Δίχτυα στα social media έχει απλώσει τους τελευταίους μήνες η Ανεξάρτητη Αρχή Δημόσιων Εσόδων, με στόχο την φοροδιαφυγή και τον πλουτισμό που δεν συνάδει με τα κέρδη που δηλώνονται στην Εφορία.
Σε ότι αφορά το κομμάτι της φοροδιαφυγής πάντως το βάρος πέφτει σε ένα μεγάλο αριθμό επαγγελμάτων που σχετίζονται με το κομμάτι της αισθητικής και της ομορφιάς, προβάλλοντας τη δουλειά τους μέσω του Instagram, του tik tok και του facebook, χωρίς όμως να είναι σίγουρο για το αν έχουν δηλώσει την εργασία τους, αλλά και τα κέρδη τους.
Πρόκειται για ένα σημαντικό ποσοστό επαγγελματιών που ασχολούνται με τον χώρο της ομορφιάς όπως για παράδειγμα με τα νύχια και την φροντίδα των άκρων ή με το μακιγιάζ ή ακόμα και με την κομμωτική που επί της ουσίας δεν έχουν καταστήματα και πηγαίνουν από σπίτι σε σπίτι με το βαλιτσάκι, προσφέροντας τις υπηρεσίες τους.
Όμως φροντίζουν και προβάλλουν τη δουλειά τους στα social media, χωρίς να γνωρίζουν ότι πλέον ρισκάρουν να τους γίνει έλεγχος και σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αποδείξουν ότι όλα γίνονται νομότυπα και κυρίως κόβοντας αποδείξεις.
Ανάλογο είναι το βάρος που ρίχνει η ΑΑΔΕ σε επαγγελματίες των social media, δηλαδή στους λεγόμενους influencers που επί της ουσίας προβάλλουν και διαφημίζουν προϊόντα με εταιρείες που συνεργάζονται με το αζημίωτο και βγάζοντας σε αρκετές περιπτώσεις πολλά χρήματα.