Δύο πρόσωπα παρουσιάζει η εορταστική αγορά εντελώς αντιφατικά μεταξύ τους, όχι μόνο στην Πάτρα, αλλά σε πανελλήνια κλίμακα.

Από την μία μεγάλη επισκεψιμότητα στα καταστήματα εστίασης και στα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης, βροχή οι κρατήσεις στα ρεβεγιόν που έγιναν, αυξημένες παραγγελίες στα κέτερινγκ με πολλούς να γιορτάζουν στο σπίτι και όλα αυτά με ένα έντονο ενδιαφέρον για ταξίδια και εκδρομές, κλείνοντας θέσεις στα ταξιδιωτικά γραφεία για να πάνε τόσο στους χειμερινούς προορισμούς της χώρας, όσο και στο εξωτερικό.

Αυτό είναι το ένα πρόσωπο. Από την άλλη στο εμπόριο και στα καταστήματα με είδη δώρων, ρούχα, υποδήματα, στα παιχνίδια, το ενδιαφέρον του κόσμου ήταν περιορισμένο και οι αγορές μετρημένες, με την εμπορική κίνηση να τονώνεται για λίγο και μόνο συγκεκριμένες ημέρες, παραμονές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

Τι πραγματικά συμβαίνει; Είναι ένα ερώτημα και αυτό που έχουν διατυπώσει μέσα από την παραπάνω διαπίστωση αρκετά στελέχη και παράγοντες της αγοράς.


Η βασική εξήγηση που δίνουν για αυτά τα δύο αντιφατικά πρόσωπα με την εστίαση, την ψυχαγωγία και τα ταξίδια να συγκεντρώνουν μεγαλύτερους τζίρους ακόμα και από την περίοδο πριν της πανδημίας έχει να κάνει με την ανάγκη του κόσμου και τις προτεραιότητες του.

Όπως φάνηκε ο κόσμος έχει ανάγκη να περάσει καλά και να ξεφύγει από την καθημερινότητα του, έχοντας την διάθεση να ξοδέψει και να καταναλώσει χρήματα πάνω σε ότι του στέρησαν την περασμένη διετία, μέσα από τα μέτρα, τους ελέγχους και τις απαγορεύσεις.

Αντίθετα δεν φαίνεται να τον ενδιαφέρει και τόσο να αγοράσει υλικά αγαθά που κάποτε ήταν η βασική πτυχή του καταναλωτικού του χαρακτήρα, έχει αλλάξει προτεραιότητες και δεν έχει ανάγκη πλέον αυτά και κατά συνέπεια δεν δείχνει διαθέσιμος για να ξοδέψει χρήματα, πέρα από τα απολύτως αναγκαία.