Όλοι ξέρουμε τη σπουδαιότητα του καλού ύπνου για μικρούς και μεγάλους. Πόσο εύκολα επιτυγχάνεται ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος στα παιδιά; Φαίνεται πως αν έχουμε κατορθώσει να κάνουμε τα παιδιά να υιοθετήσουν μία καλή ρουτίνα πριν πέσουν στο κρεβάτι, τόσο πιο πολύ θα απολαύσουν τον ύπνο τους, όπως αναφέρει το imommy.

Αν και δεν υπάρχει βέβαια μόνο μια και μοναδική ρουτίνα που μπορεί να κάνει θαύματα ως προς τον ύπνο των παιδιών, κάποια βασικά πράγματα κατά κοινή ομολογία και σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των ειδικών, λειτουργούν καλύτερα από άλλα.

Ο στόχος μιας καλής ρουτίνας πριν τον ύπνο είναι το παιδί να αποκοιμιέται μόνο του (χωρίς να το κουνάτε, να βλέπει τηλεόραση ή να ξαπλώνετε δίπλα του) και εάν ξυπνήσει να είναι σε θέση να ξανακοιμηθεί.

Σε γενικές γραμμές, εφόσον το παιδί σας αποκοιμιέται εύκολα και κοιμάται όλη τη νύχτα, τότε η ρουτίνα πριν τον ύπνο του πιθανότατα λειτουργεί καλά. Αν όμως όχι, ρίξτε μια ματιά στα παρακάτω…
Ώρα για ύπνο- Τα dos
Συνέπεια

Η ρουτίνα πριν τον ύπνο θα αλλάξει με την πάροδο του χρόνου καθώς το παιδί σας μεγαλώνει, αλλά θα πρέπει να είστε κάθε φορά, ανάλογα με την ηλικία του παιδιού και τις ανάγκες του, αρκετά συνεπής ξεκινώντας την ίδια ώρα και με την ίδια σειρά κάθε βράδυ. Για παράδειγμα, η ρουτίνα μπορεί να ξεκινά στις 8 μ.μ. και να περιλαμβάνει ένα μπάνιο, να βάλει το παιδί τις πιτζάμες του, να διαβάσετε ένα παραμύθι, να κάνετε μια αγκαλιά και να πείτε μια τελευταία καληνύχτα.
Οδοντική υγιεινή

Είτε καθαρίζετε τα ούλα του μωρού σας είτε υπενθυμίζετε στο μεγαλύτερο παιδί σας να βουρτσίσει τα δόντια του, η σωστή φροντίδα των δοντιών είναι μια καλή συνήθεια που πρέπει να συμπεριλάβετε στη ρουτίνα του παιδιού σας πριν τον ύπνο κάθε βράδυ.
Προσφέρετε περιορισμένες επιλογές

Το παιδί σας δεν μπορεί να αποφασίσει πότε θα πάει για ύπνο ή πόσο διαρκεί η ρουτίνα, αλλά μπορείτε να το αφήσετε να έχει τον έλεγχο της ρουτίνας του πριν τον ύπνο. Για παράδειγμα, αφήστε το να επιλέξει ανάμεσα σε δύο ζευγάρια πιτζάμες ή ποιο βιβλίο θέλει να διαβάσει.
Κάντε το δωμάτιο σκοτεινό

Το σκοτάδι ευνοεί τον ύπνο. Αλλά επειδή σε λίγα παιδιά αρέσει να κοιμούνται στο σκοτάδι, ένα αμυδρό νυχτερινό φως είναι συχνά μια καλή λύση για να νιώθουν ασφάλεια.
Αφήστε το παιδί να έχει αγκαλιά τα αγαπημένα του αντικείμενα

Ένα φουντωτό αρκουδάκι ή μια «χουχουλιάρικη» κουβέρτα μπορούν να αποτελούν σημαντικό μέρος μιας καλής ρουτίνας πριν τον ύπνο, μόνο βέβαια για παιδιά ενός έτους και άνω καθώς τα μωρά δεν πρέπει να έχουν στην κούνια τους κουκλάκια ή αλλα αντικείμενα- παιχνίδια.
Ώρα για ύπνο- Τα don’ts
Μην επιτρέπετε διεγερτικές δραστηριότητες πριν τον ύπνο

Αποφύγετε το έντονο παιχνίδι ή τα ηλεκτρονικά πριν τον ύπνο, ειδικά αν το παιδί σας έχει πρόβλημα να κοιμηθεί. Δραστηριότητες όπως το τρέξιμο, τα βιντεοπαιχνίδια ή η παρακολούθηση τηλεόρασης καλό είναι να σταματούν τουλάχιστον 30 με 60 λεπτά πριν τον ύπνο.

Επίσης, αν συνηθίζετε να χαϊδεύετε το παιδί μέχρι να αποκοιμηθεί ή να βάζετε μουσική ή να αφήνετε την τηλεόραση ανοιχτή, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι το παιδί σας θα χρειαστεί βοήθεια για να ξανακοιμηθεί εάν ξυπνήσει στη μέση της νύχτας.
Μην υποκύπτετε σε όσα ζητά το παιδί

Θέστε όρια και παραμείνετε συνεπείς. Εάν δεν είστε, το παιδί σας μπορεί να καθυστερήσει τη ρουτίνα πριν τον ύπνο με επαναλαμβανόμενες απαιτήσεις…
Προσέξτε τρόφιμα που προκαλούν υπερδιέγερση

Όπως είναι για παράδειγμα η σοκολάτα, το κακάο και άλλα τρόφιμα ή ροφήματα με καφεΐνη.