Η υγεία του εντέρου αφορά κάτι περισσότερο από τις επισκέψεις σας στο μπάνιο… Μπορεί να επηρεάσει τα πάντα, από το ανοσοποιητικό σας σύστημα μέχρι την ψυχική σας υγεία, όπως αναφέρει το vita.

Το μικροβίωμά σας, εργάζεται σκληρά για να διασπάσει την τροφή σας και να σας κρατήσει υγιείς. Η διαταραγμένη ισορροπία μπορεί να προκαλέσει θέματα όπως πεπτικά προβλήματα, εξασθενημένη ανοσία και αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών.

Υιοθετώντας μερικές από τις παρακάτω εύκολες πρωινές συνήθειες, θα παρατηρήσετε σύντομα ότι θα αισθάνεστε πιο ευτυχισμένοι και υγιείς:

1. Πιείτε νερό πριν πιείτε καφέ
Η πιο απλή συνήθεια που προσφέρει μέγιστα αποτελέσματα στην υγεία του εντέρου είναι να ξεκινάτε τη μέρα σας με ένα ποτήρι νερό. Αυτό όχι μόνο βοηθά τα θρεπτικά συστατικά να μετακινηθούν σε όλο το σώμα, αλλά απομακρύνει τα απόβλητα και ενισχύει την ποικιλομορφία του μικροβιώματος.

Όλοι μας ξυπνάμε ελαφρώς αφυδατωμένοι μετά από 5-10 ώρες χωρίς νερό, οπότε η ενυδάτωση του οργανισμού σας είναι απαραίτητη. Η επαρκής ενυδάτωση βελτιώνει την κινητικότητα του εντέρου και ανακουφίζει από το φούσκωμα.

Επιπλέον, πίνοντας νερό πριν από τον καφέ κερδίζετε σημαντικούς πόντους για την υγεία, επειδή η καφεΐνη μπορεί να ερεθίσει την επένδυση του εντέρου.

2. Φάτε ένα ισορροπημένο πρωινό
Ο καλύτερος τρόπος για να βελτιώσετε την υγεία του εντέρου (και τη διάθεσή σας) είναι ξεκινήσετε τη μέρα σας με μια ποικιλία θρεπτικών φυτικών τροφών. Τα καλά μικρόβια του εντέρου σας τρώνε φυτικές ίνες και τις χρησιμοποιούν ως πηγή καυσίμου για να αναπτυχθούν και να πολλαπλασιαστούν.

3. Κουνηθείτε, έστω και από το κρεβάτι
Η έρευνα δείχνει ότι η κίνηση μπορεί να προωθήσει την ανάπτυξη ωφέλιμων βακτηρίων στο έντερο. Αν δεν είστε πρωινός τύπος, δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι extreme. Η γιόγκα, οι διατάσεις ή ένας απλός περίπατος αρκούν.

4. Πλύντε τα δόντια σας
Τα βακτήρια που σχετίζονται με την κακή στοματική υγιεινή μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή, τον πρόδρομο πολλών χρόνιων παθήσεων. Το στόμα είναι ο καθρέφτης που δείχνει τι συμβαίνει και στο έντερό σας. Η στοματική υγιεινή επιδρά σημαντικά στο μικροβίωμα του εντέρου, που συνδέεται στενά με το μικροβίωμα του στόματος.