Οι αντιδρομήσεις και οι πεζοδρομήσεις που έρχονται στο κέντρο της Πάτρας με τα συνεχόμενα έργα που θα βρίσκονται σε εξέλιξη για τα επόμενα δύο χρόνια (το λιγότερο), αλλάζοντας τον κυκλοφοριακό χάρτη της πόλης, οδηγούν σε ένα συμπέρασμα.

Η διέλευση των αυτοκινήτων προς το ιστορικό κέντρο της Πάτρας θα πρέπει να μειωθεί σε ποσοστό πάνω από 80%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, με βάση τον αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης με το υπάρχον καθεστώς.

Σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους για να εφαρμοστούν στην πράξη όλες αυτές οι αλλαγές που πρόκειται να γίνουν, θα πρέπει να σταματήσουμε να κατεβαίνουμε στο κέντρο με το αμάξι μας γιατί πολύ απλά δεν θα βρίσκουμε πού να το παρκάρουμε. Οι θέσεις στάθμευσης που θα υπάρχουν επί της ουσίας θα είναι μόνο για τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου.

Από πού προκύπτει αυτό; 

Κανακάρη για να γίνει ένας δρόμος εξόδου από τον αστικό ιστό δεν θα πρέπει να έχει καθόλου παρκαρισμένα αμάξια και στις δύο πλευρές (ειδικότερα από την Αγίου Νικολάου και μετά που στενεύει).

Μαιζώνος από το ύψος της Αράτου  έως στην Γούναρη θα είναι πεζόδρομος και οπότε χάνονται όλες αυτές οι θέσεις στάθμευσης που υπάρχουν στην επικράτεια αυτή  (επί της ουσία χάνονται από την Ζαϊμή γιατί διαφορετικά δεν θα μπορούν να περάσουν τα λεωφορεία).

* Η Τριών Ναυάρχων από το ύψος της Ρήγα Φεραίου και μετά έως στην Όθωνος Αμαλίας γίνεται και εκεί πεζόδρομος, άρα απαγορεύεται η στάθμευση, εκτός πια αν γίνουν καθεστώς οι παράνομες σταθμεύσεις που βλέπουμε στο πάνω μέρος του συγκεκριμένου πεζόδρομου.

* Η Κανάρη γίνεται ένας πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος. Χάνονται και εκεί θέσεις στάθμευσης που ήταν μεν παράνομες, αλλά ίσχυαν.

* Χάνονται οι θέσεις στάθμευσης και της Αγίας Σοφίας (από το ύψος της Κορίνθου και έως στην νέα πλατεία πίσω από το ΙΚΑ) αφού ο δρόμος γίνεται διπλής κατεύθυνσης άρα παρκαρισμένα δεν θα υπάρχουν για να μπορούν τα διερχόμενα οχήματα να έχουν δύο λωρίδες.

* Χάνονται οι θέσεις στάθμευσης από τις πεζοδρομήσεις – ποδηλατοδρομήσεις της Αλεξάνδρου Υψηλάντου (Μαρκάτο έως Βότση), της Σισσίνης (Καρατζά – Γερμανού) και της Αγίου Νικολάου (από την Κορίνθου και πάνω).

Αν προσθέσουμε σε όλες αυτές τις θέσεις στάθμευσης που χάνονται και από τις πεζοδορμήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Άνω πόλη (όπως η Παντοκράτορος), καταλαβαίνει εύκολα κανείς ότι δημιουργείται ένας σημαντικός αριθμός αυτοκινήτων που μένουν στο κενό, εφόσον θελήσουν να μπουν στο κέντρο και να βρουν μια θέση στάθμευσης.

Πώς αντιμετωπίζεται αυτό; Είτε με την διαμόρφωση νέων χώρων δημοτικών πάρκινγκ, είτε με την απαγόρευση της διέλευσης των οχημάτων που οι ιδιοκτήτες τους επιβεβαιωμένα δεν μένουν στο κέντρο, είτε με διάφορα μέτρα που θα επιτρέπουν ανά περιόδους ένα ποσοστό των αμαξιών αυτών να κατεβαίνουν στην καρδιά της πόλης (π.χ. μονά – ζυγά). 

Εκτός πια αν με τον νέο χάρτη επικρατήσει ξανά η παράνομη στάθμευση, τα δπλοπαρκαρίσματα και το αφήνω για λίγο πάνω στους πεζόδρομους, στις πλατείες και όπου αλλού βρω εύκαιρα. Αυτό που ισχύει σήμερα δηλαδή...