Η Μαριέττα είναι μια κοσμικογράφος, διάσημη, με χρόνια στην πιάτσα. Η ζωή της είναι γεμάτη με δώρα, ταξίδια, πάρτι, κοσμικές φίλες και κυρίους που της εκπληρώνουν όλα τα χατίρια, απλώς και μόνο για να εμφανιστούν στην στήλη της. Μια μέρα, όμως, απολύεται. Ξαφνικά, όλες οι πόρτες κλείνουν και τα τηλέφωνα σιωπούν. Η Μαριέττα, μετά από κάποιο διάστημαπου έχει μείνει απολυμένη και δεν έχει χρήματα ούτε για να φάει, αναγκάζεται να κοιτάξει μέσα της και καταλαβαίνει ότι το χειρότερο που της έχει συμβεί δεν είναι η απόλυση από τη δουλειά, αλλά η «απόλυση» από τη ζωή της. Η ηρωίδα χρειάζεται πραγματικά να φτάσει στα σκοτεινά τάρταρα για να βρει το φως της.

Η «Απολυμένη» του Αντώνη Τσιπιανίτη-Αθερινού, κείμενο που διαθέτει ουσία, αλήθειες που μιλάνε σε όλες τις ψυχές, αλλά και εμπνευσμένο χιούμορ, έχει πολλές προεκτάσεις κοινωνικές, ψυχολογικές και πολιτικές, με επίκαιρα μηνύματα σε σχέση με την καθημερινότητα που βιώνουμε. Χωρίς καμία δόση υπερβολής, η «Απολυμένη» είναι μια πολιτική δήλωση, διότι η Μαριέττα είναι η ίδια η Ελλάδα των τελευταίων τριάντα ετών, που έζησε χωρίς μέτρο. Αναφέρεται όχι μόνο στους μεγαλύτερους, που ζούσαν σε μια άμετρη χλιδή αλλά και στους νέους, στους οποίους έγινε μια τεράστια αλλαγή στη ζωή τους.

Η γραφή του Τσιπιανίτη-Αθερινούαναδεικνύει τους διαφορετικούς κόσμους που μπορούν να κατοικούν μέσα στο κεφάλι των ανθρώπων και τον καταλυτικό ρόλο της ανεργίας σαν ταξικό εργαλείο διαχωρισμού, ενώ συγχρόνως,αποκαθηλώνει πομπώδεις αξίες – ανάξιες στην πραγματική ζωή. Τα σχόλια της ηρωίδας για τους ομοφυλόφιλους, τα ρούχα, τους  μετανάστες καθώς και για συγκεκριμένα επαγγέλματα αντικατοπτρίζουν επακριβώς τολάιφστάιλκαι τη νοοτροπία που ενστερνιζόταν.  

Η Βάσω Γουλιελμάκηακροβατεί με επιδεξιότητα ανάμεσα στο κωμικό και τραγικό στοιχείο της παράστασης υπό την καθοδήγηση των σκηνοθετώνΑλέξανδρου Λιακόπουλουκαι ΓιωργήΚοντοπόδη. Προσέγγισε την ηρωίδα με τέτοιο τρόπο, ώστε να την παρουσιάσει καθημερινή και ανθρώπινη, χωρίς, όμως, να γίνει μελοδραματική. Κατάφερε μέσα από μια γκάμα συναισθημάτων και εκφράσεων να ενσαρκώσει πιστά τη μιζέρια μιας απολυμένης, την αλαζονεία και αυταρέσκεια κάποιων ανθρώπων, τα τεχνάσματα διαφόρων για εύκολο χρήμα και δημοσιότητα, αλλά μας έδωσε και αρκετές δόσεις χιούμορ με εύστοχο κωμικό τάιμινγκ. Άλλαζε τόσο εύκολα προσωπεία και χαρακτήρες, ώστε ένιωθες ότι έβλεπες έναν ολόκληρο θίασο πάνω στη σκηνή.Ο τρόποςπου επικοινωνεί με το κοινό, το βλέμμα της,ακόμα και οι σιωπές της πλουτίζουν και ζωντανεύουν το έργο.

Ο Αλέξανδρος Λιακόπουλοςκαι ο ΓιωργήςΚοντοπόδης σκηνοθέτησαν χωρίς πλατειασμούς, επιτυγχάνοντας έναν έντονο ρυθμό και μια ζεστή αμεσότητα. Χειρίστηκαν πολύ καλά την μίξη του κωμικού με το δραματικό στοιχείο, αποφεύγοντας τα κλισέ και τον μελοδραματισμό. Η κινησιολογία της ηθοποιού συμβάδιζε με τις εσωτερικές, νοητικές και συναισθηματικές καταστάσεις της ηρωίδας. Το σκηνικό του ΓιωργήΚοντοπόδηαναπαριστά εύστοχατο σαλόνι ενός παρατημένου και απολυμένου ανθρώπου και δημιουργεί την κατάλληλη αίσθηση απουσίας και μοναξιάς.Οι φωτισμοίτου Μανώλη Μπράτση, μινιμαλιστικοί αλλά καίριοι, ακολουθούν τις ερμηνευτικές εντάσεις της ηθοποιού, κατά τέτοιο τρόπο ώστε να τις υπογραμμίζουν. Τα ρούχατης Νόρα Πόντι και τα σκηνικά αντικείμενα, απλά και λειτουργικά, βοήθησαν την Βάσω Γουλιελμάκη να ερμηνεύσει άνετα τον ρόλο και να κινηθεί με ευκολία στο χώρο.

Συμπερασματικά, πρόκειται για μια παράσταση που σε αγγίζει, λέει πολλές αλήθειες, αλλά προσφέρει και άφθονο χιούμορ, με μια χαρισματική κι ευαίσθητη ερμηνεία της Βάσω Γουλιελμάκη.

Συντελεστές:

Κείμενο: Αντώνης ΤσιπιανίτηςΑθερινός
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Λιακόπουλος – ΓιωργήςΚοντοπόδης
Σκηνικά: ΓιωργήςΚοντοπόδης
Κοστούμια: Νόρα Πόντι
Σχεδιασμός φωτισμού: Μανώλης Μπράτσης
Μουσική επένδυση: Αλέξανδρος Λιακόπουλος
Φωτογραφίες παράστασης: Παντελής Κονσολάκης
Τρέιλερ: ThanosAngelis
Μακιγιάζ: Λένα Καραμάλη
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλένα Χατζηνικολαΐδη
Οργάνωση παραγωγής: EυήΤσάφου - Φωτεινή Σάιντερς 
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Social Media: Φωτεινή Σάιντερς
Διεύθυνση παραγωγής: Χρήστος Δούκας
Παραγωγή: DukeProductions

Ερμηνεύει η Βάσω Γουλιελμάκη

Η παράσταση παίχτηκε 26/4/2024 στο θέατρο Act. Θα επαναληφθεί 20/5/2024

Συνεχίζεται στην Αθήνα

ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ

Αλκμήνης 8-12
Αθήνα 118 54
τηλ. 2103428650
email: [email protected]

ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Μαΐος 
Σάββατο & Κυριακή 21:15

ΔΙΑΡΚΕΙΑ
80 λεπτά

ΤΙΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ

Κανονικό 15€
Μειωμένο (φοιτητικό) 12€
Ατέλεια 8€