ΧΡΟΝΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ : 27 Ιανουαρίου - 26 Μαΐου
Α. ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΣΤΗ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ «ΦΥΣΙΚΟ» ΣΤΟ «ΠΑΡΑΔΟΞΟ»
Υπεύθυνος Εργαστηρίου : Γιάννης Λεοντάρης
27+28 Ιανουαρίου, 10+11 Φεβρουαρίου, 24+25 Φεβρουαρίου, 9+10 Μαρτίου
Σκοπός του εργαστηρίου η εξοικείωση με εργαλεία ανάλυσης, οργάνωσης και κατανόησης του κειμένου από τον ηθοποιό κατά την πρώτη επαφή με το υλικό του. Στη συνέχεια, δοκιμάζεται η σύνδεση του κειμένου με την ενεργοποίηση του σώματος. Συνομιλώντας με τα κινησιολογικά στερεότυπα και την ανατροπή τους καταλήγουμε σε μία έρευνα πάνω στο παράδοξο της κίνησης. Ένα εργαστήριο για τη διαχείριση σχέσεων «δυσαρμονίας» ανάμεσα στην κίνηση και το λόγο με στόχο την παραγωγή μιας εναλλακτικής σκηνικής αλήθειας. Ως πρώτη ύλη του εργαστηρίου έχουν επιλεγεί έμμετρα και πεζά κείμενα της προφορικής παράδοσης (κυρίως Παραλογές και αφηγήσεις παραμυθιών) με κοινό θεματικό στοιχείο την βία εναντίον γυναικών.
Οδηγός μας για την έρευνα αυτή, τα λόγια του Αντρέι Ταρκόφσκι: «Ορισμένες φορές το εντελώς εξωπραγματικό καταλήγει να εκφράζει την ίδια την πραγματικότητα. Το πραγματικό, όπως λέει ο Μίτιενκα Καραμάζοφ, είναι κάτι τρομερό. Κι ο Πολ Βαλερύ παρατήρησε ότι το πραγματικό εκφράζεται πιο ουσιαστικά με το παράλογο.» (Σμιλεύοντας το χρόνο).
Β. ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ
Υπεύθυνη Εργαστηρίου : Αιμιλία Βάλβη
23+24 Μαρτίου, 30+31 Μαρτίου
20+21 Απριλίου, 27+28 Απριλίου
11+12 Μαΐου, 18+19 Μαΐου, 25+26 Μαΐου ( 3 παραστάσεις )
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες, έχοντας ήδη οικειοποιηθεί τα επιλεγμένα κείμενα, εισάγονται σε τεχνικές αφηγηματικού θεάτρου και performance με τη μορφή πρόβας, με σκοπό τη σκηνική τους απόδοση / παράσταση. Αξιοποιώντας την παράδοξη σωματικότητα και την ηχητική σκηνική αλήθεια που θα προκύψει στην πρώτη φάση του εργαστηρίου με τον Γ. Λεοντάρη, θα δοκιμαστεί η δραματουργική σύνθεση και τελικά η σκηνοθεσία των διαχρονικών αυτών προφορικών παραδόσεων, με θέμα τη βία πάνω στη γυναίκα. Με λίγα λόγια, η πρώτη ύλη, κατά τη διάρκεια των προβών και στο τέλος του εργαστηρίου, μετατρέπεται σε σκηνικό δρώμενο, ανοιχτό για το κοινό.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ : 6971581592
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ
Απόφοιτος του Τμήματος φιλολογίας του Α.Π.Θ. και διδάκτωρ Συγκριτικής Γραμματολογίας στο Πανεπιστήμιο PARISX –NANTERRE στο αντικείμενο της συγκριτικής προσέγγισης κινηματογράφου και λογοτεχνίας. Εργάζεται στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στη βαθμίδα του Καθηγητή, όπου διδάσκει Υποκριτική και Σκηνοθεσία. Συγγραφέας βιβλίων και άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Έχει συμμετάσχει με εισηγήσεις σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια. Από τον Ιανουάριο του 2016 μέχρι τον Μάρτιο του 2017 διετέλεσε Πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου
Ως σκηνοθέτης στον κινηματογράφο εργάστηκε από το 1987 μέχρι το 2003. Οι ταινίες του έχουν αποσπάσει τρεις φορές το Α' Κρατικό Βραβείο του ΥΠ.ΠΟ. Μετά το 2004 στρέφεται στην θεατρική σκηνοθεσία. Ιδρυτικό μέλος του ΘΙΑΣΟΥ ΚΑΝΙΓΚΟΥΝΤΑ (2005 -2014). Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Θέατρο του Νότου, τo Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, το ΚΘΒΕ, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης, το Φεστιβάλ Φιλίππων-Θάσου, το θέατρο «Δέντρο» στην Κύπρο και την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης της Θεσσαλονίκης ενώ με σκηνοθεσίες του έχει συμμετάσχει στο φεστιβάλ AVIGNONOFF (2008, 2018), το Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου, στο Théâtre de la Ville στο Παρίσι (Festival Chantiers d’Europe), στη Χαϊδελβέργη (Heidelberger Stuckemarkt Festival), στη Νέα Υόρκη, Θέατρο WildProject (BetweentheSeasFestival), στο 18ο Φεστιβάλ της Ένωσης Θεάτρων της Ευρώπης στην Ρουμανία (Cluj). Έχει σκηνοθετήσει έργα των: Τσέχωφ, Χόφμανσταλ, Βιριπάεφ, Σέξπιρ, Καπετανάκη, Ροϊδη, Πομμερά, Μπουλγκάκοφ, Βέλτσου, Τσίρκα, Σέρμαν κ.α.
