Όλα πάνε πίσω σε ότι αφορά τις εργασίες και τις παρεμβάσεις που είναι να γίνουν για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου, αφού το έργο, σύμφωνα με τα όσα έχουν φανεί έως τώρα από τα όσα γίνονται στον πεζόδρομο της Τριών Ναυάρχων, δεν είναι και τόσο εύκολο.
Υπάρχουν αστάθμητοι παράγοντες που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και αυτοί δεν είναι άλλοι από τις αντιδράσεις των κατοίκων της κάθε περιοχής που για ένα διάστημα θα βλέπουν την γειτονιά τους να έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο, αλλά και το κυκλοφοριακό με τους δρόμους να έχουν ακόμα σημαντικότερο πρόβλημα γύρω από τα σημεία των εργασιών.
Αυτό δείχνει τουλάχιστον η εμπειρία της Τριών Ναυάρχων που ενώ ήταν να έχει ολοκληρωθεί τις μέρες που διανύουμε, το έργο συνεχίζεται και για την ώρα, κανείς δεν μπορεί να πει με ακρίβεια για το πότε θα ολοκληρωθεί.
Πάει για το 2025 η Μαιζώνος
Με αυτά και με αυτά οι εργασίες για την μεγαλύτερη πεζοδρόμηση της ανάπλασης που δεν είναι άλλη από αυτή τη Μαιζώνος, πάει πίσω και είναι αρκετά πιθανό ότι οι εργασίες στη συγκεκριμένη οδό να μην προλάβουν καν να ξεκινήσουν εντός του νέου έτους και να πάνε για το 2025 και μετά.
Είναι άλλωστε η τελευταία παρέμβαση που θα γίνει σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει οριστεί για την ανάπλαση της Κάτω πόλης και ακόμα ο εργολάβος έχει ακόμα αρκετές παρεμβάσεις για να φτάσει στο φινάλε αυτού του τεράστιου έργου.
Η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος ξεκινάει από το ύψος της Αράτου και φτάνουν έως στην Γούναρη, ενώ σύμφωνα με τα όσα ορίζει η μελέτη σημαντικές παρεμβάσεις θα γίνουν και στο κομμάτι της Γούναρη – Παπαφλέσσα, αλλά και στο τμήμα Μπουκεβίλ - Αράτου, όπως και μπροστά από την πλατεία Όλγας.
Πέντε χρόνια καθυστέρηση
Σε γενικές γραμμές η ανάπλαση της Κάτω πόλης είναι σίγουρο πλέον ότι πάει «γέφυρα» για το νέο ΕΣΠΑ, αφαιρώντας από την Πάτρα την δυνατότητα να διεκδικήσει τα χρήματα που αντιστοιχούν στο προϋπολογισμό του έργου (κοντά στα 17.000.000 ευρώ).
Εξαιτίας της καθυστέρησης αυτής κόβονται έργα για την Πάτρα από το νέο ΕΣΠΑ. Κι το ερώτημα είναι γιατί; Γιατί υπήρξε αυτή η πενταετής καθυστέρηση της έναρξης των εργασιών από τη στιγμή που είναι γνωστό ότι οι προγραμματικές συμβάσεις του φακέλου του ΒΑΑ στον οποίο περιλαμβάνεται η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου έχουν υπογραφεί από το 2017;