Μόνο το 30% των προβλεπόμενων θέσεων ελλιμενισμού έχει ολοκληρωθεί στη Δυτική Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού.
Το γεγονός αυτό δείχνει πόσο πίσω είμαστε ακόμα στον θαλάσσιο τουρισμό, αλλά και τις απώλειες εκατομμυρίων ευρώ για την Δυτική Ελλάδα που έχει προκαλέσει η μεγάλη καθυστέρηση στην ανάπτυξη νέων λιμενικών εγκαταστάσεων με Μαρίνες και Αλιευτικά Καταφύγια.
Παρά το γεγονός ότι μέσα από το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό αλλά και το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Δυτικής Ελλάδας έχει ήδη προσδιοριστεί ο στόχος που είναι η ανάπτυξη πάνω από 2.700 θέσεων ελλιμενισμού για τουριστικά σκάφη, η πορεία των σχετικών επενδύσεων κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Συγκεκριμένα σε όλη τη Δυτική Ελλάδα έχει προχωρήσει η χωροθέτηση αλλά εκκρεμεί η κατασκευή 1.900 περίπου νέων θέσεων ελλιμενισμού τουριστικών σκαφών ενώ ήδη διατίθενται περί τις 800 θέσεις.
Την σχετική πρόβλεψη για την επέκταση του δικτύου εξυπηρέτησης τουριστικών σκαφών στην Δυτική Ελλάδα έχουν κάνει η Γενική Γραμματεία Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης και το ΤΑΙΠΕΔ στο οποίο ανήκουν οι λιμενικές εγκαταστάσεις.
Ειδικότερα οι περιοχές στις οποίες έχουν χαρακτηρισθεί ως Μαρίνες και προβλέπεται η επέκτασή τους είναι στην Αγυιά, εντός του κεντρικού λιμένα της Πάτρας και σε Κυλλήνη, Πάλαιρο, Άκτιο, Κατάκολο, Μεσολόγγι και Γρίμποβο Ναυπάκτου.
Μόλις 300 σκάφη στην Μαρίνα της Πάτρας
Σήμερα η Μαρίνα της Πάτρας μπορεί να φιλοξενήσει περί τα 300 σκάφη, αριθμός μειωμένος λόγων των πρόσφατων καταστροφών (29-11-2021 και 30-11-2021). Το Γραφείο Μαρίνας του Δήμου σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Οικονομικής Διαχείρισης έχει ανακοινώσει ότι προχωρά στην ανακατασκευή θέσεων ελλιμενισμού.
Η δαπάνη για την αποκατάσταση της ηλεκτρομηχανολογικής εγκατάστασης και αντικατάστασης των τριών κατεστραμμένων πλωτών προβλητών, ανέρχεται στις 800 χιλ. ευρώ ενώ άλλα 1,2 εκατ. ευρώ απαιτούνται για την πλήρη επισκευή όλων των ζημιών των λιμενικών υποδομών.