Μήπως η δουλειά σας απαιτεί ιδιαίτερη συγκέντρωση και περνάτε ατέλειωτες ώρες διαβάζοντας; Ο εγκέφαλος (το βασικότερο όργανο του κεντρικού νευρικού συστήματος) μπορεί να κουραστεί από την πνευματική εργασία και τα αποθέματα ενέργειάς σας μπορεί να αρχίσουν να λιγοστεύουν.

Η λύση; Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι απαραίτητες για τη σωστή νοητική λειτουργία, επειδή συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του νευρικού συστήματος, διευκολύνοντας τη μεταφορά των νευρικών ερεθισμάτων.

Επιπλέον, βοηθούν στην παραγωγή ενέργειας, στην τόνωση του μεταβολισμού και, επίσης, στη φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου και του μυϊκού συστήματος.
Το σύμπλεγμα Β-βιταμινών αποτελείται από μία μεγάλη οικογένεια οκτώ (8) στο σύνολο υδατοδιαλυτών βιταμινών:

Η βιταμίνη Β1 είναι ζωτικής σημασίας για τη βασική λειτουργία των κυττάρων μας και για τον μεταβολισμό των θρεπτικών συστατικών για ενέργεια.
Η βιταμίνη Β2 βοηθά στην ανάπτυξη των κυττάρων, στην παραγωγή ενέργειας και στη διάσπαση του λίπους.
Η βιταμίνη Β3 είναι ένα αντιοξειδωτικό που βοηθά στη μείωση της υπερβολικής φλεγμονής.
Η βιταμίνη Β5 είναι απαραίτητη για την παραγωγή μιας μοριακής ένωσης που ονομάζεται συνένζυμο Α, η οποία βοηθά τα ένζυμα του σώματός μας να διασπάσουν τα λιπαρά οξέα για ενέργεια. Είναι, επίσης, από τις πιο σημαντικές βιταμίνες για την υποστήριξη της υγείας του εγκεφάλου.
Η βιταμίνη Β6 είναι αξιοσημείωτη για το ρόλο της στην πρόληψη ασθενειών, καθώς τα επαρκή επίπεδα αυτής της βιταμίνης σχετίζονται με χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου. Η Β6 βοηθά σε πολλές χημικές αντιδράσεις στο σώμα που υποστηρίζουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και την υγεία του εγκεφάλου.
Η βιταμίνη Β7 ρυθμίζει τα κυτταρικά κυκλώματα για γρήγορη και αποτελεσματική επικοινωνία σε όλο το σώμα.
Η Β9 είναι μια βασική βιταμίνη για την υποστήριξη της εγκεφαλικής και νευρολογικής υγείας, καθώς και για την υποστήριξη της κυτταρικής αποτοξίνωσης.
Η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη για το σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων και DNA, καθώς και για την υποστήριξη της ανάπτυξης και της λειτουργίας του νευρικού συστήματος.

Ενώ κάθε μία από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β εμφανίζει διαφορετικές και εξειδικευμένες δράσεις, συνήθως αυτές οι δράσεις απαιτούν τη συνέργεια παραπάνω από μιας από αυτές. Γι’ αυτό, οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνες Β, συχνά περιέχουν παραπάνω από μία.
Για να αποκτήσετε αρκετή βιταμίνη Β από τη διατροφή σας, θα πρέπει να καταναλώνετε μια ποικιλία τροφίμων, όπως:

Δημητριακά ολικής άλεσης.
Ψάρια και θαλασσινά.
Αβγά.
Όσπρια.
Γαλακτοκομικά προϊόντα.
Φρούτα.
Πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
Ξηροί καρποί και σπόροι.

Ένας εγκέφαλος που «τροφοδοτείται» με θρεπτικά συστατικά προσαρμόζεται γρήγορα σε νέες πληροφορίες, λαμβάνει σωστές αποφάσεις και επεξεργάζεται σύνθετες σκέψεις.

Από την άλλη, ένας εγκέφαλος που στερείται βασικών θρεπτικών συστατικών μπορεί να υποφέρει από μειωμένες γνωστικές ικανότητες, μειωμένη ικανότητα μνήμης και αυξημένο κίνδυνο νευροεκφυλιστικών ασθενειών.

Αν θέλετε να δείτε πόσο καλή είναι η διατροφή σας για τον εγκέφαλό σας, κάντε αυτό το test.

Πηγή: vita.gr