Η εποχή της πανδημίας και η μετά covid εποχή έφερε στο προσκήνιο μια άλλη νοοτροπία στον χώρο του λιανικού εμπορίου που όπως φαίνεται θα κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια.

Η νοοτροπία αυτή έχει ως άξονα και βάση της το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και όλες αυτές τις τακτικές που έφεραν στο ευρύ κοινό τα μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊού με το click away, το click collect κτλ.

Τα φυσικά καταστήματα τείνουν να λειτουργούν πλέον ως εκθετήρια και όχι ως οι αποκλειστικοί χώροι όπου εκεί μέσα γίνονταν άλλοτε οι συναλλαγές μεταξύ των πωλητών και των καταναλωτών.

Ο καταναλωτής επιλέγει πλέον τα είδη που τον ενδιαφέρουν μέσα από τα e-shops των φυσικών καταστημάτων ή μέσα από τις σελίδες που λειτουργεί η κάθε επιχείρηση στα social media.

Στον ίδιο γνώμονα, οι παραγγελίες των πελατών και οι αγορές τους φτάνουν στον προορισμό τους, όχι τόσο δια ζώσης, αλλά κυρίως μέσω ταχυδρομικών αποστολών, με τις κούριερ που συνεργάζεται η κάθε εμπορική επιχείρηση.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς δεν είναι τυχαίο ότι από την πανδημία και μετά αυξήθηκε σε μεγάλο βαθμό το ποσοστό των επιχειρήσεων που διαθέτουν ηλεκτρονική ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, ξεπερνώντας πλέον το 70%, ούτε ότι το 98% των εμπορικών μαγαζιών διαθέτουν σελίδα στο facebook, αλλά και στα υπόλοιπα social media.

Με βάση τις ίδιες εκτιμήσεις τα επόμενα χρόνια το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα φυσικά μαγαζιά που θα λειτουργούν κυρίως ως εκθετήρια θα κυριαρχήσουν, κάτι που αναμένεται να γίνει με ακόμη πιο επιταχυντικούς ρυθμούς όταν βελτιωθούν οι υπηρεσίες και των ταχυδρομικών εταιριών.