Τροφές που είναι εξαιρετικά πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά χωρίς να είναι υπερφορτωμένες με θερμίδες, είναι μερικά από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να προσθέσετε στη διατροφή μετά τα 40 καλή υγεία. Ένα πιάτο γεμάτο με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σας για να ευδοκιμήσει όχι μόνο μπορεί να προσφέρει μια σειρά από οφέλη όσον αφορά την απώλεια βάρους και τη βελτίωση της υγείας της καρδιάς, αλλά και να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τον εγκέφαλό σας υγιή καθώς μεγαλώνετε.

1. Εντάξτε τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά στη διατροφή μετά τα 40
Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά έχουν την φήμη του υγιεινού τροφίμου για έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο. Αυτά τα λαχανικά περιέχουν μερικά από τα πιο υγιεινά συστατικά που υπάρχουν, όχι μόνο όσον αφορά στην απώλεια βάρους, αλλά και για την υγεία του εγκεφάλου σας.

«Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι, το λάχανο και το σέσκουλο είναι γεμάτα με απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως φυλλικό οξύ, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά παίζουν κρίσιμο ρόλο στην υγεία του εγκεφάλου και έχουν συσχετιστεί με βελτιωμένη γνωστική λειτουργία και ρύθμιση της διάθεσης», λέει η διατροφολόγος Mary Sabat.

Πράγματι, το φυλλικό οξύ που βρίσκεται σε αυτά τα λαχανικά είναι «απαραίτητο για την παραγωγή νευροδιαβιβαστών που εμπλέκονται στη ρύθμιση της διάθεσης, όπως η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη», σημειώνει η ειδικός. Ώρα λοιπόν να εντάξετε μια υγιεινή σαλάτα στη διατροφή μετά τα 40 -το σώμα σας θα σας ευχαριστήσει!

2. Blueberries
Τα υγιεινά φρούτα που θα λατρέψουν τόσο ο εγκέφαλος όσο και το σώμα σας, δεν είναι άλλα από τα bluberries. Αυτά τα μικροσκοπικά υπερτρόφιμα είναι γεμάτα με αναρίθμητα οφέλη για την υγεία, όπως το πιο κοφτερό μυαλό και η ανεβασμένη διάθεση. Σύμφωνα με την Sabat, τα βατόμουρα είναι από τις καλύτερες επιλογές για τη διατροφή μετά τα 40.

«Τα blueberries είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, συγκεκριμένα φλαβονοειδή που ονομάζονται ανθοκυανίνες, τα οποία έχουν συσχετιστεί με βελτιωμένη γνωστική λειτουργία και μνήμη. Βοηθούν στην προστασία του εγκεφάλου από το οξειδωτικό στρες και τις φλεγμονές, τα οποία μπορούν να συμβάλουν στη γνωστική έκπτωση που σχετίζεται με την ηλικία», λέει η ειδικός.

Επίσης, είναι γεμάτα με ενώσεις που μπορούν να ενισχύσουν την επικοινωνία μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων και να αυξήσουν την πλαστικότητα, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη μνήμη και τη μάθηση. Στη διατροφή μετά τα 40 λοιπόν, συνδυάστε blueberries με ένα γιαούρτι πλούσιο σε πρωτεΐνες και απολαύστε ένα νόστιμο πρωινό ή σνακ γεμάτο οφέλη για την υγεία.

3. Ψάρια πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα
Καλά νέα για τους λάτρεις των θαλασσινών! Το ψάρι είναι μια φανταστική υπερτροφή που είναι γεμάτη με υγιεινά λιπαρά και πρέπει οπωσδήποτε να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στη διατροφή μετά τα 40. Αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή πρωτεΐνης για όποιον θέλει να χάσει βάρος και να διατηρήσει την καρδιά του υγιή —και σύμφωνα με την Sabat, είναι επίσης εξαιρετική για τον εγκέφαλό σας.

«Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, το σκουμπρί και οι σαρδέλες είναι εξαιρετικές πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Τα ωμέγα-3 είναι απαραίτητα για την υγεία του εγκεφάλου και διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στη διατήρηση της γνωστικής λειτουργίας και της ρύθμισης της διάθεσης. Αυτά τα υγιεινά λιπαρά βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής στον εγκέφαλο, βελτιώνουν τη ροή του αίματος και υποστηρίζουν την ανάπτυξη των εγκεφαλικών κυττάρων», σημειώνει η διατροφολόγος.

Γεγονός είναι βέβαια, πως για να διατηρήσετε τον εγκέφαλό σας υγιή καθώς μεγαλώνετε, πιθανότατα θα χρειαστεί κάτι περισσότερο από μια σωστή διατροφή μετά τα 40. Ωστόσο, θέτοντας σε προτεραιότητα τη διατροφή, εκτός από την ενασχόληση με άλλες φιλικές προς τον εγκέφαλο συνήθειες, θα συμβάλετε στη μνήμη και τη διάθεσή σας.