Ήταν θέμα χρόνου να συμβεί η τραγωδία στα Τέμπη, εξαιτίας της ελλιπούς κατάρτισης του προσωπικού, τονίζει ο επικεφαλής της Ομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Ενώσεων Μηχανοδηγών.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Ενώσεων Μηχανοδηγών (ALE) Χουάν Χεσούς Γκαρθία Φράιλε, μιλώντας στον ΑΝΤ1 τόνισε: «Ζητούσαμε επικοινωνία από το 2010, αλλά επικοινωνήσαμε με την ελληνική κυβέρνηση δια του υφυπουργού Μεταφορών το 2016 ή 2017 αλλά και με τον υπουργό. Μάθαμε ότι δεν έκαναν τίποτα, τα προβλήματα παρέμεναν ίδια. Είχαμε πληροφορηθεί πριν από το δυστύχημα ότι τα προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν. Προβλήματα στην υποδομή, στα ανταλλακτικά, προβλήματα κατάρτισης».

Η επιστολή στην Κομισιόν

«Η σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη δεν ήταν αποτέλεσμα μιας κακιάς στιγμής. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος στην μοιραία του κατάντια υποβαθμίστηκε από όλους όσοι είχαν την ευθύνη του.Το τελευταίο καρφί στο φέρετρο του σιδηροδρομου ήταν μια τροποποιηση σε νόμο του 2011 που πλέον δεν επέβαλε ως υποχρεωτικά το πτυχίο γυμνασίου ή την επαρκή γνώση ελληνικών, ώστε κάποιος να λάβει άδεια μηχανοδηγού». Αυτά καταγγέλονται σε αρμόδια επιτροπή της Κομισιόν σε επιστολή που εστάλη.

Η επιστολή απεστάλη στις 22 Αυγούστου 2022 και την υπογράφει ο επικεφαλής της Ομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Ενώσεων Μηχανοδηγών (ALE).

Στην επιστολή του Φράιλε προς την Κομισιόν δεν υπήρξε απάντηση. Και είχε ενημερωθεί η ΑΛΕ για την ανυπαρξία αντιμετώπισης των προβλημάτων και μετά την επιστολή που κατέληγε ως εξής: «Γινόμαστε μάρτυρες της πλήρους υποβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών».

Μετά το πολύνεκρο δυστύχημα η ΑΛΕ έγραψε μια πολύ σκληρή επιστολή στην Ευρωπαία Επίτροπο για τις μεταφορές αποδίδοντας τα του Καίσαρος τω Καίσαρι.