H Black Friday πλησιάζει, με τα περισσότερα από τα πολυεθνικά καταστήματα να έχουν προχωρήσει ήδη σε προσφορές που ξεκινούν από 40% και φτάνουν το 70% ή ακόμα και πιο ψηλά.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς την προτεραιότητα και φέτος στον όγκο του καταναλωτικού κοινού που θα σπεύσουν να αξιοποιήσουν τις προσφορές και τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν, θα έχουν κυρίως τα καταστήματα με ηλεκτρονικά είδη και με οικιακές συσκευές.

Τηλεοράσεις, υπολογιστές, πλυντήρια κτλ. Από εκεί και μετά ζήτηση αναμένεται να υπάρξει στα είδη ρουχισμού και στα υποδήματα που κρίνοντας από τα προηγούμενα έτη θα είναι στη δεύτερη μοίρα των επιλογών του καταναλωτικού κοινού για την "Μαύρη Παρασκευή".

Εκείνο πάντως που ανησυχεί την τοπική αγορά και τα εμπορικά μαγαζιά της Πάτρας που ευελπιστούν στο να διεκδικήσουν έστω και ένα μικρό κομμάτι από την πίτα του τριημέρου προσφορών που έρχεται, είναι ότι εκτός των πολυεθνικών θα έχουν και έναν ακόμα αντίπαλο για να αντιμετωπίσουν.

Κι αυτό δεν είναι άλλο από το διαδικτυακό και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Η τάση του καταναλωτικού κοινού με βάση τα προηγούμενα έτη (τάση που διογκώθηκε κατά τη διάρκεια της καραντίνας) ήταν να ψωνίζει από το διαδίκτυο. Ειδικότερα, την Μαύρη Παρασκευή οι προσφορές από το διαδίκτυο δίνουν και παίρνουν και οι πωλήσεις από εκεί παρουσιάζουν μια σημαντική αύξηση.

Αυτό λοιπόν μειώνει ακόμα περισσότερο τα περιθώρια για τις τοπικές επιχειρήσεις, με τις περισσότερες από αυτές να μην μπορούν να ανταγωνιστούν διαδικτυακά ούτε τις αντίστοιχες ιστοσελίδες των μεγάλων πολυεθνικών, ούτε των επιχειρήσεων εκείνων που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο.