Στο ίδιο έργο θεατές οι εμπορικές τοπικές επιχειρήσεις της Πάτρας, κάθε χρόνο πλέον, παραμονές της Black Friday.

Ποιο είναι το έργο αυτό; Κι ενώ όλη η αγορά ετοιμάζει τις προσφορές για την Μαύρη Παρασκευή και περιμένει να κινηθεί στο πλαίσιο αυτό του καταναλωτικού ξενόφερτου εθίμου, την ίδια στιγμή είναι αναγκασμένη να υποστεί το… μαρτύριο της σταγόνας.

Ο κόσμος όλο αυτό το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι την Μαύρη Παρασκευή «κρατιέται», δεν προχωράει σε αγορές που ίσως να τον ενδιέφεραν, περιμένοντας όπως είναι λογικό τις μεγάλες προσφορές και τις εκπτώσεις που του έχουν υποσχεθεί, κυρίως τα πολυκαταστήματα και οι αλυσίδες των πολυεθνικών από τις διαφημίσεις στην τηλεόραση και στα υπόλοιπα ΜΜΕ.

Έτσι, το διάστημα πριν από την Μαύρη Παρασκευή που φέτος πέφτει στις 25 Νοεμβρίου και θα κρατήσει για ένα τριήμερο (Σάββατο και Κυριακή), η αγορά είναι «νεκρή» και το όλο σκηνικό θυμίζει κάτι σαν ένα ιδιότυπο lockdown.  

Όπως λένε έμποροι που ζούνε και φέτος αυτή την κατάσταση το σκηνικό που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια στην αγορά από τα μέσα Νοεμβρίου και μετά εξαιτίας της Μαύρης Παρασκευής, δεν είναι σίγουροι κατά πόσο σε τελική ανάλυση ενισχύει ή όχι τα ταμεία τους.

Ο μισός Νοέμβρης έγινε "μαύρη" Παρασκευή

Κι αυτό γιατί ο Νοέμβρης ή έστω ο μισός από αυτόν, ένας από τους καλύτερους μήνες για τον τζίρο των εμπορικών επιχειρήσεων, (μετά ίσως από τον Δεκέμβριο), τείνει να εξελιχθεί σε ένα τριήμερο Μαύρης Παρασκευής.

Μαύρος δηλαδή. Το ακόμα χειρότερο για τους εμπόρους είναι ότι η κατάσταση αυτή ευνοεί και δίνει ένα επιπλέον πλεονέκτημα στις μεγάλες επιχειρήσεις και στις αλυσίδες που συγκεντρώνουν μέσα από τις προσφορές τον μεγαλύτερο όγκο των καταναλωτών για την Μαύρη Παρασκευή.

Έτσι τα μαγαζιά της τοπικής αγοράς, χάνουν τον μισό Νοέμβρη και μη μπορώντας να ανταγωνιστούν τις προσφορές των πολυεθνικών χάνουν και την Μαύρη Παρασκευή μαζί με τις… προεκτάσεις της.