Τις τελευταίες ημέρες διαβάζω στον τοπικό τύπο ότι κόπηκαν πολλές εκατοντάδες κλήσεις και αφαιρέθηκαν αρκετές πινακίδες σε παραβάτες για παράνομη στάθμευση σε διάστημα 15 ημερών.
Μετά από αυτό το γεγονός, κάποιοι χαίρονται με την πεποίθηση πως έτσι λύθηκε ή θα λυθεί το Κυκλοφοριακό πρόβλημα της Πάτρας, με το να «τσεκουρώνεται Ή στο να μην τσεκουρώνεται ο κόσμος» (φράση που χρησιμοποιεί η Δημοτική Αρχή).
Τελικά τι ισχύει σε αυτή την πόλη: Ο Δήμος δεν θέλει να «τσεκουρώνει τους δημότες» δηλ. να κόβει κλήσεις για παράνομη στάθμευση, για την εύρυθμη λειτουργία, για το καλό της πόλης. Από την άλλη καλεί την Ελληνική Αστυνομία, την Τροχαία για να κάνει αυτό που αυτός δεν θέλει να κάνει, να «τσεκουρώνει τους παραβάτες δημότες» (που αρκετοί από αυτούς ανήκουν και στα λαϊκά στρώματα, για τα οποία υποτίθεται πως ενδιαφέρεται η νυν Δημοτική Αρχή). «Νίπτω τα χείρας μου». Η Τροχαία όμως στερείται προσωπικού για να καλύψει τις υποχρεώσεις της (που και να θέλει δεν μπορεί να το έχει), ενώ ο Δήμος με τη σύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας, θα έχει το επιπλέον προσωπικό, για να ρυθμίσει την κυκλοφορία, την παράνομη στάθμευση στη πόλης. Η μη σύσταση αυτού του σώματος συν τοις άλλοις στερεί και νέες θέσεις εργασίας, που φτάνουν σε αριθμό μέχρι και 106…
Όμως γιατί υπάρχει Κυκλοφοριακό Πρόβλημα στην πόλη;
Α) Διότι στη σημερινή εποχή υπάρχουν στην κυκλοφορία πολλά νέα αυτοκίνητα, όταν οι υποδομές της πόλης παραμένουν οι ίδιες του προηγούμενου αιώνα.
Β) Διότι όταν οι πρώτοι πρωινοί επισκέπτες του κέντρου της πόλης παρκάρουν στις υπάρχουσες θέσεις για πάνω από 6 ώρες με αντίτιμο από μηδέν έως 0,30 ευρώ. Ο Δήμος λέει πως δεν έχει προσωπικό (π.χ. Δημοτική Αστυνομία) για να ελέγξει το τι συμβαίνει με την παράνομη στάθμευση ή μάλλον δεν θέλει να «τσεκουρώνει τον δημότη». Στο παρελθόν που υπήρχε η ελεγχόμενη στάθμευση και λειτουργούσε με ιδιωτική εταιρεία ε πάνω από είκοσι εργαζόμενους, έβρισκες άνετα να παρκάρεις, όταν στη θέση που κατείχες έμενες μόνο για δύο ώρες, και όλα λειτουργούσαν καλά. Πόσα έσοδα χάνει ο Δήμος αν αντιπαραβάλλουμε ένα αντίτιμο εισιτηρίου 1,00 ευρώ την ώρα; Ποιος θα πάρκαρε πάνω από 6 ώρες με κόστος 6 ευρώ μόνο για το πρωινό; Μπορεί να μας δώσει ο Δήμος στοιχεία για πόσες εκατοντάδες κλήσεις έχει δώσει για αυτές τις παρανομίες, για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα με την δράση της Ελληνικής Αστυνομίας;
Γ) Διότι όταν οι παράνομοι «κατά τας γραφάς» οδηγοί (έτσι μάλλον θεωρούνται όποιοι επισκέπτονται το κέντρο μετά τις 09:00 το πρωί), μπαίνοντας για δουλειά, για ολιγόλεπτη στάση, δεν βρίσκουν που να παρκάρουν. Για να εξυπηρετηθούν όλοι αυτοί οι νέοι επισκέπτες (που κάποιοι το έχουν ανάγκη), εξαναγκάζονται ή να διπλο-παρκάρουν, ή να μπουν σε ένα ιδιωτικό πάρκινγκ, πληρώνοντας πάνω από 5,00 ευρώ έστω και για λίγη ώρα στάθμευσης. Δηλαδή θα απαγορεύουμε να μπει κάποιος για καφέ ή για ψώνια στην πόλη, ή θα στον στείλουμε στο Παναχαϊκό για να παρκάρει;
