Δεκάδες θέσεις εργασίας, άμεσα και έμμεσα, εκτιμάται ότι θα φέρει η κατασκευή της Mega Yacht, στην Πάτρα, το θέμα της οποίας συζητήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο, με την δημοτική αρχή να είναι κάθετα αρνητική.
Σύμφωνα με την πρόταση που έχει καταθέσει ο ΟΛΠΑ, μέσω του σχεδίου που έχει καταρτίσει το υπουργείο Τουρισμού, στον Δήμο Πατρέων, για την κατασκευή αυτής της τουριστικής μαρίνας η οποία θα έχει την δυνατότητα να φιλοξενεί μεγάλα σκάφη, το έργο αυτό θα γίνει στη βόρεια λιμενική ζώνη και συγκεκριμένα στον χώρο που υπάρχει περίφραξη και που ουσιαστικά δεν έχει αποδοθεί στην πόλη.
Θα αρχίζει δηλαδή από το ύψος του μώλου της Αγίου Νικολάου και θα τερματίζει μετά από την Νόρμαν κοντά στην πύλη εφτά του εμπορικού λιμανιού της Πάτρας. Η μαρίνα αυτή θα προορίζεται για την υποδοχή μεγάλων σκαφών από 20 μέτρα και πάνω, κάτι που σημαίνει ότι ο χώρος θα πρέπει να έχει ένα βάθος βυθού που να φτάνει στα 25 μέτρα.
Εκείνο όμως που έχει προκαλέσει αντιδράσεις δεν αφορά τον θαλάσσιο χώρο, αλλά τα όσα προβλέπονται να κτιστούν στο χερσαίο έδαφος. Υπάρχει έτσι πρόβλεψη για να «σηκωθούν» εκεί μεγάλα κτίρια σε μήκος, σε πλάτος και σε ύψος, με στόχο να μισθωθούν από επιχειρήσεις εστίασης, υπηρεσιών, τουρισμού, αλλά και εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες σχετικές με το γιότινγκ και τον θαλάσσιο τουρισμό.
Η κατασκευή μιας Mega Yacht, σύμφωνα με όσους υποστηρίζουν τη δημιουργία της, πέρα από τις θέσεις εργασίας που θα προσφέρει, θα τονώσει την οικονομία της πόλης και θα δώσει μια αναπτυξιακή προοπτική σε όλη την παραλιακή ζώνη της Πάτρας.
Ωστόσο, η δημοτική αρχή τονίζει ότι με το έργο αυτό θα υψωθεί ένα τείχος μπροστά από την θάλασσα της πόλης, μια μεγάλη μάνδρα που θα απαγορεύσει την πρόσβαση στους δημότες. Υποστηρίζει μάλιστα ότι η Mega Yacht θα βάλει τέλος στο όραμα της Πάτρας για μια ελεύθερη παραλιακή ζώνη, χωρίς περιφράξεις, μάνδρες και τοίχους.
Το όλο θέμα πάντως δεν πρόκειται να παραμείνει στο πλαίσιο ενός δημοτικού συμβουλίου, αλλά θα έχει και συνέχεια αφού και οι δύο πλευρές, σκοπεύουν να εξαντλήσουν κάθε περιθώριο, με τη δημοτική αρχή να ανοίγει ένα μέτωπο κατά του ΟΛΠΑ και του ΤΑΙΠΕΔ. Το έργο εφόσον ξεκινήσει θα είναι έτοιμο έως το 2026.