Όπως κύλησαν οι μέρες των Χριστουγέννων από πλευράς εμπορικής κίνησης, έτσι κύλησαν και οι μέρες της Πρωτοχρονιάς. Πώς; Μέτρια πράγματα στην αρχή της εβδομάδας και τόνωση της κίνησης την προ παραμονή και την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.

Φτάνει αυτό για να μπορέσουν τα καταστήματα να ελπίζουν σε καλύτερες ημέρες για το νέο έτος; Μάλλον όχι. Το θετικό όμως είναι ότι η ψυχολογία της αγοράς τις μέρες της εορταστικής περιόδου φάνηκε να ανεβαίνει, όπως και η ψυχολογία του κόσμου που έδειξε ότι έχει την διάθεση να γιορτάσει και να καταναλώσει όσο εκεί που μπορούσε.

Βοήθησαν στο εορταστικό κλίμα και οι εκδηλώσεις του Εμπορικού Συλλόγου την διάρκεια του δεκαήμερου. Όμως από την άλλη όσο και να ανέβηκε η ψυχολογία της αγοράς τις μέρες αυτές, φάνηκε για ακόμα μία φορά ότι οι δυνατότητες του κόσμου για να αγοράσει είναι περιορισμένες και ότι οι προτεραιότητες του έχουν αλλάξει.

Για αυτό και ψώνιζε ακόμα και αυτές τις μέρες συγκρατημένα και διστακτικά, βάση κυρίως των αναγκών του και όχι των επιθυμιών του. Ένα επίσης θετικό είναι στις γιορτές αυτές φάνηκε να μειώνεται κάπως η ψαλίδα της κινητικότητας μεταξύ των τοπικών επιχειρήσεων και των ξένων πολυεθνικών αλυσίδων.

Ο κόσμος έδειξε να έχει την τάση και την θέληση για να στηρίξει την τοπική αγορά. Ως εκεί όμως. Τα μαγαζιά που κινήθηκαν περισσότερο ήταν αυτά με είδη δώρων και παιχνίδια,  με ρουχισμό και υποδήματα, ενώ ένα ενδιαφέρον υπήρξε και για τα βιβλία.

Μετά την εορταστική περίοδο πλέον τα μαγαζιά ετοιμάζονται για τις χειμερινές εκπτώσεις, ελπίζοντας ότι θα υπάρξει μια ανάκαμψη και μια κινητικότητα, έστω και μικρή.