Αν αγαπάτε το σκόρδο ένας λόγος ακόμα να το καταναλώνετε συχνότερα. Σύμφωνα με τα ευρήματα νέας μελέτης που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrients, η μεγαλύτερη κατανάλωση σκόρδου συμβάλλει στη βελτίωση των επιπέδων χοληστερόλης και σακχάρου στο αίμα.

Η τρέχουσα ανάλυση συγκέντρωσε αποτελέσματα 29 μελετών με συνολικό αριθμό άνω των 1.500 συμμετεχόντων. Η μέση μείωση της LDL χοληστερόλης σε όλες τις μελέτες ήταν 8,2 μονάδες, μέτριο όφελος αλλά όχι αμελητέο, με τους ερευνητές να σημειώνουν ότι ενδεχομένως χρειαζόταν περισσότερος χρόνος για να φανούν τα μέγιστα αποτελέσματα του σκόρδου.

Το σκόρδο χρησιμοποιούνταν χιλιάδες χρόνια πριν στην ιατρική λόγω της γνωστής αντιφλεγμονώδους δράσης του. Aνήκει στην οικογένεια των allium (μαζί με τα κρεμμύδια, το σχοινόπρασο και τα πράσα) και περιέχει υψηλά ποσοστά θειούχων ενώσεων όπως η αλισίνη, που συμβάλλουν στη βελτίωση και ενίσχυση της συνολικής υγείας.

Περιέχει, επίσης, μαγγάνιο, βιταμίνες Β6 και C, σελήνιο και φυτικές ίνες. Πολλές έρευνες έχουν προηγηθεί, οι οποίες αναφέρουν τη συμβολή του στη βελτίωση της αρτηριακής πίεσης, τη μείωση της φλεγμονής και την εξισορρόπηση παθήσεων όπως η αρθρίτιδα και οι μυκητιασικές λοιμώξεις.
Ανάγκη για συνολική αλλαγή στον τρόπο ζωής

Ενώ η κατανάλωση σκόρδου μπορεί να μας ωφελεί ως έναν βαθμό, είναι απαραίτητο να κάνετε αλλαγές στον τρόπο ζωής σας, αν αντιμετωπίζετε χρόνιες παθήσεις, όπως η υπέρταση.

Μην περιμένετε για παράδειγμα, από μόνο του να ρυθμίζει σε μόνιμη βάση την πίεσή σας. Εξάλλου, οι συμμετέχοντες σε αυτήν τη μεγάλη μετα-ανάλυση κατανάλωσαν καθημερινά μεγάλες ποσότητες.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον γιατρό σας για να ακολουθήσετε ένα στοχευμένο πλάνο που θα σας βοηθήσει να ρυθμίσετε ζητήματα όπως η χοληστερόλη, το σάκχαρο στο αίμα και η αρτηριακή σας πίεση.
Απλοί τρόποι για να εντάξετε το σκόρδο στη ζωή σας

Μπορείτε να προσθέσετε σκόρδο σε σούπες ή να σοτάρετε τα κρεατικά σας, όπως ψιλοκομμένο φιλέτο κοτόπουλο, προσθέτοντας σκόρδο. Ταιριάζει, επίσης, πολύ σε σάλτσες και στο λαχταριστό πέστο, καθώς και στις πατάτες στο φούρνο.

Μια ελαφριά σκορδαλιά μπορεί να γίνει υπέροχη βάση για τα ψιλοκομμένα λαχανικά σας, το σέλερι και τα καρότα που θα βουτήξετε, απολαμβάνοντας ως σνακ.

Τέλος, μια χορταστική φέτα προζυμένιου ψωμιού με ψητή ντομάτα και ελαιόλαδο, στην οποία έχετε τρίψει προηγουμένως σκόρδο, θα αποζημιώσει όλες τις αισθήσεις σας.

Πηγή: vita.gr