Ύφεση χαρακτηρίζει την εμπορική αγορά την χρονική περίοδο που διανύουμε, με τους εμπόρους να ανυπομονούν να φύγουν γρήγορα οι εκλογές και να επανέλθει η κατάσταση σε μία ομαλότητα.

Εκείνο που διαπιστώνουν για ακόμα μια φορά είναι ότι οι εκλογές δεν κάνουν καλό στον τζίρο των επιχειρήσεων τους, βάζοντας σε μία στασιμότητα τα πράγματα, σε μια αναμονή που σε συνδυασμό με την γενικότερη πτώση που υπάρχει στην αγορά, χειροτερεύει τα πράγματα.

Όμως σε γενικές γραμμές η χρονιά δεν έχει κυλήσει καλά για τα εμπορικά μαγαζιά κάθε μορφής. Το πρώτο τρίμηνο του 2023 τα πράγματα ήταν κάτι χειρότερο από πεσμένα, ακολούθησε η καλοκαιρινή περίοδος του Μαΐου, του Ιουνίου και του Ιουλίου που δεν έγινε κάτι το ιδιαίτερο αφενός λόγω των εκλογών και αφετέρου λόγω του καύσωνα.

Ο Αύγουστος ήταν «νεκρή» περίοδος, ενώ ο Σεπτέμβρης που ακολούθησε έδειξε λίγο να κινείται κυρίως στα σχολικά είδη και ύστερα στα παιδικά υποδήματα και ρούχα, αλλά πλέον με τις εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης μπαίνει επί της ουσίας «φρένο».

Το δίμηνο του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου είναι αυτό στο οποίο ποντάρουν πλέον τα εμπορικά μαγαζιά, ένα διάστημα που λόγω των γιορτών και των Χριστουγέννων, γίνονται συνήθως οι καλύτεροι τζίροι του έτους.

Με αυτά όμως και με αυτά το 2023 φεύγει σε τρείς μήνες από τώρα, με τα εμπορικά μαγαζιά να έχουν σταθεροποιηθεί πλέον στους ρυθμούς της ύφεσης και της μειωμένης κίνησης.