσι με τα Μαύρα” του Μ. Κακογιάννη –Θεατρική παράσταση –
Κ.Θ.Β.Ε 2009. “Το δάσος” του D. Mamet – Θέατρο Πορεία- 2003.
Σκηνοθεσίες στην τηλεόραση:“Γιούγκερμαν” – Τηλεοπτική σειρά – ANT1 TV 2007. “Οι
ιστορίες του Αστυνόμου Μπέκα” – Τηλεοπτική σειρά – ALPHA TV 2006. “Γη και Ουρανός”
– Τηλεοπτική σειρά – MEGA TV 2005.

Κατερίνα Καρρά
Διδάσκει στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό.
Έχει επίσης διδάξει στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών την τριετία
2016-2019. Εκπόνησε μεταδιδακτορική έρευνα για το αρχείο και τη συλλογή
χειρόγραφων/δακτυλόγραφων έργων του ηθοποιού Κώστα Παπαγεωργίου του Αθηναίου
στην Εθνική Βιβλιοθήκη. Είναι διδάκτορας του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών
Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με θέμα «Ο Σπύρος Μελάς και το
θέατρο της εποχής του», πτυχιούχος Θεάτρου και Ελληνικής Φιλολογίας του ίδιου

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)
πανεπιστημίου και αριστούχος απόφοιτος της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. Έχει
επίσης παρακολουθήσει μαθήματα θεατρολογίας και νεοελληνικής φιλολογίας στο Ελεύθερο
Πανεπιστήμιο του Βερολίνου. Στο επαγγελματικό θέατρο έχει συνεργαστεί με το Εθνικό
Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και τη νέα Σκηνή του Λευτέρη Βογιατζή.
Ανακοινώσεις της έχουν δημοσιευτεί σε πρακτικά συνεδρίων, συλλογικούς τόμους, θεατρικά
προγράμματα και περιοδικά. Ερευνητικά επικεντρώνεται στην ιστορία νεοελληνικού θεάτρου
του 19 ου και 20 ου αιώνα. Τα τωρινά της ενδιαφέροντά στρέφονται γύρω από το θέατρο του α΄
μισού του 20 ου αιώνα και κυρίως την κωμωδία, μουσική κωμωδία, οπερέτα, επιθεώρηση,
λαϊκούς και εμπορικούς θιάσους, θεατρική κριτική και θέατρο στην περιφέρεια
[email protected], https://uoa.academia.edu/KaterinaKarra

Χάρης Κοντοσφύρης
 Γεννήθηκε στη Μυτιλήνη το 1965. Ξεκίνησε με ενασχόληση σπουδών  σκηνοθεσίας
στη  Σχολή Χατζίκου, στην Αθήνα (1984-1987) και μετά σπούδασε ζωγραφική στην
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1987-1993).
 Παρουσίασε την πρώτη του ατομική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Δεσμός (Αθήνα, 1992).
Από τα πρώτα του έργα χρησιμοποιεί υλικά κατασκευής, όπως τσιμέντο και
βιομηχανοποιημένα σίδερα  προτείνοντας την θέαση ως διαμεσολαβημένη ενέργεια.
Χειρίζεται με ευελιξία τη φόρμα, τις χρωματικές διαβαθμίσεις και την υφή των υλικών του.
Πολλές φορές τα έργα σχεδιάζονται in situ, ως εγκαταστάσεις που επαναπροσδιορίζουν τον
περιβάλλοντα χώρο. Σύντομα εντάσσει στη δουλειά του μορφές και υλικά που δείχνουν το
ενδιαφέρον του για τις διαδικασίες της οπτικής αντίληψης και τη διαδραστική λειτουργία των
έργων. Δημιουργεί κατοπτρισμούς και προοπτικές πολλαπλών ειδώλων( Έσοπτρα), που
ενεργοποιούν τη συμμετοχή του θεατή στη λειτουργία του έργου. Συχνά αναπλάθει εικόνες
και αφηγήσεις που παραπέμπουν σε μια μεγάλη ποικιλία θεμάτων, κυρίως κοινωνικού και
ανθρωπολογικού  περιεχομένου. Το έργο του περιλαμβάνει επιτοίχιες κατασκευές,
εγκαταστάσεις στο χώρο με ενεργοποίηση των αισθήσεων, ζωγραφικά έργα και γλυπτά.
Παράλληλα με το εικαστικό του έργο δίδαξε ως Λέκτορας στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και
Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (2007) ενώ από το 2010 είναι
Καθηγητής Α στην Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
(Φλώρινα) Ελλάδα. Το ερευνητικό του πλαίσιο προσδιορίζει την αλληλεπιδραστική
λειτουργία της τέχνης και συντονίζει εκθέσεις συνεργατικές και αλληλεπιδραστικές.
Έχει παρουσιάσει το έργο του σε 19 ατομικές εκθέσεις  στην  Ελλάδα και το εξωτερικό. Από
το 2010 οι ατομικές ενεργοποιούν συνέργειες με άλλους καλλιτέχνες. Συμμετείχε μεταξύ
άλλων στην 3η Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών Μεσογειακών Χωρών (Μπολόνια, Ιταλία
1988), στην 2η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης (2009), ενώ το 2004 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)
26η Μπιενάλε του Sao Paulo και στη 2η Διεθνή Μπιενάλε του Πεκίνου Τα τελευταία χρόνια
έχει συνεργαστεί  και έχει τιμηθεί από τον εικαστικό οργανισμό Osten στην Βόρεια
Μακεδονία.

