Με ξεχωριστή επιτυχία ολοκληρώθηκε στην κεντρική αίθουσα του πολυχώρου των Παλαιών Σφαγείων, η οποία παραχωρήθηκε δωρεάν από την ΚΕΔΗΠ-Καρναβάλι Πάτρας, το συμπεριληπτικό εργαστήριο κίνησης και μουσικής (body music) «Κινούμενο σώμα που κινεί και συνδέει» για μικτή ομάδα έως εφήβων με ή χωρίς μορφές ακουστικής ή οπτικής αναπηρίας (για μαθητές ΣΤ΄ Δημοτικού έως Α΄ Λυκείου από την Πάτρα), με στόχο τη δημιουργία ενός καθολικά προσβάσιμου videodance.

Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε καθημερινά από τη Δευτέρα 20 έως και την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2023 και διοργανώθηκε από το 26ο Φεστιβάλ Ολυμπίας στο πλαίσιο του αφιερώματός του «Για μια Ευρώπη χωρίς αποκλεισμούς» που υποστηρίζεται από το Περιφερειακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας του ΕΣΠΑ και πραγματοποιείται με τη συνεργασία της Περιφερειακής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων (Π.Ο.Μ.Α.μεΑ. Δ.Ε. & Ν.Ι.Ν.).

Συμμετείχαν παιδιά από το 6ο Γυμνάσιο Πάτρας και το 18ο Γυμνάσιο Πάτρας - Τάξεις κωφών και βαρηκόων.

Οι υπεύθυνες του εργαστηρίου Γιώτα Πεκλάρη (χορογράφος– καθηγήτρια χορού) και Χρυσάνθη Μπαδέκα (χορογράφος– κινηματογραφίστρια) οδήγησαν τους συμμετέχοντες σε μια ολοκληρωμένη αισθητηριακή, βιωματική και θεραπευτική εμπειρία, δίνοντας τη δυνατότητα σε ακούοντες, μη ακούοντες, βλέποντες, μη βλέποντες, έφηβους να συναντηθούν με αφορμή μια καλλιτεχνική δράση.

Το εργαστήριο βασίστηκε στη συμπεριληπτική μέθοδο «Connecting Body» που αναπτύσσει από το 2018 η χορογράφος Γιώτα Πεκλάρη. Η μέθοδος δημιουργεί φυσικούς τόπους προσβασιμότητας και συμπερίληψης, φέρνοντας σε επαφή́ κοινωνικές ομάδες που στην καθημερινότητα επικοινωνούν σπάνια έως ποτέ. Ως βασικό εργαλείο χρησιμοποιεί το body music, μια εξωλεκτική γλώσσα συνύπαρξης και επικοινωνίας που στηρίζεται αποκλειστικά στη φωνή και την κίνηση του σώματος για την παραγωγή μουσικής.

Χρησιμοποιώντας τα πρωτοποριακά εργαλεία του «Connecting Body», δημιουργήθηκε το ηχο-κινητικό υλικό, προσβάσιμο σε όλα τα μέλη της ομάδας, ενώ ταυτόχρονα σχεδιάστηκε το σενάριο του videodance, έχοντας εξαρχής ως πρόθεση την καθολική του προσβασιμότητα. Η ακουστική περιγραφή και ο υποτιτλισμός δεν “θα φορεθούν” μετά την ολοκλήρωσή του αλλά σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από τα μέλη της ομάδας, προτρέποντάς τα να ανακαλύψουν νέους, δημιουργικούς τρόπους να αλληλοϋποστηρίζονται και να αλληλοσυμπληρώνονται.