Το 60%  της μείωσης των δαπανών στη μέση ελληνική οικογένεια, από το 2008 και μετά, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, αφορά τον ρουχισμό και τα υποδήματα.

Αυτό διατυπώνεται μεταξύ άλλων σε σχετική στατιστική έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ που καταλήγει στην φτώχεια που έχει εξαπλωθεί από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης στην ελληνική οικογένεια και την διαφορά στον οικογενειακό προϋπολογισμό σε επιμέρους ζητήματα, όλο αυτό το διάστημα που έχει μεσολαβήσει.

Πιο συγκεκριμένα η μείωση σε δαπάνες στον ρουχισμό και στα υποδήματα για τη μέση ελληνική οικογένεια αγγίζει το 59,1% και αποτελεί την μεγαλύτερη μείωση σε όλους τους επιμέρους τομείς που έχει κάνει ένα μέσο νοικοκυριό, προκειμένου να ανταποκριθεί στις συνθήκες που διαμορφώθηκαν από το 2008 και μετά.

Η μείωση αυτή, σε ένα τόσο υψηλό ποσοστό, αποτυπώνει σε μεγάλο βαθμό αυτό που τονίζουν οι παράγοντες της αγοράς, ότι οι εμπορικές αγορές για ενδυμασία και υποδήματα, έχουν φτάσει να αποτελούν την τελευταία προτεραιότητα του μέσου καταναλωτή.

Δεν είναι πλέον στις ανάγκες του καταναλωτή να αγοράσει για να ντυθεί και σίγουρα δεν το κάνει αυτό με την συχνότητα που το έκανε παλιότερα. Παράλληλα όταν αγοράζει, εκτός από το ότι τι κάνει διστακτικά κοιτάζει να παίρνει κάτι που είναι οικονομικό για την τσέπη του, αφήνοντας στην άκρη τις επιλογές που είχε παλιότερα για μάρκες και brands.

Στοιχεία που φαίνεται ότι ισχύουν ακόμα και για τους Πατρινούς καταναλωτές που κάποτε έδιναν μεγάλη σημασία στο ρούχο που αγόραζαν, στην ποιότητα και στην μάρκα του, κάτι που χαρακτήριζε αγόρια και κορίτσια, άνδρες και γυναίκες. 

Το όλο θέμα σκιαγραφεί και εξηγεί ταυτόχρονα την πτώση που υπάρχει στην αγοραστική δύναμη των εμπορικών μαγαζιών του είδους, ενός είδους που είχε κάποτε τον πρωταγωνιστική ρόλο στο λιανικό εμπόριο. Πτώση που ξεκίνησε από τα χρόνια της κρίσης και παγιώθηκε, φτάνοντας σε ακόμα πιο χαμηλό επίπεδο, το διάστημα μετά την πανδημία.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις που έκλεισαν σύμφωνα με την υπηρεσία του ΓΕΜΗ του Επιμελητηρίου Αχαίας από το 2011 και μετά έφτασαν τις 4.222,  με το πρόσημο μεταξύ των εγγραφών και των διαγραφών στον τομέα του εμπορίου για το ίδιο διάστημα να είναι αρνητικό και να φτάνει το -137 (έγιναν δηλαδή 4.168 εγγραφές).

Ένα μεγάλο μέρος των λουκέτων που σημειώθηκαν τα χρόνια αυτά στον τομέα του εμπορίου αφορούσε, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, τον ρουχισμό και τα υποδήματα. Μένει να δούμε αν το επόμενο διάστημα με την πτώση στην εμπορική κίνηση να συνεχίζεται και τις υποχρεώσεις με τα πάγια έξοδα να αυξάνονται, δούμε νέα εκτόξευση των λουκέτων και των διαγραφών.