Γιάννης Λεοντάρης
Σκηνοθέτης, καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και
από το 2024 κοσμήτορας της Σχολής Καλών Τεχνών του ίδιου πανεπιστημίου. Σπούδασε στο
Τμήμα Φιλολογίας του ΑΠΘ και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Nanterre X
στο Παρίσι όπου και εκπόνησε τη διδακτορική διατριβή του με θέμα την σιωπή στην
κινηματογραφική σκηνοθεσία και τη λογοτεχνική αφήγηση. Συγγραφέας βιβλίων και άρθρων
σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων. Την περίοδο 2016-2017 διετέλεσε
Πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Σκηνοθέτης κινηματογράφου (1987-2003). Οι ταινίες του έχουν αποσπάσει τρεις φορές το Α'
Κρατικό Βραβείο του ΥΠ.ΠΟ. Μετά το 2004 στρέφεται στην θεατρική σκηνοθεσία. Ιδρυτικό
μέλος του Θιάσου Κανιγκούντα (2005 -2014). Έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με το Εθνικό
Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, ενώ με σκηνοθεσίες του έχει
συμμετάσχει στο φεστιβάλ AVIGNON OFF, το Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου, το Théâtre
de la Ville στο Παρίσι (Festival Chantiers d’Europe), στη Χαϊδελβέργη (Heidelberger
Stuckemarkt Festival), στη Νέα Υόρκη, Θέατρο Wild Project (Between the Seas Festival),
στο 18ο Φεστιβάλ της Ένωσης Θεάτρων της Ευρώπης στην Ρουμανία (Cluj).
Δίδαξε υποκριτική στις Δραματικές Σχολές του ΚΘΒΕ (2002-2006) και του ΔΗΠΕΘΕ
Πάτρας (2023-24), ενώ πραγματοποίησε θεατρικά εργαστήρια στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό
Κέντρο Δελφών, το ΚΘΒΕ, τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, τη Στέγη Γραμμάτων και
Τεχνών, το project Άργος-Μυκήνες Διεθνής Τόπος, και το Σχολείο Σκηνοθεσίας του
ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας.

