Άλλη μία αυτοδιοικητική συνάντηση με ιδιαίτερη σημασία και μεγάλο ενδιαφέρον επιδίωξε ο επικεφαλής του σπιράλ Πέτρος Ψωμάς. Αυτή τη φορά συναντήθηκε με τον νέο Δήμαρχο Λαρισαίων, Θανάση Μαμάκο. Εξελέγη δήμαρχος τον περασμένο Οκτώβριο, είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) και του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ). Πρόσφατα ανέλαβε Πρόεδρος και της Επιτροπής Ψηφιακής Διακυβέρνησης της ΚΕΔΕ της οποίας μέλος είναι και ο Πέτρος Ψωμάς, μοναδικός εκπρόσωπος της Πάτρας και της Δυτικής Ελλάδας.

Η συνάντηση έγινε στο περιθώριο της σχετικής συνεδρίασης στα γραφεία της ΚΕΔΕ στην Αθήνα και είχε πλούσια ατζέντα καθημερινών και διαχρονικών θεμάτων της αυτοδιοίκησης. Οι δύο άνδρες συζήτησαν τα θέματα υποστελέχωσης και υποχρηματοδότησης που αντιμετωπίζουν οι δήμοι τους και ο Πέτρος Ψωμάς είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει με ποιους τρόπους αυτά τα εμπόδια ξεπερνιούνται όταν υπάρχουν χαρισματικές δημοτικές διοικήσεις που διεκδικούν αποτελεσματικά πόρους, αναζητούν εναλλακτικές λύσεις και συνεργάζονται με τις τοπικές κοινωνίες.

Ο Θανάσης Μαμάκος συμπλήρωσε ένα επιτυχημένο πρώτο εξάμηνο στη θέση του δημάρχου, αξιοποιώντας τους συνεργάτες του, το δυναμικό του Δήμου Λαρισαίων και τις γνώσεις που έχει αποκτήσει κατά την πολύχρονη αυτοδιοικητική του εμπειρία: Δημοτικός Σύμβουλος (2003-2010) και κατόπιν Δήμαρχος Γιαννούλης (2007-2010), Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Λαρισαίων (2011-2023), Αντιδήμαρχος Οικονομικών Υπηρεσιών, Τοπικής και Αγροτικής Οικονομίας και Διοίκησης, καθώς και Αναπληρωτής Δημάρχου και Πρόεδρος Οικονομικής Επιτροπής.

Κατά την πρόσφατη πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Ψηφιακής Διακυβέρνησης συζητήθηκαν διεξοδικά το τέλος παρεπιδημούντων, το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας και της ΚΕΔΕ και άλλα τρέχοντα θέματα που απασχολούν τους δήμους.

Σχετικά με το τέλος παρεπιδημούντων, στο επίκεντρο της συνεδρίασης τέθηκε το θέμα της πλήρους απόδοσης στους δήμους του ποσού των περίπου 120 εκατομμυρίων ευρώ και της ορθής λειτουργίας της σχετικής πλατφόρμας, προκειμένου οι δήμοι να ενημερώνονται ορθά για τις αποδόσεις. Η επιτροπή αποφάνθηκε πως «η διαδικασία που έχει προκριθεί από την ΚΕΔΕ βελτιώνει την απόδοση των τελών και διευκολύνει τις οικονομικές υπηρεσίες, ώστε να γνωρίζουν επακριβώς όλες τις παραμέτρους των αποδιδόμενων ποσών, για τη σωστή εκτέλεση των προϋπολογισμών των δήμων».