Η γνώση των παραγόντων που μπορούν να επηρεάσουν την ευλυγισία μας είναι σημαντική καθώς αυτή είναι απαραίτητη για τη διατήρηση μιας καλής ποιότητας ζωής, ειδικά μεγαλώνοντας. Τι επηρεάζει περισσότερο το εύρος της κίνησής μας και τι πρέπει να αποφεύγουμε;

Τι επηρεάζει την ευλυγισία μας
Η σωματική αδράνεια

Η αδράνεια είναι ο νούμερο 1 εχθρός της ευλυγισίας. Όπως ακριβώς η δύναμη και η αντοχή χρειάζεται εξάσκηση, έτσι και η ευλυγισία. Εάν περνάτε όλο το χρόνο σας στο κρεβάτι ή καθισμένοι, οι μύες σας παραμένουν στην ίδια θέση και δεν διεγείρονται. Το αποτέλεσμα είναι ότι το σώμα προσαρμόζεται σε αυτήν την κατάσταση και οι μύες βραχύνουν. Αυτό κάνει πολύ πιο δύσκολο το να τους τεντώσετε και προοδευτικά έχουμε απώλεια ευελιξίας, όπως αναφέρει το vita.

Το να μην κάνουμε διατάσεις

Πρέπει πάντα να τεντωνόμαστε, ειδικά μετά την άσκηση. Όταν αθλούμαστε, οι μύες πιέζονται πολύ αφού αναγκάζονται να συστέλλονται και να χαλαρώνουν επανειλημμένα σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Με τις διατάσεις, βοηθάμε το σώμα μας να χαλαρώσει και διασφαλίζουμε ότι η προσπάθεια που καταβάλαμε δεν θα καταλήξει να επηρεάσει την ευλυγισία μας.
Η ηλικία

Καθώς μεγαλώνουμε, οι μύες μας αντικαθίστανται από λίπος, το οποίο επηρεάζει τις σωματικές μας ικανότητες. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε από το Health Research Journal του University of Boyacá, η γήρανση επηρεάζει πολύ την ευελιξία.

Αν και δεν μπορούμε φυσικά να την σταματήσουμε, μπορούμε να μην σταματήσουμε να είμαστε ενεργοί ώστε να τονώνουμε την ευλυγισία μας. Στην πραγματικότητα, ένας από τους λόγους για τους οποίους η ηλικία τείνει να επηρεάζει τόσο πολύ την ευλυγισία είναι επειδή συχνά συνοδεύεται από έναν καθιστικό τρόπο ζωής.
Άλλοι παράγοντες που μας επηρεάζουν

Οι γυναίκες είναι πιο ευέλικτες από τους άνδρες. Ωστόσο, μια γυναίκα με καθιστικό τρόπο ζωής θα είναι λιγότερο ευέλικτη από έναν άνδρα που αθλείται και κάνει διατάσεις.

Άλλος ένας παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ευλυγισία μας είναι οι περιορισμοί των αρθρώσεων. Είτε λόγω μιας χειρουργικής επέμβασης είτε λόγω προβλημάτων στις αρθρώσεις (όπως αρθρίτιδα ή οστεοαρθρίτιδα) ή υποκείμενων παθήσεων, η κινητικότητά μας μπορεί να επηρεαστεί, ανεξάρτητα αν οι μύες μας είναι σε φόρμα ή όχι.
Γιατί η ευλυγισία είναι τόσο σημαντική

Όπως είναι φανερό, είναι σημαντικό να παραμένουμε δραστήριοι σε κάθε ηλικία. Τα μαθήματα pilates, yoga και tai chi είναι αρκετά δημοφιλείς επιλογές, ακόμα και σε μεγάλες ηλικίες και μπορούν να βοηθήσουν στο να παραμείνουμε ευλύγιστοι.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ευλυγισία δεν αφορά μόνο τους μύες. Εάν οι μύες μας είναι κοντύτεροι, «τραβούν» τα οστά και μπορεί να καταλήξουμε να υποφέρουμε από οστικές παθήσεις ή να υποστούμε μυϊκό τραυματισμό. Οι μεγάλοι μύες δεν είναι βέβαια απαραίτητα και υγιείς. Το πιο σημαντικό είναι γενικά να υπάρχει μια καλή ισορροπία μεταξύ της δύναμης, της αντοχής και της ευλυγισίας για να μεγαλώνουμε και να είμαστε ακμαίοι και υγιείς.