Χρήστος Δ. Μεράντζας
Eίναι Καθηγητής στο Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών όπου
διδάσκει ιστορία των πολιτισμών. Έχει δημοσιεύσει εκτενώς για την πολιτιστική ιστορία της
βυζαντινής και μεταβυζαντινής περιόδου, για την περιβαλλοντική αισθητική και το σώμα στη
νεωτερικότητα (οκτώ βιβλία και τρεις μονογραφίες σε συνεργασία), καθώς και πλήθος
άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά που καλύπτουν θέματα από την πολιτιστική ιστορία του
σώματος, του χρόνου και του τοπίου έως την πολιτιστική διαχείριση. Το 2013 του
απονεμήθηκε το Βραβείο για την καλύτερη ακαδημαϊκή εργασία του Μετσόβιου Κέντρου
Διεπιστημονικής Έρευνας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Υπήρξε ο επιστημονικά
υπεύθυνος για το ερευνητικό έργο με τον τίτλο «Το Εικονικό Μουσείο» που

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)
χρηματοδοτήθηκε από το Κοινωφελές «Ι. Λάτσης» (2015) και διαχειριστής του ερευνητικού
προγράμματος In-NovaMusEUm στο πλαίσιο του Προγράμματος "Πολιτισμός 2014-2020"
της Δημιουργικής Ευρώπης (2016-2018). Είναι συνεργάτης (επιβλέπων διπλωματικών
εργασιών) του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων» του
Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου. Έχει, επίσης, μεταφράσει στα ελληνικά τα εξής βιβλία:
1. ΠιέρΒιντάλ-Νακέ, Η Ατλαντίδα. Μικρή ιστορία ενός πλατωνικού μύθου, Ολκός, Αθήνα
2006, 2. ΠιέρΒιντάλ-Νακέ, Ο θρυμματισμένος καθρέφτης. Αθηναϊκή τραγωδία και πολιτική,
Ολκός, Αθήνα 2003, 3. ΦρανσουάζΦροντιζί-Ντυκρού, Ο Δαίδαλος. Η μυθολογία του τεχνίτη
στην αρχαία Ελλάδα, Ολκός, Αθήνα 2002.

Γρηγόριος Μικρώνης
Είναι μέλος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) Φυσικής Αγωγής στο
Πανεπιστήμιο Πατρών-Πανεπιστημιακό Γυμναστήριο για τη διδασκαλία του ελληνικού
παραδοσιακού χορού. Κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης με θέμα τη διδασκαλία του
ελληνικού παραδοσιακού χορού σε ενήλικες και είναι διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος
Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με θέμα τον αυτοσχεδιασμό στον
ελληνικό παραδοσιακό χορό ως επιτελεστικό, ενσώματο και διαπολιτισμικό φαινόμενο.
Μελετά μορφολογικά αλλά και ως λειτουργία τον αυτοσχεδιασμό στον ελληνικό
παραδοσιακό χορό στην παραδοσιακή και φολκλορική επιτέλεσή του. Διδάσκει επίσης
ελληνικό παραδοσιακό χορό σε φοιτητές Erasmus+ στο Εργαστήριο Ελληνικής Γλώσσας και
Πολιτισμού της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου
Πατρών και κατά περίσταση στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην
Προσχολική Ηλικία. Έχει συμμετάσχει ως ομιλητής σε επιστημονικά συμπόσια, συνέδρια,
στρογγυλές τράπεζες και ημερίδες. Έχει οργανώσει και παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων
για τον ελληνικό παραδοσιακό χορό και διαθέτει αξιόλογο παραστατικό έργο ως χορευτής
και κυρίως ως επιμελητής και χοροδιδάσκαλος, από το 1994, εκατοντάδων εκδηλώσεων και
αφιερωμάτων για εμβληματικούς ερμηνευτές, συνθέτες και στιχουργούς, τόσο στην Ελλάδα
όσο και στο εξωτερικό. Είναι ιδρυτικό μέλος και Γραμματέας του πανελλήνιου Συλλόγου
Καθηγητών Φυσικής Αγωγής Ειδίκευσης Χορού (ΠΑ.ΣΥ.Κ.Φ.Α.Ε.Χ.), της Χορολογικής
Εταιρείας, κ.ά. Είναι χοροδιδάσκαλος στον Σύλλογο ελληνικού παραδοσιακού χορού
Πανεπιστημίου Πατρών και επιστημονικός/καλλιτεχνικός υπεύθυνος εκδηλώσεων σε φορείς
πολιτισμού και αθλητισμού. Ασχολείται ενεργά και εθελοντικά με τη διδασκαλία του
ελληνικού παραδοσιακού χορού σε άτομα με ειδικές ανάγκες και δραστηριοποιείται κατ’ έτος
στις εκδηλώσεις του Πατρινού Καρναβαλιού.

