Κάποιες βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής αυξάνουν την αρτηριακή πίεση. Ποια συμπληρώματα πρέπει να αποφεύγετε εάν έχετε υπέρταση ή παίρνετε φάρμακα για την υπέρταση ή αντιπηκτικά.

Τα συμπληρώματα διατροφής περιλαμβάνουν βιταμίνες, μέταλλα και βότανα που προσθέτουν ή «συμπληρώνουν» τα θρεπτικά συστατικά που λαμβάνετε από τα τρόφιμα. Έχει βρεθεί ότι ορισμένες βιταμίνες και συμπληρώματα, όπως το συνένζυμο Q10 (ουβικινόνη) και η μελατονίνη, έχουν αντιυπερτασικά αποτελέσματα, που σημαίνει ότι μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της υπέρτασης. Ωστόσο, ορισμένα συμπληρώματα έχει βρεθεί ότι αυξάνουν την αρτηριακή πίεση ή αλληλεπιδρούν με άλλα φάρμακα.

9 βιταμίνες και συμπληρώματα που πρέπει να αποφεύγετε εάν έχετε υπέρταση

Υπάρχουν ορισμένα συμπληρώματα όπως η άρνικα, το πικρό πορτοκάλι, η γλυκόριζα και άλλα που πρέπει να αποφεύγετε όταν έχετε υπέρταση.

1. Άρνικα
Η άρνικα προέρχεται από ένα λουλούδι και χρησιμοποιείται συχνότερα σε τοπικές κρέμες και αλοιφές για να βοηθήσει στην επούλωση σε μώλωπες, διαστρέμματα, οιδήματα και φλεγμονές. Η άρνικα θεωρείται ασφαλής όταν χρησιμοποιείται στο δέρμα, αλλά δεν πρέπει να λαμβάνεται από το στόμα σε χάπι ή άλλες μορφές. Όταν λαμβάνεται εσωτερικά η άρνικα μπορεί να προκαλέσει καρδιακά προβλήματα, ζάλη και άλλα ιατρικά προβλήματα και μπορεί να είναι θανατηφόρα σε μεγάλες δόσεις.

2. Ασιατικό τζίνσενγκ
Το ασιατικό τζίνσενγκ, γνωστό και ως panax ginseng, έχει προωθηθεί για ποικίλες χρήσεις, όπως για την αύξηση της ευεξίας, τη μείωση του στρες και τη βελτίωση της συγκέντρωσης και της μνήμης. Το τζίνσενγκ έχει βρεθεί ότι ανεβάζει την αρτηριακή πίεση, αν και αυτό συμβαίνει συνήθως σε άτομα με χαμηλή αρτηριακή πίεση. Σε άτομα με χαμηλή αρτηριακή πίεση, η λήψη τζίνσενγκ μπορεί να επαναφέρει την αρτηριακή πίεση στο φυσιολογικό, αλλά σε όσους έχουν υπέρταση, μπορεί να είναι επικίνδυνο. Δεν είναι βέβαιο εάν το τζίνσενγκ αλληλεπιδρά με ορισμένα φάρμακα, όπως τα αραιωτικά του αίματος, των αναστολέων των διαύλων ασβεστίου και άλλων φαρμάκων για την υψηλή αρτηριακή πίεση. Όποιος παίρνει αυτά τα φάρμακα θα πρέπει να συμβουλευτεί τον γιατρό του.

3. Πικρό πορτοκάλι
Το πικρό πορτοκάλι είναι ένα συμπλήρωμα που προέρχεται από εκχύλισμα ή φλούδα πικρού πορτοκαλιού. Χρησιμοποιείται συχνά σε συμπληρώματα αδυνατίσματος και σε προϊόντα αθλητικής απόδοσης. Ενώ έχουν αναφερθεί περιπτώσεις καρδιακής προσβολής, στηθάγχης και εγκεφαλικού μετά από κατανάλωση προϊόντων που περιείχαν πικρό πορτοκάλι, δεν είναι γνωστό αν το πικρό πορτοκάλι ή άλλα συστατικά έπαιξαν κάποιο ρόλο. Μελέτες σχετικά με το εάν το πικρό πορτοκάλι αυξάνει την αρτηριακή πίεση ή τον καρδιακό ρυθμό έχουν δώσει αντικρουόμενα αποτελέσματα.

