Τυχαίο; Δεν νομίζω! Αυτό το διαφημιστικό σλόγκαν μας ήρθε στο μυαλό διαβάζοντας την ανάρτηση του Οδυσσέα Ξεριζωτή.
Ο λόγος για ένα πλοίο που το ονόμασαν Patra και αυτό… βούλιαξε. Διαβάστε το κείμενο της ανάρτησης: «Στις 10 Μαρτίου 1976, το Kronprins Frederik αγοράστηκε από την Αραβική Ναυτιλιακή Εταιρεία, Σουέζ, Αίγυπτος, παίρνοντας την κατοχή του πλοίου στις 16 Μαρτίου και μετονομάστηκε σε M/V Patra.
Η απώλεια του M / V Patra: Στις 23 ή 24 Δεκεμβρίου 1976, το Patra αναχώρησε από την Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας για να περάσει στο Σουέζ της Αιγύπτου με 353-387 επιβάτες και 88-94 μέλη πληρώματος. Πολλοί από τους επιβάτες ήταν προσκυνητές που επέστρεφαν από μουσουλμανικούς ιερούς τόπους της Μέκκας και της Μεδίνας, άλλοι ήταν Αιγύπτιοι εργάτες από τη Σαουδική Αραβία που επέστρεφαν στην πατρίδα τους με χρήματα και δώρα για τις οικογένειές τους.
Υπάρχουν αρκετές αντικρουόμενες πληροφορίες σχετικά με την απώλεια του πλοίου, αλλά είναι γνωστό ότι ξέσπασε πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο του πλοίου, η οποία, σύμφωνα με ορισμένες αναφορές, ακολουθήθηκε από μια σειρά εκρήξεων. Ένας από τους επιζώντες αναφέρει ότι αυτοί (οι επιβάτες) διατάχθηκαν να πηδήξουν στη θάλασσα μετά την πρώτη έκρηξη. Οι προσπάθειες πυρόσβεσης από το πλήρωμα του πλοίου αποδείχθηκαν αναποτελεσματικές και αργότερα διαπιστώθηκε ότι ο εξοπλισμός πυρόσβεσης ήταν απαρχαιωμένος και σε κακή κατάσταση.
Είναι γνωστό ότι δόθηκε η εντολή εγκατάλειψης του πλοίου, με τον καπετάνιο, Μοχάμεντ Χαμμέτ, να δηλώνει αργότερα ότι αυτός και το πλήρωμα έπρεπε να κυνηγήσουν πολλούς από τους επιβάτες από το βυθισμένο πλοίο με τσεκούρια επειδή αρνήθηκαν να αφήσουν τις αποσκευές και τα υπάρχοντά τους στο πλοίο. Άλλοι επιζώντες δήλωσαν επίσης ότι το πλήρωμα του πλοίου ήταν από τους πρώτους που χειρίστηκαν τις σωσίβιες λέμβους που λέγεται ότι ήταν γεμάτες τρύπες.
Καθώς οι επιβάτες και το πλήρωμα εγκατέλειπαν το πλοίο, μισή ντουζίνα πλοία που περνούσαν ήρθαν να τους σώσουν, μαζεύοντας πολλούς από τους ανθρώπους στο νερό και τις σωσίβιες λέμβους, με το ρωσική δεξαμενόπλοιο Λένινο να σώζει τον καπετάνιο και 201 από τους επιζώντες. Η Πάτρα, ακόμα στις φλόγες, βυθίστηκε λίγες ώρες αργότερα το πρωί της 25ης Δεκεμβρίου 1976 στη θέση 21.56 N / 38.28 E σε πάνω από 450 μέτρα νερού. Από τους επιβάτες και το πλήρωμα, 102 ζωές χάθηκαν......».