Μειώνονται συνεχώς τα περίπτερα στο κέντρο και στις συνοικίες της Πάτρας, με τον κλάδο να έχει περάσει οριστικά στο τέλμα και να μην λέει να βγει από αυτό, παρόλο που θεωρητικά έχουμε ξεφύγει από την οικονομική κρίση.
Σύμφωνα με τους επαγγελματίες του κλάδου των περιπτέρων ο τζίρος μειώνεται συνεχώς από μήνα σε μήνα και αυτό έχει παίξει σημαντικό ρόλο στο ότι τα περίπτερα που είχαν κλείσει από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης, δεν ξανά άνοιξαν από τότε.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και σε κεντρικές πλατείες και πεζόδρομους της πόλης ο αριθμός των περιπτέρων έχει μειωθεί σημαντικά, ενώ στην θέση τους εμφανίζονται ολοένα και περισσότερα μίνι μάρκετ.
Ένας σημαντικός αριθμός επαγγελματιών περιπτέρων που κλείνει, ανοίγει στην ίδια γειτονιά ή και σε άλλη ένα κατάστημα μίνι μάρκετ, με την ελπίδα ότι τα πράγματα σε αυτή την περίπτωση θα πάνε καλύτερα.
«Το περίπτερο είναι δύσκολο επάγγελμα, δεν αντέχεται να είσαι για τόσες ώρες σε έναν κλειστό χώρο, ενώ στην περίπτωση ενός μίνι μάρκετ – ψιλικατζίδικο, υπάρχει τουλάχιστον μια τουαλέτα» έλεγε χαρακτηριστικά πρώην περιπτεράς που άνοιξε ένα μικρό μίνι μάρκετ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μέσα στα επόμενα χρόνια τα περίπτερα στην Πάτρα θα γίνουν ακόμα λιγότερα, καθώς αυτά που κλείνουν δεν ανοίγουν ξανά. «Σε λίγα χρόνια από τώρα το περίπτερο θα γίνει ένα είδος εκθεσιακού μουσείου.
Ο τζίρος σε σύγκριση με τα χρόνια πριν από την πανδημία έχει πέσει κατά 35% ενώ σε σύγκριση με τα χρόνια πριν από την οικονομική κρίση κατά 75% και πάνω. Όχι ότι η κατάσταση στα μίνι μάρκετ είναι καλύτερη, αλλά εκεί τουλάχιστον οι συνθήκες είναι καλύτερες».
Η μείωση στα περίπτερα ξεκινάει από τα ψιλικά και τα αναψυκτικά και φτάνει έως τις εφημερίδες, τα περιοδικά και τα τσιγάρα.