Άστα να πάνε ήταν οι μήνες που πέρασαν για τα εμπορικά μαγαζιά της Πάτρας, καθώς το 2023 σημείωσαν μια πτώση στην κίνηση τους που έφτασε κατά μέσο όρο το 50%.
Το ποσοστό αυτό δεν έχει να κάνει βέβαια μόνο με την Πάτρα, ούτε μόνο με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αλλά αφορά όλο τον κλάδο του λιανικού εμπορίου και σε όλη την επικράτεια.
Η ακρίβεια της καθημερινότητας, οι αυξήσεις σε ενέργεια και σε τρόφιμα, όλα αυτά και άλλα πολλά μαζί φαίνεται ότι έπαιξαν τον ρόλο τους, κυρίως στον ψυχολογικό τομέα, κάνοντας τον καταναλωτή ακόμα πιο διστακτικό στις αγορές του.
Τι έχει απομείνει για να ελπίζουν τα μαγαζιά σε μία ανάκαμψη; Το τελευταίο δεκαήμερο του Νοεμβρίου και ο Δεκέμβριος, δηλαδή η εορταστική περίοδος, με τους εμπόρους να ελπίζουν να γίνει ένα «τσαφ» για να πάρει τα πάνω της η αγορά.
Σε αυτό το «τσαφ» που θα δώσει την εκτόξευση στην κίνηση των μαγαζιών και θα δώσει τη δύναμη στις εμπορικές επιχειρήσεις για να κρατηθούν όρθιες, σε μία περίοδο που παραμένει δύσκολη ειδικά για το λιανικό εμπόριο.
Για να γίνει όμως αυτό, όπως σημειώνουν έμπειροι παράγοντες της αγοράς θα πρέπει να βοηθήσει και το κράτος. Πώς; Να δοθούν γρήγορα και όχι στις παραμονές των γιορτών τα δώρα των Χριστουγέννων, τα επιδόματα και όλα τα σχετικά που έχει πει η κυβέρνηση.
Βλέπετε η αγορά έχει πέσει τόσο πολύ που το να πάρει ανάσα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το κράτος…