Σε παρέμβαση στην ομάδα Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας, σχετικά με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Αχαΐα, προχώρησε ο υπεύθυνός της Βασίλης Γκλαβάς.

Συγκεκριμένα, στην ανάρτησή του, αναφέρει: "Και πάμε τώρα στην περιοχή μας που δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά με το υπόλοιπο δίκτυο αφού αποτελεί μικρογραφία των προβλημάτων. Πριν από 4 χρόνια (29-02-2020) ξεκίνησαν τα δρομολόγια προς κ. Αχαΐα.

Η πρώτη εργολαβία ανάταξης δεν κατόρθωσε να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα δηλαδή των ωριαίων δρομολογίων προς κ. Αχαΐα ενώ δεν κάλυψε πλήρως όλες τις ισόπεδες διαβάσεις με ΑΣΙΔ αφήνοντας 5 από αυτές χωρίς μπάρες.

Ο ΟΣΕ κάλυψε αυτό το κενό με δική του προκήρυξη αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό. Η γραμμή παρουσίασε προβλήματα τα οποία υφίστανται έως και σήμερα και τα οποία αντιμετωπίστηκαν με μείωση της ταχύτητας όχι μόνο στο Νότιο κλάδο αλλά και στο Βόρειο οπού εκεί η καταπόνηση της γραμμής από τους υπερφορτωμένους συρμούς ήταν μεγαλύτερη.

Το καμπανάκι χτύπησε και εδώ όταν σημειώθηκε ο πρώτος μικρο εκτροχιασμός στην είσοδο του σταθμού Πατρών το 2020. Ακολούθησαν άλλοι δυο μικροεκτροχιασμοί στην είσοδο του σταθμού του Αγίου Ανδρέα (2021) και ο τελευταίος στο ύψος της λεωφόρου Γούναρη (2023).

Στελέχη δύο διαφορετικών Περιφερειακών Αρχών φωτογραφίζονταν ότι πήγαν το τραίνο στην κ. Αχαΐα και έπειτα κανένα ενδιαφέρον. Η επικείμενη εργολαβία ανάταξης της γραμμής αναμένεται να ξεκινήσει μετά το Καρναβάλι και θα περιλαμβάνει δεκαήμερο κλείσιμο της γραμμής για την πλήρη ανακαίνιση του τμήματος Πάτρα - Άγιος Ανδρέας. Αυτό σημαίνει την διακοπή των δρομολογίων στο Νότιο κλάδο.

Δεν γνωρίζουμε πόσο θα διαρκέσουν οι παρεμβάσεις στο υπόλοιπο τμήμα αλλά θα πρέπει γίνει κάτι και με τους συρμούς ώστε να υπάρξει αξιοπιστία της υπηρεσίας στις νέες απαιτήσεις. Τα κονδύλια και πάλι με το σταγονόμετρο για το τραίνο και πάλι αμφιβάλλω αν πράγματι η τελευταία αυτή προσπάθεια στεφτεί με επιτυχία δηλαδή ωριαία δρομολόγια προς κ. Αχαΐα.

Τραίνο και Γραμμή αν δεν είναι σε άριστη κατάσταση τότε το εγχείρημα θα αποτύχει με μαθηματική ακρίβεια. Θα αναρωτηθεί κάποιος 8 χρόνια και δεν μπορούν να συντηρήσουν μια γραμμή; Δεν υπάρχει δεν μπορώ. Επαναλαμβάνω άτι η Ελληνική Πολιτεία είναι διαχρονικά ενάντια στα μέσα σταθερής τροχιάς και αν δεν υπήρχε η ΕΕ δεν θα υπήρχε σήμερα σιδηρόδρομος.

Αντιθέτως το χρήμα ρέει σε αυτοκινητόδρομους οι οποίοι θα πρέπει να γίνουν ακόμα και αν αυτοί δεν είναι βιώσιμοι αλλά τα ίδια μετρά και σταθμά δεν ισχύουν για το σιδηρόδρομο".