Δ) Διότι οι εκατοντάδες παράνομοι (και νόμιμοι τελικά) που παρκάρουν στο παραλιακό μέτωπο, θα μπορούσαν να νομιμοποιηθούν με την οριστική οριοθέτηση θέσεων υπαίθριου πάρκινγκ, (έσοδα για τον Δήμο), τη στιγμή που δεν επαρκούν οι θέσεις του κέντρου. Τελικά ο Δήμος δεν μπορεί να προγραμματίσει για να έχει δικά του έσοδα, από το να περιμένει μόνο από την Κεντρική Κυβέρνηση;

Ε) Διότι μετά τις ανακατασκευές των πεζοδρομίων στην ευρύτερη περιοχή των Τριών Ναυάρχων, τις μελλοντικές προτεινόμενες από την Δημοτική Αρχή αλλαγές οδών (εάν γίνουν), θα χαθούν στο ευρύτερο ιστορικό κέντρο της πόλης πάνω από χίλιες θέσεις πάρκινγκ. Υπάρχει πρόβλεψη, έχει δρομολογηθεί, έχει ξεκινήσει η κατασκευή των υπόγειων πάρκινγκ κάτω από τις πλατείες της Ομονοίας, των Υψηλών Αλωνιών, των Τριών Συμμάχων κ.τ.λ. για τα οποία υπάρχουν ήδη τα σχέδια στον Δήμο; Εάν το έτος 2015, σύμφωνα με κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου (δημοσίευση στον τοπικό τύπο 12-10-2015), οι θέσεις που έλειπαν στο κέντρο της πόλης ήταν πάνω από 5.000, σήμερα πόσες χιλιάδες θα λείπουν μετά τις αλλαγές που προγραμματίζει ο Δήμος;
Στ) Διότι δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή ενός μεγάλου υπαίθριου δημοτικού πάρκινγκ στο χώρο δίπλα στο Αρχαιολογικό Μουσείου της πόλης, και στο απέναντι οικόπεδο, για να μην μπαίνουν τα οχήματα στην πόλη.
Η) Διότι δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για ένα νέο υπαίθριο πάρκινγκ ανατολικά της πόλης με αγορά ενός ελεύθερου οικοπέδου στην ευρύτερη περιοχή, π.χ. στο Παμπελοποννησιακό Στάδιο ή κοντά στο Νοσοκομείο του Αγ. Ανδρέα για τις εκεί ανάγκες των δημοτών, όπως υπήρχε παλιότερα στην οδό Καλαβρύτων δίπλα στο φυτώριο του Δήμου.
Θ) Διότι δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για την κατασκευή ενός μεγάλου υπόγειου πάρκινγκ κάτω από τον λόφο του Δασυλλίου, δίπλα στο παλιό καταφύγιο της οδού Γκότση, θέμα που προσωπικά είχα δημοσιεύσει στο παρελθόν (ενημερωτικά για το θέμα αυτού του υπόγειου πάρκινγκ, έχω καταθέσει πρόταση στην Περιφέρεια και είναι ενταγμένο στο ΠΠΧΣΑΑ του 2016). Το υπόγειο πάρκινγκ δεν θα καταστρέψει τον λόφο, το πράσινο κ.τ.λ. όπως κάποιοι είχαν υποστηρίξει στο παρελθόν.
Ι) Διότι η Αστική Συγκοινωνία δεν επιδοτείται (όπως στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη), προκείμενου να υπάρχει μια άλλη φιλοσοφία στην αστική μετακίνηση των δημοτών, δηλ. ενοποίηση γραμμών, ενιαίο εισιτήριο διαρκείας 90 λεπτών κ.ά. Δεν αναφέρω την κατασκευή ΤΡΑΜ, διότι πρόκειται για «Όνειρο Θερινής Νυκτός». Ασχολείται ο Δήμος για να πάρει την επιδότηση;
Τελικά μήπως θα πρέπει τα οχήματα μας να τα μετατρέψουμε σε πλεούμενα για να παρκάρουν στην θάλασσα, ή αεριωθούμενα για να παραμένουν στο αέρα;
Ή θα αφήνουμε να μπαίνουν στο κέντρο της πόλης μόνο οι πρωινοί και τους αμέσως επόμενους επισκέπτες να τους απαγορεύουμε την είσοδο δια ροπάλου;
Τελικά στην πόλη μας θα κάνουμε αγώνα για το ποιος θα «τσεκουρώνει» νόμιμα τον νομοταγή δημότη, και ποιος θα δίνει άφεση αμαρτιών στους παρανομούντες;
Τελικά δεν λύνεται το κυκλοφοριακό με το να χρεώνουμε κλήσεις στους χρήστες, αλλά ξεκινώντας από υποδομές, για τις οποίες επιβάλλεται η νυν Δημοτική Αρχή να αρχίσει να τις υλοποιεί και να τις κατασκευάζει…

Δημήτριος Δημητρόπουλος
(Φαρμακοποιός).