Ο Τσάρλι είναι ένας ακραία παχύσαρκος, αποκομμένος από την ζωή, καθηγητής online μαθημάτων συγγραφής. Ένα ξαφνικό, σχεδόν θανατηφόρο, καρδιακό επεισόδιο τον κάνει να αναθεωρήσει τη ζωή του. Κατά την διάρκεια πέντε ημερών, στο σπίτι που αποτελεί τα τελευταία χρόνια και ολόκληρο τον κόσμο του, ο Τσάρλι θα δεχτεί τις επισκέψεις της μοναδικής φίλης του με την οποία τον συνδέει μια κοινή τραγωδία (Χονγκ Τσάου), της απόμακρης κόρης του με την οποία ίσως πλέον κάθε δεσμός έχει καταστραφεί (ΣέιντιΣινκ), ενός νεαρού ιεροκήρυκα (ΤάιΣίμπκινς) που μοιάζει να είναι εξίσου χαμένος με εκείνον και, φυσικά, της πρώην γυναίκας του που, αν και χρόνια μετά τον χωρισμό τους, δείχνει να διατηρεί την δική της μοναδική θεώρηση των πραγμάτων (Σαμάνθα Μόρτον).

Εκ πρώτης όψεως, η «Φάλαινα» δείχνει να σηματοδοτεί την «επιστροφή» τουσκηνοθέτη ΝτάρενΑρονόφσκι, του οποίου η καριέρα έχει πάρει την κατιούσα μετά τις δύο τελευταίες, αποτυχημένες, απ’ όλες τις απόψεις, ταινίες του(«Νώε» και «Μητέρα!»). Για τον Αρονόφσκι αποτελεί ένα βήμα προς την κανονικότητα, αλλά αυτό από μόνο του δεν φτάνει.Δυστυχώς, παρά τις ενδιαφέρουσες ερμηνείες, η ταινία πάσχει από ένα κακοσχεδιασμένο σενάριο (το έγραψε ο Σάμιουελ Χάντερ, βασιζόμενος στο ομότιτλο, δικό του θεατρικό έργο). Τα πάντα φαίνονται τεχνητά στην πλοκή, οι αλληλεπιδράσεις των χαρακτήρων είναι υπερβολικές και ο κεντρικός χαρακτήρας του δράματος αποδεικνύεται το δεύτερο λιγότερο ενδιαφέρον άτομο σε αυτή την ιστορία πέντε προσώπων. Περιστασιακά, η «Φάλαινα» θυμίζει την ταινία του Αρονόφσκι «Ο παλαιστής» (2008), αλλά η οποιαδήποτε σύγκριση απλώς αναδεικνύει τα δυνατά σημεία του δεύτερου έργου και τις αδυναμίες του πρώτου.

Πολλά έχουν γραφτεί για την ερμηνεία του Μπρένταν Φρέιζερ, ο οποίος απουσίαζε σε μεγάλο βαθμό από τη μεγάλη οθόνη την τελευταία δεκαετία (αν και ήταν ενεργός στην τηλεόραση). Η εξωτερική εμφάνιση του Φρέιζερ δεν έχει αλλάξει τόσο ριζικά από τότε που έγινε σταρ στην ταινία «Η Μούμια». Αν και έβαλε κάποια κιλά για να παίξει τον νοσηρά παχύσαρκο Τσάρλι στη «Φάλαινα», η μεταμόρφωση του οφείλεται κυρίως στην ομάδα μακιγιάζ, αν και οι περιορισμοί του προϋπολογισμού στον τομέα αυτό είναι εμφανείς σε κάποιες σκηνές, όπως όταν ο Τσάρλι σηκώνεται όρθιος ή κάνει ντουζ. Η ερμηνεία του Φρέιζερ είναι πειστική και συγκινητική, αλλά η βιασύνη να τον επαινέσουν οφείλεται  -τουλάχιστον εν μέρει- στο δόλωμα για τα Όσκαρ του «ελκυστικού ατόμου που παίζει κάποιον άσχημο» που πάντα οδηγεί σε μια υποψηφιότητα (όπως παλιότερα η ΣαρλίζΘερόν). Ενώ θαυμάζω την αφοσίωση του Φρέιζερ στον ρόλο, οι ερμηνείες της Χονγκ Τσάου, της Σαμάνθα Μόρτον και ίσως ακόμη και τηςΣέιντιΣινκδεν υπολείπονται καθόλου.

Οι καλύτερες στιγμές της ταινίας είναι οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ του Τσάρλι και της Λιζ, όπως και μεταξύ του Τσάρλι και τηςΈλι, όπου ψήγματα αλήθειας και ειλικρίνειας έρχονται στην επιφάνεια. Δεν ισχύειτο ίδιο, όμως, για καμία σκηνή με τον Τόμας, τον νεαρό ιεροκήρυκα. Ο χαρακτήρας του είναι περιττός και τα κίνητρά του αδύναμα. Λίγα πράγματα για τον Τόμας είναι πιστευτά και οι προσπάθειες να τυλιχτεί με μυστήριο απλώς τον κάνει ακόμη πιο απογοητευτικό σαν χαρακτήρα όταν αποκαλύπτεται η αλήθεια.

Ο Τσάρλι έχει να δείξει λιγότερα από όσα θα περίμενε κανείς από μια δίωρη μελέτη χαρακτήρα. Επιφανειακά, είναι ένας απογοητευμένος άνθρωπος, αποκομμένος από όλους και βουτηγμένος στην αυτολύπηση. Αναγνωρίζει ότι χρειάζεται λύτρωση, αλλά ουδέποτε κάνει μια σοβαρή προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση. Ουσιαστικά, βλέπουμε την πορεία ενός ανθρώπου προς την αυτοκαταστροφή, ο οποίος δεν μαθαίνει ποτέ από τα λάθη του, παρά υποβάλλεται σε μαζοχιστικά αυτό-βασανιστήρια.Η ιστορία, κάλλιστα,θα μπορούσε να συνοψιστεί στην εξής πρόταση: «νοσηρά παχύσαρκος άνδρας προσπαθεί να βάλει τάξη (χωρίς να τα καταφέρνει) στη κατεστραμμένη ζωή του προτού πεθάνει.»

ΗΠΑ, 2022

Σκηνοθεσία: ΝτάρενΑρονόφσκι

Σενάριο: Σάμιουελ Ντ. Χάντερ

Φωτογραφία: Μάθιου Λίμπατικ

Μοντάζ: ΑντριουΒάισμπλουμ

Μουσική: ΡομπΣίμονσεν

Πρωταγωνιστούν: Μπρένταν Φρέιζερ, ΣάντιΣινκ, Χονγκ Τσάου

Διάρκεια: 117 λεπτά

Η ταινία προβάλλεται στο«OPTIONS» Veso Mare

Ακτή Δυμαίων 17, Πάτρα, Ελλάδα

Τετάρτη, αίθουσα 3 / 21:20

Τετάρτη, αίθουσα 6 / 20:00

Πέμπτη, αίθουσα 3 / 21:20

Πέμπτη, αίθουσα 6 / 20:00

Παρασκευή, αίθουσα 3 / 21:20

Παρασκευή, αίθουσα 6 / 20:00

Σάββατο, αίθουσα 3 / 21:20

Σάββατο, αίθουσα 6 / 20:00

Κυριακή, αίθουσα 3 / 21:20

Κυριακή, αίθουσα 6 / 20:00

Δευτέρα, αίθουσα 8 / 21:20

Δευτέρα, αίθουσα 6 / 20:00

Τρίτη, αίθουσα 3 / 21:20

Τρίτη, αίθουσα 6 / 20:00