Μπορεί η ενεργειακή κρίση να έχει ακριβύνει τις τιμές των καυσίμων και το να παίρνει κανείς το αμάξι για τις κοντινές μετακινήσεις του μέσα στην πόλη να μην είναι πλέον και τόσο οικονομική λύση, όμως, οι Πατρινοί όπως φαίνεται δεν λένε να αφήσουν στο γκαράζ το Ι.Χ. τους.

Αυτό μαρτυρούν τα στοιχεία της τροχαίας για το κυκλοφοριακό και την κατάσταση που επικρατεί στους κομβικά κυκλοφοριακά δρόμους της Πάτρας, τόσο στο ιστορικό κέντρο, όσο και εκτός αυτού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά η παράνομη στάθμευση και τα διπλό - παρκαρίσματα, κυρίως σε δρόμους του κέντρου της Πάτρας, ήταν το κυρίαρχο χαρακτηριστικό στο κυκλοφοριακό, ακόμα και τους καλοκαιρινούς μήνες που η κίνηση λόγω καλοκαιριού είναι λιγότερη σε σύγκριση με τους χειμερινούς μήνες.

Το ότι η παράνομη στάθμευση παραμένει ο μεγαλύτερος βραχνάς του κυκλοφοριακού για την Πάτρα μαρτυρούν ο αριθμός των παραβάσεων που έχει καταγράψει η τροχαία για το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Με βάση τα στοιχεία αυτά  η τροχαία έδωσε 2.286 κλήσεις στην Πάτρα και στην ευρύτερη περιοχή αυτής, μέσα σε αυτό το διάστημα. Οι κλήσεις αυτές αφορούσαν σχεδόν όλες τις μορφές της παράνομης στάθμευσης.

Διπλοπαρκαρίσματα, στάθμευση σε θέσεις ΑμεΑ, στάθμευση σε εισόδους πεζόδρομων ή και πάνω σε αυτούς, στάθμευση πάνω σε πεζοδρόμια και σε πλατείες, στάθμευση πάνω σε διαδρόμους που είναι για πεζούς και ποδήλατα ή ακόμα και στάσεις πάνω σε διαβάσεις πεζών ή σε απόσταση μικρότερη από πέντε μέτρα από αυτές.

Όλα αυτά μέσα σε συνθήκες ενεργειακής κρίσης όπου η κίνηση θα έπρεπε να ήταν μάλλον μειωμένη. Όμως φαίνεται ότι το πρόβλημα δεν είναι η κίνηση, αλλά έχει να κάνει με την νοοτροπία μας.

Η νοοτροπία που λέει ότι δεν αφήνουμε το Ι.Χ. στο γκαράζ μας, το παίρνουμε για να κατέβουμε στο κέντρο και για να βουλευτούμε παρκάρουμε όπου βρούμε. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το αντίστοιχο διάστημα του 2021 οι κλήσεις για παράνομη στάθμευση ήταν 997.  

Προφανώς λόγω απαγόρευσης μετακινήσεων και περιοριστικό μέτρων εξαιτίας της πανδημίας. 

(Με στοιχεία από "Νεολόγος").