H ύφεση που κυριαρχεί στην αγορά της Πάτρας έχει μικρύνει την εμπορική καρδιά της αχαϊκής πρωτεύουσας και αυτό έχει τις επιπτώσεις του στις τιμές των εμπορικών ακινήτων στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας.
Ένα σημαντικό κομμάτι του ιστορικού κέντρου της Πάτρας είναι στα αζήτητα με αρκετά καταστήματα να παραμένουν ξενοίκιαστα για μήνες, σε δρόμους που κάποτε θεωρούνταν εμπορικοί, αλλά πλέον έχουν αποκλειστεί από την εμπορική καρδιά της, εξαιτίας της κατάστασης που υπάρχει στην οικονομία και της χαμηλής κίνησης που δεν λέει να ανέβει.
Το γεγονός αυτό έχει φέρει μια σημαντική πτώση στις τιμές των εμπορικών ακινήτων που βρίσκονται στους δρόμους αυτούς, αλλά από την άλλη έχει οδηγήσει στα ύψη τις τιμές των ακινήτων που είναι σε οδούς που εμπεριέχονται στην θεωρούμενη «μικρή» πλέον εμπορική καρδιά της πόλης.
Εκεί δηλαδή που περιστρέφεται το κέντρο του ενδιαφέροντος της εμπορικής αγοράς της Πάτρας και υπάρχει μια μεγαλύτερη κίνηση, παρόλο που αυτή η κίνηση δεν έχει το ανάλογο αντίκτυπο στα ταμεία των εκεί μαγαζιών.
Πλέον το αμιγώς εμπορικό κέντρο της Πάτρας θα έλεγε κανείς ότι περιορίζεται σε ορισμένα οικοδομικά τετράγωνα, ξεκινώντας κατά μήκος από την Παντανάσσης (κάποτε αφετηρία της εμπορικής καρδιάς της πόλης ήταν η Γούναρη) και φτάνοντας έως στην Κολοκοτρώνη και κατά πλάτος από την Ρήγα Φεραίου φτάνοντας το πολύ έως στην Κορίνθου (η Αγίου Ανδρέου και η Κανακάρη είναι εκτός πλέον).
Στην καρδιά του ιστορικού εμπορικού κέντρου λοιπόν οι εμπορικές τιμές των ακινήτων έχουν μια σημαντική αύξηση που φτάνει το 20% και 30%, κινούμενες σε μία εντελώς αντίθετη κατεύθυνση από τις τιμές των ακινήτων που βρίσκονται εντός του κέντρου, αλλά όχι στην περιοχή όπου υπάρχει η μεγαλύτερη κίνηση.
Δευτερεύουσες αγορές εντός του ιστορικού κέντρου
Στο μεταξύ η σμίκρυνση της εμπορικής αγοράς της Πάτρας έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία δεύτερων και τρίτων αγορών εντός του ιστορικού κέντρου της πόλης που κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες ακόμα και αν βρίσκονται στις ίδιες οδούς, ανάλογα με το ύψος που είναι και το τετραγωνικό.
Όλα αυτά και ενώ είναι σίγουρο ότι οι πεζοδρομήσεις και οι αναπλάσεις αναμένεται να επηρεάσουν σε σημαντικό βαθμό την εμπορική αγορά, ενώ και η δημιουργία ενός μεγάλου εμπορικού κέντρου, όπως είναι αυτό που φτιάχνεται στην πρώην ΑΒΕΞ, θα έχει τις συνέπειες του, κυρίως σε ότι αφορά ένα σημαντικό κομμάτι της εμπορικής κίνησης που θα χαθεί από τις τοπικές επιχειρήσεις.