Πολύ υποτιμητικό και καθόλου διαφωτιστικό, μόλις τρεις εβδομάδες πριν τις εκλογές, να ενημερώνονται οι Πατρινοί από τον Δήμαρχο -και μάλιστα στα social media- για τον σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής για την Μαρίνα. Αυτόν που δεν έχει καταφέρει έως σήμερα -3 εβδομάδες πριν τις εκλογές- να παρουσιάσει στο Δημοτικό Συμβούλιο, αυτόν που εννέα χρόνια δεν έχει καταφέρει να διαβουλευτεί με τους φορείς και τους δημότες της Πόλης.

Κι έτσι όπως ξεκίνησε η Δημοτική Αρχή θα συνεχίσουμε κι εμείς στο σπιράλ, με απαριθμήσεις:
1. Είναι γνωστό όχι από τον Σεπτέμβρη του 2023 αλλά από πάντα, ότι η Πάτρα δεν διαθέτει αδειοδοτημένη Μαρίνα με τις απαραίτητες προδιαγραφές, παρά μονάχα κατ’ όνομα. Η υποδομή ελλιμένισης σκαφών που υπάρχει στην παραλιακή ήταν και είναι προδιαγραφών αλιευτικού καταφυγίου. Γι’ αυτό και το σπιράλ μιλάει εδώ και χρόνια για την δημιουργία νέας μαρίνας με τις αντίστοιχες υποδομές θάλασσας και ξηράς και μάλιστα έχει προτείνει περιοχή χωροθέτησης. Όψιμα λοιπόν ο κ. Πελετίδης θυμήθηκε το θέμα μαρίνα προτείνοντας επέκταση της υφιστάμενης. Μάλλον δεν θέλει να γνωρίζει ούτε τις τεχνικές δυσκολίες σε σχέση με τις εκβαθύνσεις, την κατεύθυνση του αέρα στην συγκεκριμένη περιοχή. Ούτε λόγος βέβαια για διαδικασίες, αναλυτικούς προϋπολογισμούς και χρονοδιαγράμματα. Για την δημοτική αρχή δεν έχουν σημασία τα παραπάνω, το «Θα» δεν χρειάζεται συγκεκριμένες δεσμεύσεις.
2. Είναι άκρως ανακριβές να αναφέρεται ως έτος ορόσημο για την αξιοποίηση της μαρίνας το 2018, που αφορά την οριστική παραχώρηση τμήματος της λιμενικής ζώνης προς το Δήμο. Υπήρξε προσωρινή παραχώρηση πολύ πιο νωρίς το 2012. Έκτοτε τα τέλη από τον ελλιμενισμό σκαφών εισπράττονταν από τον Δήμο.
Οι όποιες παρεμβάσεις βελτίωσης δρομολογήθηκαν το 2012, πάγωσαν με την έλευση της δημοτικής αρχής Πελετίδη. Το αγνοεί αυτό ο κ. Πελετίδης; Τι έκανε όλη αυτήν την μεταβατική περίοδο 2014-2018;
3. Είναι γνωστό επίσης στην πόλη και στους επαγγελματίες της περιοχή ότι μια σειρά από τα παραθαλάσσια καταστήματα της Ηρώων Πολυτεχνείου βρίσκονται εντός αιγιαλίτιδας ζώνη, δηλαδή είναι αυθαίρετα. Η νομιμοποίηση συγκεκριμένων κτιρίων που εξαγγέλλει ο κ.Πελετίδης «ως μάνα εξ΄ ουρανού» βρισκόταν ως αίτημα από δεκαετίας. Όμως μόλις πρόσφατα μέσω Απόφασης του Συμβουλίου Επικρατείας υπάρχει πλέον η δυνατότητα Νομιμοποίησης, κάτι που δεν ήταν εφικτό στο παρελθόν. Αυτή η επιτυχία δεν μπορεί να πιστωθεί στον Δήμαρχο, που δεν έκανε τίποτε για αυτήν. Δεν είναι πρωτοβουλία του αλλά υποχρέωσή του.
4. Ναι, το μπουρίνι του 2021 κατέστρεψε μεγάλο μέρος της μαρίνας. Από το 2021 η δημοτική αρχή όμως δεν έχει καν μπει στον κόπο να προσπαθήσει να αποκαταστήσει έστω μία εξέδρα.

Η εικόνα εδώ και δύο χρόνια δεν είναι μόνο απαξιωτική και δυσφημιστική αλλά και επικίνδυνη.

5. «Η τεχνική μας υπηρεσία κοστολόγησε τις επισκευές σε πάνω από 3 εκατομμύρια ευρώ αλλά η κυβέρνηση ενέκρινε και έδωσε πριν λίγους μήνες μόνο 700.000€» ακούστηκε στο βίντεο. Με αυτά τα χρήματα ρωτάμε εμείς έχει αγοραστεί έστω μία βίδα; Όχι , γιατί απ΄ όσο εμείς γνωρίζουμε, ο διαγωνισμός για την μαρίνα κατ΄ αρχήν κρίθηκε άγονος και έγινε επαναδημοπράτηση. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα –αναφέρθηκε στο video- απέκτησε το έργο μειοδότη. Μετά από 2 χρόνια.
Αν αυτό δεν είναι ανικανότητα για την υλοποίηση επειγουσών υποδομών, τότε τι είναι;
6. Η Δημοτική αρχή δαιμονοποίησε την υποδομή της Μαρίνας. Χρειάστηκε 9 χρόνια για να αντιληφθεί αυτό που το σπιράλ λέει από την αρχή. Για κάθε θέση Μαρίνας δημιουργούνται στην Πάτρα της ανεργίας 7 νέες θέσεις εργασίας στην ξηρά.
Το σπιράλ μέσω διαδικτυακής συζήτησης ήδη στις 18/5/2021 έφερε το θέμα στη ατζέντα Πόλης σε μία κοφεύουσα δημοτική αρχή. Γιατί εμείς έτσι κατανοούμε τον σχεδιασμό. Με διάλογο, με διαβούλευση και στο φως του ήλιου.
7. Ο κ. Πελετίδης θέλει ακόμη μια φορά να διχάσει την πόλη με το ευφυολόγημα ο Δήμος φύλακας-φρουρός καλός επιχειρηματίας και οι άλλοι «οι έξυπνοι», οι κακοί. Δεν τους κατονομάζει όμως. Άλλαξε γνώμη; Θέλει ο Δήμος να περάσει σε επιχειρηματικές δραστηριότητες; Η Πάτρα από την άλλη δεν μπορεί να περιμένει την ανύπαρκτη διάθεση και τον μακρόσυρτο αναγκαίο χρόνο για την απερχόμενη δημοτική αρχή, ώσπου η τελευταία να κατανοήσει τις δυνατότητες της πόλης για ένα καλύτερο αύριο.