Νιώθετε πρήξιμο; Έχετε κράμπες; Αισθάνεστε ότι δεν μπορείτε να ελέγξετε τα συναισθήματά σας; Τα period blues υφίστανται και δεν υπάρχει γυναίκα που δεν βρίσκεται για κάποιες ημέρες κάθε μήνα αντιμέτωπη με αυτά – σε μικρότερη ή μεγαλύτερο βαθμό. Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι που μπορείτε να απαλύνετε τον πόνο – σωματικά και συναισθηματικά, όπως αναφέρει το vita.

Κοινά συμπτώματα περιόδου για γυναίκες όλων των ηλικιών

Υπάρχουν πολλά σημάδια ότι πλησιάζει η περίοδός σας. Για τις περισσότερες γυναίκες, τα συμπτώματα της περιόδου ξεκινούν μία έως δύο εβδομάδες πριν από την έναρξη της εμμήνου ρύσεως. Τα πιο κοινά συμπτώματα της περιόδου περιλαμβάνουν φούσκωμα, κράμπες, εξάρσεις ακμής, πρησμένους κι ευαίσθητους μαστούς (καλώς ή κακώς), εξάντληση και, φυσικά, εναλλαγές της διάθεσης. Ευτυχώς, υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να μειώσετε την ένταση αυτών των συμπτωμάτων.

Μειώστε τη ζάχαρη και το αλάτι

Η ζάχαρη έχει φλεγμονώδεις επιδράσεις που θα επιτείνουν το πρήξιμο. Η κατανάλωση πολλής ζάχαρης θα ρίξει απότομα τη διάθεσή σας στη συνέχεια. Αυτό θα σας κάνει πιο κυκλοθυμικές, ευερέθιστες και κουρασμένες.

Η πρόσληψη αλατιού είναι επίσης κάτι που πρέπει να προσέξετε. Το αλάτι μπορεί να οδηγήσει σε κατακράτηση νερού γύρω από την κοιλιά σας, με αποτέλεσμα να αισθάνεστε φουσκωμένες. Η υψηλή πρόσληψη αλατιού θα προκαλέσει επίσης ευαισθησία στο στήθος σας.
Τροφή για σκέψη

Κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρήσεως χάνετε πολύ σίδηρο. Αυτή η απώλεια σιδήρου σας προκαλεί λήθαργο και νωθρότητα. Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι κατά τη διάρκεια της περιόδου τρώτε πολλές τροφές πλούσιες σε σίδηρο όσο να έχετε περισσότερη ενέργεια. Τα φυλλώδη πράσινα όπως το σπανάκι και το αβοκάντο είναι καλές επιλογές.

Υπάρχουν επίσης άλλες τροφές που αξίζει να προσθέσετε στη διατροφή σας, καθώς μπορούν να κάνουν τις κράμπες σας λιγότερο επώδυνες. Η σκουρόχρωμη ρίζα τζίντζερ, το σησαμέλαιο, ο ανανάς και τα αυγά, είναι μεταξύ αυτών. Τα ωμέγα-3 λιπαρά είναι είναι πηγή καλών προσταγλανδινών. Η εισαγωγή καλών προσταγλανδινών θα μειώσει τον πόνο εξισορροπώντας τις ορμόνες. Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός είναι εξαιρετική πηγή ωμέγα-3 λιπαρων.
Τηλεφωνήστε σε έναν φίλο

Έρευνες έχουν δείξει ότι το άκουσμα μιας υποστηρικτικής/οικείας φωνής ωθεί τον εγκέφαλο να απελευθερώσει ωκυτοκίνη. Αυτή είναι μια ορμόνη που καταπολεμά το στρες και ανεβάζει τη διάθεση. Γιατί λοιπόν να μην προγραμματίσετε, αν έχετε το χρόνο, να περάσετε μια ευχάριστη μέρα παρέα με έναν φίλο ή να τηλεφωνήσετε σε ένα μέλος της οικογένειάς σας;
Κινηθείτε περισσότερο

Ακούγεται οξύμωρο, αλλά η άσκηση θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα. Πρώτα απ’ όλα, απελευθερώνει ορμόνες που μειώνουν τον πόνο. Επίσης ενεργοποιεί την ντοπαμίνη και τη σεροτονίνη. Η πρώτη συνδέεται με το αίσθημα της ευχαρίστησης και η δεύτερη καταπολεμά την κατάθλιψη και το άγχος. Η γιόγκα και το περπάτημα είναι δύο εξαιρετικές επιλογές. Η «Πόζα του παιδιού» πριν από την περίοδό σας θα ανακουφίσετε τον πόνο και την ένταση στη μέση. Οι διάφορες μορφές διατάσεων γιόγκα θα αυξήσουν επίσης τη ροή του αίματος. Αυτό θα απαλύνει τον πόνο που οδηγεί σε κράμπες.
Οι βιταμίνες είναι φίλοι σας

Οι βιταμίνες Β και D συμβάλλουν στην ανακούφιση από τις κράμπες της περιόδου. Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα με τον ύπνο, δοκιμάστε να αυξήσετε την πρόσληψη μαγνησίου. Αυτό θα ανεβάσει επίσης τη διάθεσή σας και θα καταπολεμήσει την κατακράτηση νερού. Κάτι άλλο που πρέπει να αυξηθεί είναι η βιταμίνη Α, καθώς είναι αποτελεσματική στη μείωση των διακυμάνσεων των ορμονών. Τέλος, δοκιμάστε να αυξήσετε την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε βιταμίνη C. Αυτό θα βοηθήσει τον οργανισμό να απορροφήσει τον σίδηρο.
Καταπολεμήστε τις λιγούρες

Γνωρίζατε ότι η λαχτάρα για σοκολάτα μπορεί να είναι σημάδι ανεπάρκειας μαγνησίου; Εάν προσθέσετε λίγη μαύρη σοκολάτα στη διατροφή σας, θα σας βοηθήσει να καταπολεμήσετε αυτές τις λιγούρες και ταυτόχρονα θα σας εφοδιάσει και με μαγνήσιο. Win-win! Δεν σας αρέσει η μαύρη σοκολάτα; Γιατί να μην δοκιμάσετε να προσθέσετε σκόνη κακάο στη διατροφή σας. Μπορείτε να φτιάξετε μια ζεστή σοκολάτα.

Οι χουρμάδες είναι μια άλλη καλή επιλογή αν έχετε τεράστια λαχτάρα για ζάχαρη.

Φροντίστε επίσης να τρώτε πολλά μικρά γεύματα. Αυτό θα διατηρήσει το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα σας σταθερό, μειώνοντας τις πιθανότητες να φάτε κάτι ανθυγιεινό.
Περιορίστε την καφεΐνη

Αν περιορίσετε την πρόσληψη καφεΐνης πριν από την περίοδό σας θα μειώσετε την ευαισθησία των μαστών σας. Η καφεΐνη συνδέεται επίσης με αυξημένο άγχος, νευρικότητα και αϋπνία. Περιορίζοντας λοιπόν ή κόβοντας τους καφέδες η βαρύτητα όλων αυτών των συμπτωμάτων μειώνεται.