Αχιλλέας Ντελλής

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)
Γεννήθηκε στην Κολωνία της Γερμανίας. Σπούδασε Κλασική Φιλολογία στο ΕΚΠΑ και
Σκηνοθεσία στη Σχολή Σταυράκου. Με υποτροφία του ΕΚΚ στη μνήμη του Ραφαηλίδη
έκανε μεταπτυχιακές σπουδές κινηματογραφικής θεωρίας στη Γλασκώβη και με υποτροφία
του ΙΚΥ εκπόνησε το διδακτορικό με θέμα «Η διαμόρφωση και η εξέλιξη της
κινηματογραφικής θεωρίας και κριτικής στην Ελλάδα». Γράφει κριτικά κείμενα για τον
κινηματογράφο από το 2009 .Είναι μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Παλαιότερα είχε γράψει λογοτεχνία, κυρίως διηγήματα που είχαν εκδοθεί στις εκδόσεις
Μίνωας για πρωτοεμφανιζόμενους συγγραφείς. Το 2022 θα εκδοθεί σε μετάφραση από τα
αγγλικά το βιβλίο του νεοελληνιστή Βρασίδα Καραλή Μια Ιστορία του ελληνικού
κινηματογράφου. Συμμετείχε στην εκπόνηση του Προγράμματος Σπουδών της Λογοτεχνίας
το 2017-2019. Ήταν υπότροφος του Fulbright το 2019 και από το 2020 είναι συνεργάτης της
europeanfilmfactory.eu. Έχει συμμετάσχει σε ημερίδες για την εκπαίδευση, σε ελληνικά και
διεθνή συνέδρια για την εκπαίδευση και τον κινηματογράφο. Έχει επίσης συνεργαστεί με την
Ακαδημία Πλάτωνος, το επιμορφωτικό πρόγραμμα ενηλίκων του ΕΚΠΑ. Υπηρετεί ως
φιλόλογος στο 1ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Αθηνών-Γεννάδειο από το 2013, στο οποίο
λειτουργεί Όμιλο κινηματογράφου.

Ιωάννα Παπαγεωργίου
Είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου
Πατρών. Ολοκλήρωσετηδιατριβήτηςστο Goldsmiths College, University of London, μεθέμα
The Origins of the Star Phenomenon: Stars and the Starring System in the Eighteenth-Century
British Theatre. Είναι συγγραφέας των βιβλίων Το ευρωπαϊκό θέατρο από τον 17ο έως τον
19ο αιώνα (από τον Κλασικισμό μέχρι τον Ρομαντισμό), Εκδόσεις Πανεπιστημίου Πατρών,
Πάτρα 2012 και Προφορική παράδοση και νεοτερισμός. Η δομή των έργων του ελληνικού
θεάτρου σκιών κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου. Η περίπτωση της Πάτρας,
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης [υπό έκδοση]. Έχει δημοσιεύσει μελέτες σε διεθνή
περιοδικά (Theatre Research International, Restoration and Eighteenth-CenturyTheatre
Research, Popular EntertainmentStudies, Byzantine and Modern Greek Studies, Móin-Móin),
καθώς και σε ελληνικά περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους.
Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά της στρέφονται γύρω από το ευρωπαϊκό θέατρο του
Διαφωτισμού και του Ρομαντισμού, τις σχέσεις του νεοελληνικού με το ευρωπαϊκό θέατρο,
τον βεντετισμό, το θέατρο του βουλεβάρτου, το λαϊκό παραδοσιακό θέατρο, το θέατρο σκιών
και τις σπουδές φύλου. Είναι επιστημονική υπεύθυνος του ερευνητικού προγράμματος «Το
δραματολόγιο του ελληνικού θεάτρου σκιών», το οποίο ξεκίνησε το 2010, με αρχική
χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα «Κ. Καραθεοδωρή», Επιτροπή Ερευνών, Πανεπιστήμιο
Πατρών. Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας έχει διαμορφώσει ίσως ένα από τα σημαντικότερα

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)
αρχεία δραματολογίου του Καραγκιόζη τόσο για την πόλη της Πάτρας όσο και γενικότερα
για το ελληνικό θέατρο σκιών.

