Δεν είναι λίγες πλέον οι φωνές που τονίζουν ότι όχι μόνο δεν είναι δυνατή η υπόγεια χάραξη της γραμμής του σύγχρονου τρένου από το Ρίο και μετά, αλλά ότι και το έργο που έχει σχεδιάσει το υπουργείο Υποδομών είναι φαραωνικό, εκτός λογικής.

Θυμίζουμε ότι το σχέδιο αφορά την υπόγεια χάραξη της γραμμής του τρένου με την μορφή cut and cover από το ύψος της Κανελλοπούλου και μετά με δύο βυθίσεις και ανυψώσεις έως στην περιοχή του νέου λιμανιού.

Έργο που σύμφωνα με πολλούς συγκοινωνιολόγους, αλλά και πολιτικούς μηχανικούς που ειδικεύονται στους σιδηρόδρομους είναι δύσκολο να γίνει. Η ανάρτηση του πατρινού συγκοινωνιολόγου Δημήτρη Σαρδελιάνου είναι χαρακτηριστική.  

«Σε απάντησή του για την υπογειοποίηση του τραίνου ο Υπουργός Καραμανλής είπε προχθές: «Στο παρελθόν είχαν προταθεί λύσεις εκτός κάθε λογικής, για την υπογειοποίηση, διότι απλούστατα δεν μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν και επομένως δεν θα κατασκευαζόταν το έργο ποτέ.

Εμείς καθίσαμε και μελετήσαμε τη διαδικασία, με μεγάλη προσοχή και διαπιστώσαμε ότι μπορεί να υπάρξει μερική υπογειοποίηση 5,2 χλμ., με τη μέθοδο cut & cover.»

Η φωτογραφία που παραθέτω είναι το σκάμμα του Μετροπόντικα των εργασιών της γραμμής 4 του Μετρό στην Αθήνα. Όπως υπολογίζω το βάθος πρέπει να είναι περίπου 12 μέτρα, όσο δηλαδή και το βάθος για την υπογειοποίηση του τραίνου. Το δε πλάτος περίπου το ίδιο.

Αυτό φανταστείτε το σε μήκος 5,2 χιλιομέτρων, και μάλιστα στο παραλιακό μέτωπο μέσα στο νερό που πρέπει να γίνουν και πρόσθετες εργασίες με πασσάλους στον πυθμένα (αγνώστου βάθους) για την θεμελίωση του δαπέδου.

Και αυτό ο υπουργός το ονομάζει εντός λογικής και ότι κάθισαν και με μεγάλη προσοχή το μελέτησαν. Και εμείς επίσης το θεωρούμε ρεαλιστικό και το διεκδικούμε».