Είναι πιο εύκολο να τρώτε σωστά όταν τα υγιεινά τρόφιμα είναι και νόστιμα. Και το σταφύλι έχει σίγουρα αυτό το πλεονέκτημα.

Επιπλέον, τα σταφύλια συνδέονται με την απώλεια βάρους επειδή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Αυτό συμβάλλει στην ενυδάτωση και το αίσθημα πληρότητας. Παράλληλα, έχουν χαμηλή θερμιδική πυκνότητα, δηλαδή μικρότερο θερμιδικό όγκο από άλλα φρούτα.

Ο συνδυασμός των σταφυλιών με μια άπαχη πρωτεΐνη, όπως τυρί ή γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, είναι ένα εξαιρετικό σνακ λόγω των χορταστικών φυτικών ινών και της ικανοποιητικής πρωτεΐνης.

Πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι δύο φλιτζάνια σταφύλια θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν να χάσετε περιττά κιλά και να ζήσετε περισσότερο.

Τι άλλα οφέλη για την υγεία έχει το σταφύλι

Οι διάφοροι τύποι σταφυλιών έχουν διαφορετικές διατροφικές συνθέσεις. Η φλούδα των κόκκινων σταφυλιών, για παράδειγμα, είναι ιδιαίτερα καλή πηγή ρεσβερατρόλης, μιας ένωσης που υποστηρίζει την καρδιαγγειακή και γνωστική υγεία.

Μάλιστα, επιστήμονες υποστηρίζουν ότι το έλαιο από το κουκούτσι του σταφυλιού μειώνει τη χοληστερόλη και προσφέρει προστασία από τις καρδιαγγειακές παθήσεις.

Αλλά όλα τα σταφύλια είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά και έχουν αντιφλεγμονώδη οφέλη που τα καθιστούν ένα από τα καλύτερα φρούτα για την καρδιά του ανθρώπου. Επιπλέον, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες Α, Β, και C, ενώ είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, οι οποίες ευθύνονται για την ισχυρή αντιοξειδωτική δράση του.

Το σταφύλι θεωρείται και εξαιρετικά αποτοξινωτική τροφή, η οποία καταπολεμά την κατακράτηση υγρών, βοηθώντας στην αποβολή των τοξινών. Ταυτόχρονα, είναι πολύ χαμηλά σε νάτριο και υψηλά σε κάλιο. Αυτό συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, επειδή βοηθά στην ελάφρυνση της έντασης στα αιμοφόρα αγγεία σας.

Pro tip: Κόβουμε το σταφύλι σε μικρότερα τσαμπιά, γιατί αν τσιμπολογήσουμε ένα μεγάλο και βάλουμε πάλι στο ψυγείο όσο περισσέψει, θα χαλάσει πολύ γρήγορα.

Για να βεβαιωθούμε ότι το σταφύλι είναι ώριμο, τινάζουμε ελαφρά το τσαμπί. Αν είναι φρέσκο, οι ρώγες θα παραμένουν πάνω του. Αν πέφτουν, το σταφύλι δεν είναι φρέσκο ή είναι υπερβολικά ώριμο.

Πηγή:vita.gr