Η ακρίβεια θα συνεχιστεί στα σούπερ μάρκετ και τη νέα χρονιά, όπως προβλέπουν εκπρόσωποι του κλάδου, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου. Ωστόσο, πάντα σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ οι ανατιμήσεις θα έχουν ρυθμό χαμηλότερο σε σχέση με το 2023.

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας Circana, οι αυξήσεις των τιμών στα ράφια για τα ταχυκίνητα προϊόντα (FMCGs) θα κινηθούν στο 4,5% το 2024, ενώ ήταν 7,3% το 2023. Επίσης οι τιμές δεν θα επιστρέψουν στα επίπεδα του 2020. Αν και οι τιμοκατάλογοι που έχουν στείλει οι προμηθευτές στα σούπερ μάρκετ περιλαμβάνουν νέες ανατιμήσεις, το τελευταίο δίμηνο του 2023 οι αυξήσεις ήταν μειούμενες. Όπως δήλωσε πριν από περίπου έναν μήνα ο πρόεδρος της Ενωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Αριστοτέλης Παντελιάδης, «δεν θα σας πω ότι οι ανατιμήσεις θα μηδενιστούν, αλλά θα σας πω ότι βαίνουν σε ομαλοποίηση. Οι τιμές ακρίβυναν, θα εκλογικευτεί ο πληθωρισμός, αλλά δεν θα επιστρέψουν οι τιμές στο επίπεδο που ήταν πριν από δύο χρόνια, για να είμαστε ειλικρινείς», είπε.

Για το 2024, οι αυξήσεις των τιμών στα τρόφιμα (που αντιπροσωπεύουν το 75% του μέσου καλαθιού) εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στο 4,6% . Στα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας, στο 4%, ενώ τα είδη νοικοκυριού, όπως καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ., προβλέπεται ότι θα πωλούνται έως και 5,7% ακριβότερα έναντι 9,2% πέρυσι.

Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΑΤ για τον πληθωρισμό (Νοέμβριος 2023), τα προϊόντα που φαίνεται να πυροδοτούν την ακρίβεια στα ράφια είναι το ελαιόλαδο, η τιμή του οποίου αυξήθηκε κατά 31,4% σε ετήσια βάση, καθώς και το νερό, τα αναψυκτικά και οι χυμοί, που έτρεξαν με ανατιμήσεις της τάξεως του 13,3%.

Υψηλά επίσης εκτιμάται ότι θα κινηθούν και τη νέα χρονιά τα φρούτα και τα λαχανικά, λόγω της μειωμένης παραγωγής ως αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης, καθώς και τα ψάρια, τα κρέατα και λοιπά τρόφιμα.