Όλγα Παπαζαφειροπούλου
Eίναι απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, του ιδίου
μεταπτυχιακού προγράμματος και το έτος 2023 υποστήριξε τη διατριβή της με επιβλέπουσα
Καθηγήτρια την κα Χ. Βασιλάκου. Ασκεί το δικηγορικό επάγγελμα, ενώ παράλληλα ερευνά
γνωστικά αντικείμενα της επιστήμης του θεάτρου, συμμετέχοντας συχνά σε συνέδρια. Το
2016 επισκέφτηκε την Αυστραλία προκειμένου να μελετήσει τις πηγές του ελληνικού
ομογενειακού τύπου για τις ανάγκες της διατριβής της, με θέμα «το προπολεμικό θέατρο των
Ελλήνων μεταναστών της Αυστραλίας», όπου άντλησε σπάνιο αρχειακό υλικό που αφορά
τους Έλληνες ομογενείς.

Γιάννα Ροϊλού 
Γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει στην Πάτρα όπου διδάσκει εργαστηριακά και θεωρητικά
μαθήματα στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Σπούδασε
Νεοελληνική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και θέατρο στην Αγγλία, όπου απέκτησε
και τον διδακτορικό της τίτλο (Department of Theatre Studies, University of Lancaster,
2003). Έχει εργαστεί ως συγγραφέας και δραματουργός σε παραστάσεις του Θεάτρου Νέων
και του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου και έχει συνεργαστεί με το Λιθογραφείον και τον Κάνθαρο στην
Πάτρα. Είναι μέλος του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.Εκδόσεις: Θέατρο για παιδιά 2: Θέατρο
και σχολείο (επιμ.), Έκδοση του Ελληνικού Κέντρου Θεάτρου για τα παιδιά και της νέους
(2002, η έκδοση επιχορηγήθηκε από το ΥΠΠΟ), Τέσσερεις τόμοι με πρωτότυπα παραμύθια
της με το γενικό τίτλο Ιστορίες, Εκδόσεις: Κόκκινη Κλωστή Δεμένη
(2009), Ancient Greek Tragedy and Hellenikotita: The Making of a Greek Aesthetic Style of P
erformance, 1919-1967, Εκδόσεις: VDM VerlagDrMüller (2009) καθώς και την ποιητική
σύνθεση Το Ταξίδι του Ka μέσα στο Khat, Εκδόσεις: Γιάννης Πικραμένος (2010), το θεατρικό
έργο Χίλιες και μία ιστορίες της ερήμου Εκδοτικός οίκος Αστήρ (2018) και το θεατρικό έργο
επιστημονικής φαντασίας Σφιγξ 2081: Οι πόλεις του νερού, Εκδόσεις: Σοκόλη (2020).

Μαρία Σαββίδου
Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής «Τζένη Καρέζη». Θεατρικό εργαστήρι της Στέγης Φίλων
Γραμμάτων και Τεχνών Καβάλας.Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Αποφοίτων Ηθοποιών 2000
«Istropolitana» Bratislava, Slovakia με τις Βάκχες (σκην. Σ.Πέππας). Έχει παρακολουθήσει
τα σεμινάρια: «Η μέθοδος Μιχαήλ Τσέχοφ» στο Λονδίνο, Graham Dixon, «Φωνητική-
Σκηνικός λόγος» από την Η. Πρόμτοβα (καθηγήτρια φωνητικής στην ακαδημία Gittis),

