Καλή υγεία σημαίνει υιοθέτηση καλών συνηθειών που αφορούν κυρίως τη διατροφή και την άσκηση. Τι γίνεται όμως όταν το παρακάνουμε;

Ας δούμε γιατί η προσέγγιση του θέματος «ευεξία» είναι καλό να είναι σε κάθε περίπτωση συνειδητή και ισορροπημένη.
4 λάθη ευεξίας που κάνετε χωρίς να το γνωρίζετε
#1 Υπερβάλλετε με την κατανάλωση λαχανικών

Ναι, η κατανάλωση λαχανικών είναι μία από τις καλύτερες συνήθειες που είναι καλό να εντάξετε στη διατροφή σας. Αλλά αν παρατηρείτε φούσκωμα και κράμπες ή άλλες πεπτικές ενοχλήσεις, όπως δυσκοιλιότητα ή διάρροια, μήπως είναι καιρός να βρείτε το μέτρο;

Τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες προάγουν τον κορεσμό, μπορούν να συμβάλλουν στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα και γενικά να βοηθήσουν στην πέψη.

Ωστόσο, εάν ξαφνικά μεταβείτε από μια διατροφή χαμηλή σε φυτικές ίνες στο άλλο άκρο, ειδικά αν δεν αυξήσετε ταυτόχρονα την πρόσληψη νερού, μπορεί να προκύψουν προβλήματα, όπως τα παραπάνω.

Για καλύτερη πέψη, αυξήστε την πρόσληψη λαχανικών σταδιακά. Επίσης, θυμηθείτε ότι δεν χρειάζεται να τρώτε μια τεράστια σαλάτα με όλα σας τα καθημερινά γεύματα.

Εάν αντιμετωπίζετε πεπτικά προβλήματα, συμβουλευτείτε τον διατροφολόγο σας για να σας καθοδηγήσει κατάλληλα ως προς τις σωστές ποσότητες.
#2 Πίνετε πάρα πολύ νερό

Η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας νερού είναι το «κλειδί» για τη βέλτιστη λειτουργία του οργανισμού μας, αλλά και σε αυτήν την περίπτωση δεν πρέπει να υπερβάλλετε.

Η υπερβολική ενυδάτωση, ή αλλιώς υπερυδάτωση, μπορεί να οδηγήσει σε μια επικίνδυνη κατάσταση υγείας γνωστή ως υπονατριαιμία.

Δεν είστε σίγουροι αν ενυδατώνεστε σωστά;

Πιθανότατα θα έχετε ακούσει τον γενικό κανόνα των οκτώ ποτηριών την ημέρα, αλλά αυτό μπορεί να μην ισχύει για κάθε άνθρωπο. Διαφέρει ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, τον τρόπο ζωής κτλ. Εάν ασκείστε συχνά για παράδειγμα, μπορεί να χρειάζεστε μεγαλύτερη πρόσληψη υγρών. Αν πάλι έχετε κάποια υποκείμενη ασθένεια, θα πρέπει να απευθυνθείτε στον γιατρό σας.

Γενικά, είναι σημαντικό να διατηρείτε μια ισορροπία στην ποσότητα του νερού που χάνεται και που καταναλώνεται.

Εμπιστευτείτε τη δίψα σας. Άλλωστε, υπάρχει και λειτουργεί ως υπενθύμιση για κάποιο λόγο…
#3 Παραλείπετε γεύματα για να χάσετε κιλά

Δεν τρώτε αρκετά για να μειώσετε τις θερμίδες που προσλαμβάνετε καθημερινά; Και πώς βλέπετε να πηγαίνει;

Θυμηθείτε πως πολλοί καταλήγουν να τρώνε υπερβολικά στα επόμενα γεύματα. Ως γνωστόν, είναι δύσκολο να κάνει κανείς προσεκτικές διατροφικές επιλογές όταν στο τέλος της ημέρας πεινά υπερβολικά.

Εκτός αυτού, μπορεί να στερείστε σημαντικά για τη συνολική σας υγεία θρεπτικά συστατικά.

Επικεντρωθείτε στον έλεγχο των μερίδων σας και την κατανάλωση τακτικών, ισορροπημένων γευμάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Εάν δυσκολεύεστε να σταματήσετε να παραλείπετε γεύματα ή φοβάστε να φάτε περισσότερο, η επίσκεψη σε διαιτολόγο είναι απαραίτητη για να καλλιεργήσετε μια πιο υγιή σχέση με το φαγητό.
#4 Υπερβάλλετε με την άσκηση

Το να παραμένετε δραστήριοι είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να παραμένετε υγιείς αλλά είναι σημαντικό να δίνετε στο σώμα σας χρόνο για ξεκούραση και αποκατάσταση.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους η υπερβολική άσκηση μπορεί να λειτουργήσει εναντίον σας και πραγματικά να σας απομακρύνει από τους στόχους της φυσικής σας κατάστασης.

Μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο κίνδυνο τραυματισμών, κόπωσης (σωματική, διανοητική και συναισθηματική), διαταραγμένο ύπνο, απώλεια μυϊκής μάζας, ορμονική ανισορροπία, κακή αθλητική απόδοση, καταστολή του ανοσοποιητικού κτλ.

Προγραμματίστε λοιπόν κάποιες ημέρες ανάπαυσης ή ακόμα και ολόκληρες εβδομάδες εάν χρειάζεται για να επιτρέψετε στο σώμα σας να ανακάμψει πλήρως.

Είναι σημαντικό σε κάθε περίπτωση να ακούτε το σώμα σας και να προσέχετε πως νιώθετε μετά τις προπονήσεις. Αισθάνεστε κουρασμένοι ή γεμάτοι ενέργεια;

Εάν η απόδοσή σας έχει πέσει, τότε μάλλον ήρθε η ώρα να κάνετε μια μέρα διάλειμμα. Μακροπρόθεσμα, θα έχετε καλύτερη απόδοση και μια πιο βιώσιμη σχέση με την άσκηση.

Μια μέρα ξεκούρασης δεν σημαίνει εν τω μεταξύ απαραίτητα να κάθεστε για ώρες μπροστά στην τηλεόραση, εκτός κι αν αυτό νιώθετε πως πραγματικά χρειάζεστε. Μπορείτε και πάλι να κινηθείτε αλλά σε πιο χαλαρούς ρυθμούς. Θα μπορούσατε για παράδειγμα να κάνετε μια βόλτα στη φύση ή λίγη ώρα γιόγκα για χαλάρωση.

Πηγή: vita.gr