Έχει πραγματοποιήσει, μετά από πρόσκληση, θεατρικά εργαστήρια στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών (Δελφικές εορτές και αρχαίο δράμα, Ιούλιος 2017), το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (2014, 2017), τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου (2016), τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του ιδρύματος Ωνάση (2010, 2013), το project Άργος-Μυκήνες Διεθνής Τόπος (2017), το Σχολείο Σκηνοθεσίας του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας (2020).
ΑΙΜΙΛΙΑ ΒΑΛΒΗ
• Μεταπτυχιακή απόφοιτη (αριστούχος) στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών
Σπουδών: «Θέατρο και Κοινωνία» Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Σχολή Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. (2019-2020).
• Απόφοιτη (Αριστούχος), Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (2002-2006)
• Απόφοιτη Δραματικής Σχολής Σύγχρονου Θέατρου Αθήνας
Γ. Κιμούλη (1996-1999)
• Εργαστήρι φωνητικής Τέχνης Σπύρου Σακκά ( 1999 – 2004)
• Σύστημα φωνής Μίρκας Γιεμεντζάκη (1996 – 2000)
• Παραδοσικά κρουστά, ρυθμός και χοροί (Λύκειο Ελληνίδων, Δώρα Στράτου)
-Ως επαγγελματίας ηθοποιός έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες Α.Αντύπα, Β. Θεοδωρόπουλο, Τ. Κουλίεβα, Γιάννη Λεοντάρη, Μαρία Κυριάκου, Ε. Γεωργοπούλου κ.α. και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από τριάντα θεατρικές παραστάσεις σε συνεργασία με το ΚΘΒΕ, τον ΘΟΚ, το Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, το Θέατρο του Νέου Κόσμου κα. Έχει εργαστεί επίσης ως ηθοποιός στον κινηματογράφο και την τηλεόραση
--Διδάσκει Υποκριτική και αγωγή προφορικού λόγου στο ΔΙΕΚ Ναυπλίου (2022 - σήμερα
-Δίδαξε ως διδάσκουσα ΠΔ 407 Αγωγή προφορικού λόγου στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, (2013-24)
-Είναι υπεύθυνη σκηνοθέτης της θεατρικής ομάδας του πολιτιστικού οργανισμού «Πύλη Πολιτισμού Ναυπλίου» (2019 - σήμερα).
- Σκηνοθέτησε τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου στον θεατρικό Όμιλο Ερμιονίδας (2023)
-Ως θεατροπαιδαγωγός – θεατρολόγος, ανέλαβε την υλοποίηση θεατροπαιδαγωγικών εργαστηρίων στο πλαίσιο του προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου: «Εκπαιδεύοντας το κοινό στο Αρχαίο Δράμα» (2017-18, 2018-19).
-Οργανώνει μαθήματα Υποκριτικής στους πολιτιστικούς οργανισμούς «Πύλη Πολιτισμού Ναυπλίου», στον Θεατρικό Οργανισμό Δήμου Άργους – Μυκηνών και στον Θεατρικό Όμιλο Ερμιονίδας από το 2019 έως σήμερα.
- Το 2002 ίδρυσε την Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρία Πόλις.
-Έχει αναλάβει την οργάνωση παραγωγής και τις δημόσιες σχέσεις (2002 – σήμερα) σε 16 θεατρικές παραγωγές.
-Επιμέλεια ύλης και έκδοσης σε 11 θεατρικά προγράμματα.
-Δραματουργική σύνθεση κειμένων και δραματουργική επεξεργασία – διασκευή για 13 θεατρικές παραγωγές.