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωίδα του Σπυρίδωνος Περεσιάδη(πληροφορίες: [email protected]@upatras.gr)
«Σκηνική κίνηση» από τον Α. Σούτκιν (καθηγητής σκηνικής κίνησης και ακροβατικών της
σχολής Vakhtangov. Συμμετείχε στο «MA project» της A. Dogget (μετ. – διασκ. στα
Αγγλικά: Ted Hughes, Πολωνία), Άλκηστη Song of the goat, Πολωνία. Έχει συμμετάσχει σε
σημαντικά θεατρικά φεστιβάλ σε Άμστερνταμ, Μέριδα, Μαδρίτη, Καναδά, Βουδαπέστη,
Κύπρος, Χιλή κ.α.Ανήκε στον βασικό πυρήνα της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού
Θεάτρου (2001-2007),με τον Στάθη Λιβαθινό. Πήρε μέρος σε πολλές παραστάσεις,
ενδεικτικά: Οι Μικροαστοί(σκην. Κ. Καζάκος, 2000), Αγάπης Αγώνας Άγονος, (σκην. Σ.
Λιβαθινός), Το Παλτό (σκην. Ν. Τσούσοβα),  Αυτό που δεν τελειώνει, Μήδεια,  Μολιέρος,
Ονειρόδραμα, Το βλέμμα του μελαψού άνδρα, Ηλίθιος (σκην. Σ. Λιβαθινός),, rainbow(σκην.
Ε. Θεοδώρου),   Μασκαράτα, Βυσσινόκηπος (σκην. Σ. Λιβαθινός)  Γλάρος(σκην. Θ.
Αμπαζής), …και Ιουλιέττα  (σκην. Μποζά), Ερωτόκριτος,  Ηλίθιος,Ιλιάδα, Ο Γάμος του
Φίγκαρο (σκην. Σ. Λιβαθινός,) Άννα Καρένινα (σκην. Π. Ζούλιας, 2015), Ευτυχισμένος
Πρίγκιπας (σκην. Ά. Τρουπάκης,) Τίμων ο Αθηναίος, Ικέτιδες, Μολιέρος (σκην. Σ.
Λιβαθινός), Φουέντε Οβεχούνα (σκην. Ε. Ευθυμίου), Μάκιναλ (σκην. Ι. Βουλγαράκη, )
Βερολίνο Αλεξαντερπλατζ (σκην. Λιβαθινός) Δούλες (σκην.Τρουπάκης ) Ο Ρόζενγκρατς και
ο Γκιλντενστερν είναι νεκροί (σκην. Λιβαθινός)
Έχει σκηνοθετήσει τις Ιστορίες Άνω Κάτω (θέατρο Τζένη Καρέζη), Μικρές ιστορίες για
αγρίους (Μικρό Εθνικό) και Αντιγόνη (Μέγαρο Μουσικής-Ωδείο Αθηνών). Ματίας ο πρώτος
(θέατρο Αλίκη)Υπήρξε βοηθός σκηνοθέτις στις παραστάσεις: Νυχτερίδα (σκην.
Ά.Τρουπάκη) και στον Αίαντα (σκην. Αργ. Ξάφη) Εθνικό Θέατρο Φεστιβάλ Επιδαύρου
2022.Έχει διδάξει υποκριτική στην Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και τώρα
διδάσκει στην Δραματική Σχολή “δήλος” Δ. Χατούπη και στη Δραματική Σχολή του Ωδείου
Αθηνών, καθώς και σε μεταπτυχιακά σεμινάρια.

Κάτια Σαβράμη
Είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου
Πατρών. Σπούδασε χορό στην «Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού: Ραλλού Μάνου».
Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος (Master of Arts) και διδακτορικού τίτλου σπουδών
(in DanceStudies) από το CityUniversity του Λονδίνου (Laban Centre), όπου ειδικεύτηκε στις
χορολογικές σπουδές, στη χορογραφία και στην παιδαγωγική του χορού. Δίδαξε Χορολογία
στην επαγγελματική σχολή χορού της Ραλλούς Μάνου, στη Λυρική Σκηνή και στην Κρατική
Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Συγγραφέας για τον χορό στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο,
έχει δημοσιεύσει σειρά βιβλίων και άρθρων για τον χορό στα Ελληνική και Αγγλική γλώσσα.
Επίσης είναι μέλος της Διεθνούς Συντακτικής Επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού για
το χορό Research in DanceEducation, UK και συντάκτρια του διεθνούς ε