Πόσα ναυάγια έχει ο Πατραϊκός και ο Κορινθιακός κόλπος;
Πάνω από δέκα. Τα περισσότερα από αυτά προέρχονται από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και τα αεροσκάφη των Γερμανών και των Ιταλών.
Κι δεν είναι μόνο το ναυάγιο του Νέστους στα ανοικτά του Ψαθόπυργου που όλοι γνωρίζουμε και που όσοι αγαπούν τις καταδύσεις σίγουρα έχουν επισκεφτεί.
Είναι δεκάδες ακόμα ναυάγια, τόσο που θα μπορούσαν με το ανάλογο προγραμματισμό και σχεδιασμό να έφτιαχναν από κοινού ένα θαλάσσιο πάρκο που θα προσέλκυε δύτες από όλο τον κόσμο.
Πέρα από το ενδιαφέρον που θα είχε και τα κίνητρα που θα έδινε και σε άλλους ανθρώπους να ασχοληθούν με τον κόσμου του βυθού και της θάλασσας. Όμως το σχέδιο που είχε ακουστεί ότι ετοίμαζαν από κοινού οι φορείς για να παρουσιάσουν και να διεκδικήσουν την χρηματοδότηση του, φαίνεται ότι έχει ναυαγήσει εδώ και καιρό.
Επί της ουσίας δεν υπήρξε το ανάλογο ενδιαφέρον από τους τότε φορείς, σαν μην πίστευαν το όλο εγχείρημα. Όμως και τώρα δεν φαίνεται να έχει αλλάξει κάτι πάνω σε αυτό αφού δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια από τους σημερινούς φορείς, έτσι το όλο θέμα μοιάζει να έχει μείνει στον «βυθό» των σχεδίων, όπως και δεκάδες ακόμα έργα.
Παρόλα αυτά ο καταδυτικός τουρισμός, σύμφωνα με ανθρώπους που έχουν ασχοληθεί με το θέμα και έχουν βουτήξει στα ναυάγια του Πατραϊκού και του Κορινθιακού, είναι από μόνος του μια ξεχωριστή μορφή εναλλακτικού τουρισμού που θα μπορούσε να είχε προσφέρει πολλά στην προσπάθεια της Δυτικής Ελλάδος για να αναδειχθεί τουριστικά.
Το παράδειγμα της Αλόννησος είναι το πλέον χαρακτηριστικό, ενώ η θαλάσσια περιοχή του Πατραϊκού και του Κορινθιακού προσφέρεται και έχει τεράστιες δυνατότητες, με ένα πλούσιο βυθό και με αρκετά ναυάγια που έχουν ιστορικό και όχι μόνο ενδιαφέρον.
Δείτε επίσης
