Η τσίχλα μπορεί να μας γίνει συνήθεια πριν καν το καταλάβουμε. Σχεδόν κανείς μας όμως δεν αναρωτιέται πώς μπορεί να επιδρά στην υγεία μας, όπως αναφέρει το vita.

Σύμφωνα με μελέτες, αυτή η απλή και για κάποιους καθημερινή συνήθεια, φαίνεται να έχει εντυπωσιακά οφέλη αλλά και ορισμένους πιθανούς κινδύνους που καλό είναι να γνωρίζουμε.
Τα πιθανά οφέλη για τον οργανισμό μας από το μάσημα τσίχλας
Μείωση του στρες και ενίσχυση της μνήμης

Μελέτες αποκαλύπτουν ότι το μάσημα της τσίχλας κατά την εκτέλεση εργασιών μπορεί να βελτιώσει πτυχές της εγκεφαλικής λειτουργίας, όπως η εγρήγορση, η συγκέντρωση, η μνήμη, η κατανόηση και η λήψη αποφάσεων.

Οι ερευνητές δεν έχουν καταλήξει πλήρως στον τρόπο με τον οποίο η τσίχλα βελτιώνει τη μνήμη, ωστόσο συγκλίνουν στην άποψη πως η βελτίωση αυτή ίσως οφείλεται στην αυξημένη ροή του αίματος στον εγκέφαλο που προκαλείται από το μάσημα.

Μελέτες έχουν αποκαλύψει επίσης ότι το μάσημα της τσίχλας μπορεί να μειώσει το άγχος.

Χαρακτηριστικά, μελέτη σε φοιτητές πανεπιστημίου έδειξε πως η υιοθέτηση αυτής της συνήθειας για μόλις 2 εβδομάδες μείωσε αισθητά το στρες των συμμετεχόντων σε σχέση με τις επιδόσεις τους και τον «φόρτο» της ακαδημαϊκής τους εργασίας.
Συμβάλλει στην απώλεια βάρους

Η τσίχλα θα μπορούσε να είναι ένα χρήσιμο «εργαλείο» αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος.

Είναι γλυκιά, χαμηλή σε θερμίδες και μπορεί να περιορίσει την όρεξη για την αποφυγή υπερκατανάλωσης, σύμφωνα με έρευνες.

Άλλα ενδιαφέροντα ευρήματα υποδηλώνουν ότι το μάσημα της τσίχλας ενώ περπατάμε θα μπορούσε να βοηθήσει στην καύση περισσότερων θερμίδων και την αύξηση του μεταβολικού ρυθμού.

Ωστόσο, οι επιστήμονες τονίζουν πως χρειάζεται περισσότερη έρευνα επί του θέματος.
Δροσερή αναπνοή

Μια τσίχλα χωρίς ζάχαρη μετά από ένα γεύμα αυξάνει τη ροή του σάλιου. Αυτό βοηθά στην απομάκρυνση των υπολειμμάτων από τις τροφές ανάμεσα στα δόντια, τα οποία τροφοδοτούν «κακά» βακτήρια στο στόμα και οδηγούν σε τερηδόνα.

Για την ακρίβεια, μελέτη αποκάλυψε ότι το μάσημα τσίχλας χωρίς ζάχαρη μείωσε την ποσότητα των «κακών» βακτηρίων έως και 75%.

Επιπλέον, η τσίχλα προσφέρει δροσερή αναπνοή και φρεσκάδα.
Γιατί δεν πρέπει να το παρακάνετε

Ενώ η τσίχλα έχει πιθανά οφέλη, όταν υπερβάλλετε μπορεί να βιώσετε:

Πεπτικά προβλήματα, όπως διάρροια.
Αύξηση της τερηδόνας και της πλάκας αν δεν είναι χωρίς ζάχαρη.
Πόνο στην άνω και κάτω γνάθο.

Το υπερβολικό μάσημα τσίχλας έχει επίσης συνδεθεί με πονοκεφάλους σε άτομα επιρρεπή σε επεισόδια ημικρανίας.
Συμπερασματικά, η επιστήμη λέει ναι στις τσίχλες αλλά πάντα με μέτρο και εφόσον είναι χωρίς ζάχαρη

Η στοματική υγιεινή, η ισορροπημένη διατροφή, η άσκηση, οι τεχνικές χαλάρωσης και διαχείρισης τους στρες, αποτελούν σημαντικές στρατηγικές για τη «θωράκιση» της συνολικής μας υγείας.

Επομένως, μην εναποθέσετε τις ελπίδες σας να «διώξετε» το άγχος, να χάσετε τα περιττά κιλά και να έχετε καλή οδοντική υγεία, απλά και μόνο μασώντας μια τσίχλα την ημέρα.