Κι όμως η Πάτρα έχει την δυνατότητα για να κάνει σημαντικά βήματα στην κρουαζιέρα και να κερδίσει ένα έστω και μικρό κομμάτι της πίτας από αυτή την μορφή τουρισμού.
Έναν αριθμό τουριστών που θα έφτανε στο σύνολο του κάθε καλοκαίρι τους 50.000 επιβάτες. Ένας αριθμός που θα έδινε πολλά στην αγορά της Πάτρας και στην οικονομία της.
Είναι χαρακτηριστικό ότι κάθε επιβάτης κρουαζιέρας, σύμφωνα με έρευνες, ξοδεύει από 90 έως 110 ευρώ σε κάθε αγορά που κατεβαίνει. Συνολικά δηλαδή θα μπορούσε μόνο από την κρουαζιέρα να έχει στην αγορά της πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ κάθε καλοκαίρι.
Σύμφωνα με την άποψη που ίσχυε μέχρι τώρα η Πάτρα δεν είχε πολλές δυνατότητες ανάπτυξης στην κρουαζιέρα λόγω της γεωγραφικής θέσης του λιμανιού της, όσο και εξαιτίας του Ισθμού της Κορίνθου από τον οποίο δεν μπορούσαν να περάσουν τα πολύ μεγάλα σε όγκο καράβια όπως είναι συνήθως τα κρουαζιερόπλοια.
Όμως η άποψη αυτή πλέον θεωρείται από τους ανθρώπους που ασχολούνται στην πράξη με τον θαλάσσιο τουρισμό ξεπερασμένη. Η κρουαζιέρα και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτή έχουν αυξήσει σε μεγάλο βαθμό τους προορισμούς τους.
Παράλληλα, το Κατάκολο, ένα λιμάνι που έχει δυναμική στην κρουαζιέρα δέχεται κάθε καλοκαίρι τόσα πλοία που έχει κορεστεί. Η Πάτρα με το λιμάνι που διαθέτει και τη μεγάλη αυτή λιμενική ζώνη που έχει, θα μπορούσε να κάνει κάποια βήματα στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας, καθώς αυτή τη στιγμή είναι στο δείκτη μηδέν.
Κλειδί σε αυτό μπορεί να αποδειχθούν οι αυτοκινητόδρομοι της Πατρών - Κορίνθου και της Πατρών - Πύργου, καθώς οι οδικοί αυτοί άξονες διευκολύνουν τις σύντομες εκδρομές και τα γρήγορα ταξίδια, κάτι που για τους επιβάτες μιας κρουαζιέρας παίζει σημαντικό ρόλο αφού τα επιζητούν.