Η δίαιτα ή μάλλον πιο σωστά, η διατροφή δεν είναι ένα εύκολο ταξίδι… Απαιτεί αυτοέλεγχο, πειθαρχία, αφοσίωση και συνέπεια. Εάν λοιπόν ήδη καταφέρατε να το ολοκληρώσετε, αξίζετε αδιαμφισβήτητα πολλά «μπράβο».

Αλήθεια, τι αλλαγές παρατηρήσατε; Ήταν όλες θετικές;
Ας ξεκινήσουμε με τα καλά

Μετά την απώλεια βάρους, πιθανότατα θα:
Κοιμάστε καλύτερα

Η ποιότητα του ύπνου σας μπορεί να βελτιωθεί ύστερα από την απώλεια κιλών, ειδικά στην περίπτωση που αντιμετωπίζετε συγκεκριμένα προβλήματα, όπως είναι η υπνική άπνοια.

Η ηλικία και η παχυσαρκία είναι βασικές αιτίες της αποφρακτικής υπνικής άπνοιας και μελέτες δείχνουν πως η απώλεια κιλών μπορεί να φέρει αξιοσημείωτη βελτίωση των συμπτωμάτων.

Έχετε καλύτερη διάθεση και περισσότερη ενέργεια

Το επιπλέον βάρος μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη διάθεση πολλών ανθρώπων. Στην περίπτωση δε που ένα άτομο είναι υπέρβαρο, δεν είναι απίθανο να βιώνει τακτικά ένα αίσθημα ληθαργικότητας.

Καθώς ο μεταβολισμός σας επιταχύνεται και χάνετε τα περιττά κιλά, θα αισθάνεστε γεμάτοι ενέργεια να κάνετε περισσότερα πράγματα και ταυτόχρονα θα έχετε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.
Βελτιωθεί η όψη της επιδερμίδας

Λαμπερό δέρμα χωρίς ακμή και σπυράκια;

Είναι πολύ πιθανό να συμβεί με την προϋπόθεση βέβαια ότι μιλάμε για μια υγιεινή διαδικασία απώλειας, σύμφωνα με τις οδηγίες του διατροφολόγου.

Οι «crash diets» που είναι γρήγορες και στερούνται θρεπτικών συστατικών ενδεχομένως θα επιφέρουν τα αντίθετα αποτελέσματα.
Ενισχυθεί η υγεία σας

Το να επανερχόμαστε σε υγιή επίπεδα λίπους, δεν συνεπάγεται μονάχα ότι θα μπούμε και πάλι στο παλιό μας τζιν. Το αδυνάτισμα μέσω υγιεινής διατροφής και άσκησης μπορεί να μας προστατεύσει από προβλήματα που σχετίζονται με την υγεία, όπως υψηλό σάκχαρο, που συνδέεται με τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, υψηλή χοληστερόλη και αρτηριακή πίεση, που μπορούν να βλάψουν την καρδιά.

Το υγιές βάρος είναι σαν ένα εισιτήριο για μια συνολικά πιο υγιή ζωή.
Και κάποιες πιθανές επιπτώσεις αν ανήκετε στους… βιαστικούς
Ίσως αντιμετωπίσετε τριχόπτωση

Μόνο στην περίπτωση που ακολουθήσατε ένα βιαστικό και ανθυγιεινό πλάνο δίαιτας που σας προκάλεσε διατροφικές ελλείψεις.
Χαλαρό ή θαμπό δέρμα

Το δέρμα τεντώνεται για να δημιουργήσει χώρο για λίπος και μάζα. Όταν χάνουμε και τα δύο είναι φυσικό το δέρμα να χαλαρώνει.

Μια λύση είναι να ξεκινήσετε τη γυμναστική, η οποία έτσι κι αλλιώς πρέπει να συνοδεύει τη διατροφή, για να «χτίσετε» μυς και να έχετε συνολικά καλύτερη υγεία και ευεξία.

Εάν αντιμετωπίσετε το πρόβλημα της θαμπής επιδερμίδας, ίσως, όπως είπαμε, χάσατε ή χάνετε βάρος με ανθυγιεινό τρόπο και το δέρμα σας στερείται απαραίτητων θρεπτικών συστατικών και μετάλλων με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται.

Μην τρώτε λιγότερο και αποφύγετε γρήγορες λύσεις. Ο στόχος πρέπει πάντα να είναι μια βιώσιμη και υγιής απώλεια βάρους με την καθοδήγηση ενός ειδικού.
Μπορεί επίσης να αντιμετωπίσετε πόνο στο στομάχι

Όταν αποκλείετε τελείως την κατανάλωση λιπαρών από τη διατροφή σας για πιο σύντομη απώλεια βάρους, μπορεί να αναπτύξετε πέτρες στη χολή.

Θυμηθείτε, δεν είναι όλα τα λιπαρά «κακά». Το σώμα χρειάζεται απαραιτήτως τα «καλά» για την εύρυθμη λειτουργία του. Τα λιπαρά δεν είναι άλλωστε υπεύθυνα για την αύξηση του βάρους εν αντιθέσει με τις υπερβολικές θερμίδες.
Άλλες παρενέργειες αν κάνετε μια δίαιτα «εξπρές»
Μειωμένος μεταβολισμός

Συνήθως η ταχεία απώλεια βάρους είναι το αποτέλεσμα της δραματικής μείωσης των θερμίδων που προσλαμβάνετε σε μια ημέρα. Το σώμα στη συνέχεια αναγνωρίζει αυτές τις λιγοστές θερμίδες ως περιορισμένη προσφορά τροφίμων και μπαίνει σε «κατάσταση λιμοκτονίας». Έτσι, ο μεταβολισμός επιβραδύνεται, προκειμένου να εξοικονομήσει ενέργεια, μετατρέποντας τις θερμίδες σε λίπος.
Απώλεια μυϊκής μάζας αντί για λίπος

Όταν χάνουμε βάρος θέλουμε να απαλλαγούμε από τον λιπώδη ιστό, αυξάνοντας την μυϊκή μάζα του σώματος. Αν μειώσουμε απότομα τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε καθημερινά τότε υπάρχει περίπτωση να έχουμε το αντίθετο αποτέλεσμα. Η απώλεια μυϊκής μάζας επιβραδύνει επίσης τον μεταβολισμό, γεγονός που δεν βοηθά ούτε στην διαδικασία της απώλειας αλλά ούτε και στην διατήρηση του βάρους στα επιθυμητά επίπεδα.
Αφυδάτωση

Ειδικά σε δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες ή χωρίς καθόλου υδατάνθρακες, τα άτομα τείνουν να χάνουν πολύ νερό και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση και μια σειρά από δυσάρεστες παρενέργειες όπως δυσκοιλιότητα, κεφαλαλγία, μυϊκές κράμπες και χαμηλή ενέργεια.
Τα καλά υπερτερούν όταν χάνετε κιλά με το σωστό τρόπο

Συνοψίζοντας, το «κλειδί» είναι να μπείτε σε μια διαδικασία υγιούς απώλειας κιλών, υιοθετώντας έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής με άσκηση και καλή διατροφή.

Έτσι, δεν θα έχετε πραγματικά τίποτα να φοβηθείτε. Αντιθέτως, κάθε μέρα θα είστε όλο και πιο σίγουροι πως η όλη διαδικασία άξιζε πραγματικά τον κόπο.

Πηγή: vita.gr