Η διαλειμματική νηστεία συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο δημοφιλών ειδών δίαιτας ή τρόπων διατροφής για την απώλεια βάρους. Ταυτόχρονα, όμως, έχει συνδεθεί και με πολλούς κινδύνους για την υγεία. Κάποιοι έχουν επιβεβαιωθεί από την επιστήμη, κάποιοι άλλοι όχι. Μια νέα μελέτη έρχεται τώρα για να καταρρίψει 4 από τους πιο ανησυχητικούς μύθους για τη διαλειμματική νηστεία.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Illinois στο Σικάγο μελέτησαν αν η διαλειμματική νηστεία οδηγεί σε κακές διατροφικές συνήθειες ή διατροφικές διαταραχές, εάν μειώνει τη μυϊκή μάζα και τη σεξουαλική διάθεση. Η ανασκόπηση προηγούμενων μελετών στο Nature Reviews Endocrinology κατάφερε να καταρρίψει και τους 4 παραπάνω κινδύνους.

Οι δύο βασικοί τύποι της διαλειμματικής νηστείας
Σε γενικές γραμμές υπάρχουν δύο διαφορετικά είδη διαλειμματικής νηστείας:

Alternate-Day Eating: Περιλαμβάνει την κατανάλωση πολύ λίγων θερμίδων τη μία μέρα και την ελεύθερη κατανάλωση την επόμενη.
Time-Restricted Eating: Σε αυτή την περίπτωση, το άτομο μπορεί να φάει μόνο μέσα σε ένα χρονικό παράθυρο τεσσάρων έως δέκα ωρών καθημερινά.
Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα ευρήματα ισχύουν και στις δύο περιπτώσεις. Ας δούμε όμως, αναλυτικά πως καταρρίπτεται ο κάθε μύθος.

Μύθος 1ος: Η διαλειμματική νηστεία οδηγεί σε κακές διατροφικές συνήθειες
Η μελέτη αναφέρει ότι τα επίπεδα ζάχαρης και κορεσμένων λιπαρών, η χοληστερόλη, τα ποσοστά των φυτικών ινών, του νατρίου και της καφεΐνης δεν αλλάζουν κατά τη διάρκεια της περιόδου διαλειμματικής νηστείας. Οι ερευνητές, επίσης, διαπίστωσαν ότι δεν αλλάζουν ούτε τα ποσοστά της ενέργειας που καταναλώνεται σε μορφή υδατανθράκων, πρωτεΐνης και λίπους.

Μύθος 2ος : Προκαλεί διατροφικές διαταραχές
Τα σχετικά ευρήματα της συγκεκριμένης μελέτης δεν έδειξαν κάποια συσχέτιση μεταξύ των ατόμων που ακολουθούν διαλειμματική νηστεία και εκείνων που έπειτα εμφανίζουν διατροφικές διαταραχές. Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι από τις έρευνες που αναθεωρήθηκαν, εξαιρούνταν άτομα που είχαν, ήδη, διαγνωστεί με διατροφικές διαταραχές. Συνήθως, οι επιστήμονες συνιστούν στους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν τις διατροφικές διαταραχές να μην ακολουθούν τη διαλειμματική νηστεία, καθώς η ψυχολογία του κάθε ατόμου είναι ξεχωριστή, το ίδιο και οι αντιδράσεις του σε οποιαδήποτε αλλαγή.

Μύθος 3ος : Επηρεάζει τις ορμόνες που σχετίζονται με το σεξ
Παρά τις προειδοποιήσεις και τις ανησυχίες ότι η διαλειμματική νηστεία θα μπορούσε να επηρεάσει τη γονιμότητα και τη λίμπιντο, οι επιστήμονες δεν επιβεβαίωσαν κάτι τέτοιο. Σύμφωνα με τα ευρήματα, τα οιστρογόνα, η τεστοστερόνη και άλλες σχετικές ορμόνες δεν έδειξαν να επηρεάζονται λόγω της νηστείας.

Μύθος 4ος : Οδηγεί σε απώλεια μυϊκής μάζας
Οι μελέτες δεν υποστηρίζουν ότι όσοι ακολουθούν διαλειμματική νηστεία χάνουν μυϊκό ιστό σε διαφορετικά ποσοστά από έναν άλλο τύπο δίαιτας. Σε όλες τις περιπτώσεις δίαιτας, οι ερευνητές συνιστούν την αύξηση κατανάλωσης πρωτεΐνης, ώστε να αποφευχθεί η απώλεια μυών.

Αυτό που πρέπει να κάνετε, εάν σας ενδιαφέρει να ακολουθήσετε τη διαλειμματική νηστεία ως δίαιτα ή τρόπο αποτοξίνωσης, είναι να ρωτήσετε έναν διατροφολόγο. Κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός και παρουσιάζει διαφορετικές ανάγκες. Μπορείτε να δοκιμάσετε αυτό τον τύπο διατροφής και να παρατηρήσετε τον εαυτό και το σώμα σας. Μόνο με αυτό τον τρόπο θα δείτε τις αλλαγές, την πιθανή δυσκολία ή τις επιπτώσεις. Και έπειτα, προσαρμόζετε αναλόγως τη διατροφική σας καθημερινότητα, με τη βοήθεια των ειδικών, ώστε να καλύπτει τις ιδιαίτερες ανάγκες σας, σωματικές και ψυχολογικές.

πηγή: vita.gr