Δεν έχουν πάρει και με καλό μάτι τις προτάσεις που έχουν γίνει για την διεύρυνση του ωραρίου κατά τη διάρκεια της καρναβαλικής περιόδου τα εμπορικά καταστήματα.

Τι λένε οι προτάσεις αυτές; Η πρώτη μιλάει για διεύρυνση του ωραρίου των εμπορικών μαγαζιών τα δύο τελευταία Σάββατα του καρναβαλιού, δηλαδή στο καρναβάλι των μικρών και στη συνέχεια στο καρναβάλι των μεγάλων.

Η δεύτερη δεν είναι πρόταση, αλλά σκέψη κατά κύριο λόγο και αναφέρεται στην διεξαγωγή λευκής νύχτας κατά τη διάρκεια της καρναβαλικής περιόδου, μέσα στο τελευταίο δεκαπενθήμερο πριν από την κορύφωση του Πατρινού Καρναβαλιού.

Ωστόσο, για να γίνει αυτό χρειάζεται η εισήγηση του δημάρχου, κάτι που θεωρείται από δύσκολο έως απίθανο και είναι σίγουρο ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις από τους εμποροϋπαλλήλους.

Οπότε δεν πρόκειται καν να συζητηθεί το όλο θέμα από τους εμπόρους. Άλλωστε, οι περισσότεροι από αυτούς δεν φαίνεται να πιστεύουν σε τόσο μεγάλο βαθμό ότι η καρναβαλική περίοδος μπορεί να δώσει κάτι το ουσιαστικό στα εμπορικά μαγαζιά και στο λιανικό εμπόριο.

Το λένε αυτό βάση της επισκεψιμότητας που έχει η Πάτρα τα τελευταία χρόνια που αν εξαιρέσεις το τελευταίο τριήμερο του καρναβαλιού δεν είναι μεγάλη, ακόμα και για το καρναβάλι των μικρών το προτελευταίο Σαββατοκύριακο.

Το προφίλ των επισκεπτών

Όμως ακόμα και όταν η επισκεψιμότητα φτάνει στο "φουλ", το προφίλ των επισκεπτών όσων έρχονται στην Πάτρα, είναι μακριά από αυτό του επισκέπτη – τουρίστα που έρχεται στην πόλη για να κάνει τα ψώνια του.

Έρχεται κυρίως για να περάσει καλά και να διασκεδάσει. Ο απόηχος από αυτό αφορά την εστίαση και την αναψυχή και όχι τόσο τα εμπορικά μαγαζιά. Αυτό φαίνεται να πιστεύουν στην εμπορική αγορά.

Και εδώ που τα λέμε δεν κάνουν και τόσο λάθος. Το θέμα όμως τι μπορεί να γίνει για να αλλάξει αυτό. Να αλλάξει επί της ουσίας η νοοτροπία των εμπόρων και το προφίλ της αγοράς και να μετατραπεί σε μια τουριστική εμπορική αγορά.

Όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει να γίνει πρώτα η Πάτρα τουριστική πόλη. Οπότε έχουμε χρόνο ή και χρόνια μπροστά μας…