«Αν είχε αποκατασταθεί το σύστημα το σύστημα τηλεδιοίκησης στο δίκτυο του ΟΣΕ μετά την πυρκαγιά του Ιουλίου του 2019 θα υπήρχαν τουλάχιστον 10 μηχανισμοί «μπλοκ» με διαδοχική σηματοδότηση και αισθητήρες και των δύο συρμών. Και η αποτροπή της τραγωδίας στα Τέμπη θα ήταν απολύτως βέβαιη.

Δεν θα σταματούσε μόνο η επιβατική που ξεκίνησε από την Λάρισα αλλά κι η εμπορική που από την άλλη πλευρά ερχόταν κατά πάνω της. Με ένα πολλαπλό δηλαδή σύστημα ασφαλείας.

Με το αναφερόμενο τοπικό ηλεκτρονικό κέντρο αυτόματου χειρισμού, κυρίως των κλειδιών, και σε εμβέλεια περίπου πέντε χιλιομέτρων στο κέντρο της Λάρισας που κατασκευάσθηκε τον Νοέμβριο του 2022, παρεχόταν μόνο η δυνατότητα «ηλεκτρονικής χάραξης» της πορείας του επιβατικού τραίνου.

Δηλαδή μόνο μία ασφαλιστική δικλείδα κι η οποία εξουδετερώθηκε λόγω της ομολογημένα, προβληματικής, ελλιπούς εκπαίδευσης του 59χρονου σταθμάρχη -όπως και δεκάδων άλλων- που βρισκόταν διαρκώς σε κατάσταση σύγχυσης».

Απίστευτο μπάχαλο με τη τηλεδιοίκηση – Έβαζαν υλικά χωρίς πιστοποίηση

Σε αυτήν την επισήμανση προχώρησαν μιλώντας προς το «in» σιδηροδρομικοί που γνωρίζουν τα δεδομένα των κινήσεων των συρμών στην περιοχή της Θεσσαλίας κι όχι μόνo, ύστερα από τις πολιτικές προστριβές που υπάρχουν για το σύστημα ελέγχου της κίνησης των συρμών.

Όπως αναφέρουν «μέχρι τις 29 Ιουλίου 2021 οπότε σημειώθηκε η καταστροφική πυρκαγιά σε σταθμό του ΟΣΕ σε απόσταση 8χλμ από το κέντρο της Λάρισας λειτουργούσε το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης από την Λάρισα στο Πλατύ , δηλαδή σε όλο το εύρος της πορείας των δύο τραίνων που συγκρούσθηκαν στα Τέμπη. Αυτό περιελάμβανε αισθητήρες, σύστημα σηματοδοτών και ηλεκτρονικό δίκτυο παρακολούθησης των συρμών σε όλο το δίκτυο της Θεσσαλίας -Πιερίας.

Πόσο κοστίζει ένα τιγράκι στη μαύρη αγορά

Μέχρι τότε υπήρχαν ειδικοί σταθμάρχες –ανά βάρδιες- στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης στην Λάρισα που ήλεγχαν ηλεκτρονικά τις κινήσεις όλων των τραίνων και πολλές φορές είχαν διορθώσει σφάλματα συναδέλφων τους με κλειδιά κατεύθυνσης των συρμών, λάθος πορείες κ.λπ. Επιπλέον υπήρχε καλύτερη εικόνα στα επιχειρησιακά κέντρα για την κυκλοφορία της Αθήνας.

Όμως μετά την πυρκαγιά, αντί να υπάρξει επισκευή και συνδέσεις των καλωδιώσεων μικρού κόστους, ώστε να υπάρχει προειδοποιητική φωτοσήμανση κλπ οι υπεύθυνοι του ΟΣΕ αρκέσθηκαν σε διαβεβαιώσεις υπευθύνων των εταιρειών ότι το νέο υπό κατασκευή σύστημα (σ.σ. η περιβόητη σύμβαση «717») αισθητήρων θα ήταν έτοιμο σε λίγους μήνες. Κι έτσι δεν χρειαζόταν…άχρηστες διορθώσεις του παλιού.

Όμως το νέο έργο παρουσίαζε στασιμότητα κι έτσι αφού δεν διορθώθηκε η ζημιά λίγων χιλιάδων ευρώ μετά την πυρκαγιά, το δίκτυο του ΟΣΕ έμεινε «τυφλό» για τέσσερα χρόνια. Με τις γνωστές οδυνηρές συνέπειες».

in.gr