4. Γκουαράνα
Το γκουαράνα περιέχει καφεΐνη και είναι ένα βότανο που χρησιμοποιείται συνήθως σε ενεργειακά ποτά. Πολλά ενεργειακά ποτά περιέχουν υψηλές ποσότητες καφεΐνης και η προσθήκη γκουαράνα αυξάνει τις ποσότητες αυτές. Η υπερβολική καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει αυξήσεις στην αρτηριακή πίεση και τον καρδιακό ρυθμό και διαταραχές του καρδιακού ρυθμού.

5. Γλυκόριζα
Η γλυκόριζα είναι ένα συμπλήρωμα που χρησιμοποιείται πιο συχνά για πεπτικά προβλήματα όπως καούρα, μαζί με βήχα και ιογενείς και βακτηριακές λοιμώξεις. Η γλυκόριζα μπορεί να έχει σοβαρές παρενέργειες συμπεριλαμβανομένης της αύξησης της αρτηριακής πίεσης, ειδικά όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες ή για μεγάλες περιόδους. Η γλυκόριζα μειώνει επίσης το κάλιο, το οποίο παίζει ρόλο στην αρτηριακή πίεση. Η γλυκόριζα δεν πρέπει να λαμβάνεται από άτομα με υπέρταση ή καρδιακή νόσο.

6. Βαλσαμόχορτο
Το βαλσαμόχορτο είναι ένα βότανο που χρησιμοποιείται για μια ποικιλία καταστάσεων, όπως κατάθλιψη, συμπτώματα εμμηνόπαυσης, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) και ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή (OCD). Μπορεί να προκαλέσει σοβαρές αλληλεπιδράσεις με πολλά κοινά φάρμακα, συμπεριλαμβανομένων των αραιωτικών του αίματος.

7. Βιταμίνη Ε
Η βιταμίνη Ε είναι ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα κύτταρα του σώματος από βλάβες. Υψηλές δόσεις βιταμίνης Ε μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο αιμορραγίας μετά από τραυματισμό ή αιμορραγία στον εγκέφαλο, επειδή μειώνει την ικανότητα του σώματος να σχηματίζει θρόμβους αίματος. Η βιταμίνη Ε μπορεί επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο αιμορραγίας για όσους λαμβάνουν αντιπηκτικά. Στους ενήλικες συνιστάται να λαμβάνουν όχι περισσότερα από 1.000 mg ημερησίως φυσικών ή συνθετικών συμπληρωμάτων βιταμίνης Ε.

8. Βιταμίνη Κ
Η βιταμίνη Κ βοηθά στην πήξη του αίματος και διατηρεί τα οστά υγιή. Μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο δράσης των φαρμάκων για την αραίωση του αίματος, γεγονός που μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο θρόμβων, καρδιακών προσβολών ή εγκεφαλικών. Όσοι λαμβάνουν αραιωτικά αίματος πρέπει να διατηρούν την πρόσληψη βιταμίνης Κ σε σταθερά επίπεδα. Οποιεσδήποτε ξαφνικές αλλαγές στα επίπεδα βιταμίνης Κ μπορεί να επηρεάσουν την αποτελεσματικότητα των φαρμάκων.

9. Γιοχίμπε
Το γιοχίμπε προέρχεται από το φλοιό αφρικανικών αειθαλών δέντρων. Συχνά χρησιμοποιείται για τη στυτική δυσλειτουργία και την αύξηση της σεξουαλικής διέγερσης. Το γιοχίμπε έχει συσχετιστεί με σοβαρές παρενέργειες, όπως υπέρταση, γρήγορος καρδιακός παλμός και καρδιακές προσβολές. Η χρήση του έχει περιοριστεί σε πολλές χώρες.