Ηλεκτροσόκ παθαίνουν οι καταναλωτές από τους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς ρεύματος παρά τις επιδοτήσεις που δίνει η κυβέρνηση. Αυτό συμβαίνει επειδή οι καταναλωτές ρεύματος λαμβάνουν εκκαθαριστικό οκταμήνου αντί τετραμήνου καθώς ο ΔΕΔΔΗΕ αδυνατεί να μετρήσει εγκαίρως την κατανάλωση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να δυσκολεύονται να πληρώσουν τον λογαριασμό τους.

Η εφημερίδα “Καθημερινή “παραθέτει ένα σχετικό παράδειγμα: Ένας εκκαθαριστικός λογαριασμός 8μήνου το διάστημα προ κρίσης δεν προκαλούσε τόσο μεγάλο σοκ αφού η τιμή της κιλοβατώρας ήταν χαμηλή. Ωστόσο την τρέχουσα περίοδο, ένας εκκαθαριστικός 8μήνου αντί τετραμήνου ή και άνω του έτους σε κάποιες περιπτώσεις, είναι δύσκολο να αποπληρωθεί και εύλογα προκαλεί αγανάκτηση.

Μάλιστα κύκλοι του ΔΕΔΔΗΕ δηλώνουν σχετικά στην εφημερίδα “Καθημερινή “πως αυτό αφορά συνολικά σε 7,5 εκατ. μετρητές. Οι μετρητές αυτοί συνήθως βρίσκονται σε εσωτερικούς χώρους και τα συνεργεία δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση για την καταμέτρηση εάν δεν τους ανοίξει κάποιος. Επίσης επισημαίνεται πως το έργο της καταμέτρησης έχει ανατεθεί σε ποσοστό 95% σε εργολάβους, τα συνεργεία των οποίων δεν είναι εύκολο να ελεγχθούν παρά τα διάφορα εργαλεία που εφαρμόζει.

Αδυνατούν οι καταναλωτές να ελέγξουν τι πληρώνουν

Οι καταναλωτές είναι επίσης αδύνατον να ελέγξουν ακριβώς τι πληρώνουν για το ρεύμα στο τετράμηνο, αφού η τιμή της κιλοβατώρας αλλάζει πλέον ανά μήνα αλλά η καταμέτρηση γίνεται ανά τετράμηνο. Οι προμηθευτές επιμερίζουν τη συνολική κατανάλωση του τετραμήνου ανά μήνα και χρεώνουν με βάση την αντίστοιχη μηνιαία τιμή, μηχανισμός που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική μηνιαία κατανάλωση, κάτι που διαφοροποιεί και το πραγματικό κόστος.

Μια αντίστοιχη εικόνα μεταφέρεται και από την πλευρά του ΔΑΠΕΕΠ που διαχειρίζεται το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης μέσω του οποίου χρηματοδοτούνται οι επιδοτήσεις των λογαριασμών ρεύματος. Για να δοθούν οι επιδοτήσεις στους παρόχους θα πρέπει ο ΔΑΠΕΕΠ να διασταυρώσει τα στοιχεία των καταναλώσεων που δίνει ο κάθε πάροχος με τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ τα οποία φτάνουν στον ΔΑΠΕΕΠ με μεγάλη καθυστέρηση. Η εκκαθάριση για το 2021 στάλθηκε από τον ΔΕΔΔΗΕ στον ΔΑΠΕΕΠ προ μιας εβδομάδος.

Πηγή: enikonomia